خرید تور تابستان ایران بوم گردی

12+4 بهترین مارک روغن زیتون ایرانی و خارجی را بشناسید!

رپورتاژ آگهی

روغن زیتون فراورده پرطرفداری در سطح جهان است. از اسپانیا، ترکیه، ایتالیا و یونان می‌توان به‌عنوان مهم‌ترین کشورهای تولیدکننده روغن زیتون نام برد. برخی از برندهای معروف خارجی مثل نورها، کریستال، لاتاماروکو و سلنا را ممکن است در فروشگاه‌های مختلف هم دیده باشید.

اما سوال اصلی این‌جاست که بهترین مارک روغن زیتون چیست؟ و آیا تفاوتی بین روغن زیتون‌های ایرانی و خارجی وجود دارد؟ در این مقاله به معرفی بهترین برندهای روغن زیتون می پردازیم.

بهترین مارک روغن زیتون

شرکت‌ها و برندهای زیادی هستند که روغن زیتون تولید می‌کنند. همین مسئله باعث شده تا خرید روغن زیتون کمی سخت شود. برای حل این مشکل بهتر است به سراغ خرید مارک‌هایی بروید که معروف‌تر هستند. برای مثال در بین تولیدکننده‌های خارجی برندهای نورها و لاتامارکو از ترکیه، پائولو و سلنا از اسپانیا و مونینی، ایتالیکو و تتی از ایتالیا بهترین مارک روغن زیتون محسوب می‌شوند.

در بین برندهای ایرانی نیز می‌توانید به سراغ مارک‌های دلفین، تاپ، لادن، غنچه، فامیلا و رودبار بروید. در ادامه معروف‌ترین برندهای خارجی و داخلی را بررسی خواهیم کرد:

بهترین روغن زیتون ایرانی

روغن ‌زیتون ارگانیک بهترین برندهای ایرانی و خارجی از قبیل غنچه، دلفین، سیسیلی، کابرام استیت کالیفرنیا، سالبورا، چوتاناک و غیره با استفاده از روش پرس سرد، مکانیکی و گرم در کارخانه‌های روغن‌گیری تولید می‌شوند. فرایند تولید روغن از زیتون‌ها به چهار صورت فرابکر یا بدون بو، بکر، تصفیه‌شده و روش معمولی تنها ظرف 24 ساعت پس از برداشت زیتون‌ها انجام می‌شود. روغن حاصل از روش‌های فوق دارای طعمی فوق‌العاده لطیف، ملایم و درعین‌حال دارای کمی تندی و تیزی است.

استان زنجان و شهر رودبار بیشترین سهم را در تامین زیتون ایرانی دارند. اگر به دنبال بهترین روغن زیتون ارگانیک هستید، می‌توانید آن را از فروشنده‌های سنتی رودبار و زنجان تهیه کنید. در تولید سنتی روغن زیتون از ترکیب‌های شیمیایی یا حرارت‌دهی بالا استفاده نمی‌شود؛ در نتیجه روغن تولیدی عطر و طعم بهتری داشته و خواص آن نیز بیشتر است.

اگر به دنبال بهترین مارک روغن زیتون ایرانی هستید، می‌توانید از بین گزینه‌های زیر دست به انتخاب بزنید:

روغن زیتون دلفین

صنایع غذایی دلفین از سال 1380 در زمینه تولید زیتون و فراورده‌های آن فعال بوده است. زیتون‌ سبز، زیتون پرورده، انواع زیتون‌های اسلایس شده رستورانی و روغن زیتون از مهم‌ترین محصولات صنایع غذایی دلفین به‌حساب می‌آیند. شهر طارم زنجان مهم‌ترین منبع تامین زیتون این کارخانه است. استفاده از پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌های جهانی، بهره بردن از مرغوب‌ترین دانه‌های زیتون و استخدام نیروهای متخصص باعث شده تا از برند دلفین به‌عنوان بهترین مارک روغن زیتون ایرانی نام برده شود.

شرکت دلفین دو خط تولید جداگانه برای تولید روغن زیتون فرابکر و روغن‌ زیتون بدون بو دارد. اگر به دنبال بهترین روغن زیتون ارگانیک هستید، پیشنهاد می‌کنیم روغن زیتون فرابکر دلفین را امتحان کنید.

جهت خرید روغن زیتون به این آدرس https://dolphinolive.net/product-category/olive-oil مراجعه کنید

2- روغن زیتون کریستال

برند روغن زیتون کریستال متعلق به شرکت زمرد سبز گیلان است. تاریخ تاسیس این شرکت به سال 1391 برمی‌گردد. روغن زیتون کریستال در دو نوع فرابکر و تصفیه‌شده تولید می‌شود. مزیت برند کریستال این است که می‌توانید روغن زیتون خود را در حجم‌های 250 میلی‌ لیتری تا 3 لیتری تهیه کنید.

3- بهترین روغن زیتون رودبار

اگر به دنبال بهترین مارک روغن زیتون هستید، می‌توانید به سراغ تولیدکننده‌های روغن زیتون رودبار بروید. برندهای زیادی هستند که ادعا دارند زیتون خود را از رودبار تهیه می‌کنند؛ اما کیفیت تولیدی بسیاری از این برندها چیزی نیست که انتظارش را داشته باشید. بهتر است روغن زیتون رودبار را از تولیدکنندگان و برندهای محلی خریداری کنید.

4- روغن زیتون اویلا

شرکت صنعتی اویلا از برندهای نام‌آشنای ایرانی است. این شرکت در زمینه تولید انواع روغن‌های گیاهی فعالیت می‌کند و روغن زیتون نیز یکی از فراورده‌های آن است. محصولات این شرکت اغلب در حجم‌های 250 تا 500 میلی لیتری تولید می‌شوند و برای مصرف خانگی مناسب هستند.

بهترین برند روغن زیتون خارجی

اگر در جستجوی بهترین مارک روغن زیتون هستید، می‌توانید به سراغ برندهای جهانی نیز بروید. کشور اسپانیا بزرگ‌ترین صادرکننده روغن زیتون دنیاست. از برندهای معروف اسپانیایی می‌توان به سالبورا، سابروسو، پائولو، سلنا، سلنا و لیبدا اشاره کرد. به جز اسپانیا، ترکیه و ایتالیا نیز از بهترین کشورهای تولیدکننده روغن زیتون هستند.

در بین برندهای ایتالیایی نام‌های ایتالیکو، مونینی، میسلی و سنسات، سابینا و تتی را احتمالاً بیشتر از دیگر برندها شنیده باشید. از برندهای معروف ترکیه نیز می‌توان به برندهای کریستال، نورها، لاتامارکو و یودوم اشاره کرد. در ادامه به بررسی بهترین برندهای روغن زیتون دنیا می‌پردازیم.

بهترین روغن زیتون ترکیه

حجم بالایی از روغن زیتون‌های خارجی ایران متعلق به کشور ترکیه است. اگر در جستجوی بهترین مارک روغن زیتون ترکیه هستید، گزینه‌های زیر پیش روی شماست:

یک: روغن زیتون نورها (Norha)

روغن زیتون نورها مناسب‌ترین مارک برای رستوران‌ها و آشپزخانه‌هاست. این روغن زیتون اغلب در حلب‌های 5 لیتری فروخته می‌شوند و از نوع تصفیه‌شده هستند. تولیدات نورها در دسته روغن زیتون‌های بدون بو قرار می‌گیرد و برای آشپزی و سرخ کردن مواد غذایی مناسب است.

دو: روغن زیتون لاتامارکو (latamarko)

اگر به دنبال بهترین روغن زیتون اورگانیک هستید، برند لاتامارکو گزینه خوبی برای خرید است. این برند روغن زیتون‌های خود را به‌شیوه بکر و فرابکر تولید می‌کند. استفاده نکردن از مکمل‌های شیمیایی یا حرارت بالا باعث شده تا روغن زیتون لاتامارکو طرف‌داران زیادی در ایران داشته باشد.

سه: روغن زیتون کریستال ترکیه

در بین مارک‌های محبوب روغن زیتون، برند کریستال ترکیه بین ایرانی‌ها معروف‌تر است. این برند محصولات خود را در بسته‌بندی‌های 5 لیتری تا 500 میلی لیتری تولید می‌کند. اگر به دنبال روغن زیتون مناسب پخت و پز هستید، روغن زیتون تصفیه‌شده کریستال گزینه مناسبی برای خرید است.

چهار: روغن زیتون یودوم (Yudum)

در بسیاری از مواقع فروشنده‌ها یودوم را به‌عنوان بهترین مارک روغن زیتون معرفی می‌کنند. شاید در این موضوع کمی اغراق وجود داشته باشد، اما برند یودوم ترکیه نیز از گزینه‌های خوب برای آشپزی و حرارت‌دهی بالاست.

بهترین مارک روغن زیتون ایتالیایی

ایتالیا از دیگر کشورهای معروف دنیا در زمینه تولید روغن زیتون است. اگر به دنبال بهترین مارک روغن زیتون ایتالیایی هستید، از بین چند برند زیر دست به انتخاب بزنید:

یک: روغن زیتون ایتالیکو (Italico)

اگر به دنبال خرید روغن زیتون فرابکر یا تصفیه‌شده بدون بو هستید، برند ایتالیکو گزینه مناسبی برای خرید است. در تولید روغن زیتون بدون بوی ایتالیکو از چند مرحله تصفیه پیاپی استفاده می‌شود که ظاهر روغن را شفاف‌تر کرده و آن را به گزینه ایده‌آلی برای پخت و پز تبدیل می‌کند.

دو: روغن زیتون مونینی (Monini)

در رتبه‌بندی بهترین روغن زیتون‌های دنیا، برند مونینی (Monini) ایتالیا در بین 10 برند برتر دنیا قرار دارد. روغن زیتون‌های این برند به صورت فرابکر و تصفیه‌شده تولید می‌شوند. از روغن زیتون فرابکر مونینی می‌توانید در درمان‌های پزشکی نیز استفاده کنید.

سه: روغن زیتون میسلی و سنسات (Miceli & Sensat)

یکی دیگر از برندهای معروف ایتالیایی، برند میسلی و سنسات (Miceli & Sensat) است. اگرچه این برند را کمتر در فروشگاه‌های ایرانی می‌توانید پیدا کنید، اما در بین 10 برند برتر روغن زیتون، جایگاه ششم را دارد و از بهترین برندهای روغن زیتون دنیاست.

بهترین مارک روغن زیتون اسپانیایی

اسپانیا بزرگ‌ترین کشور تولیدکننده روغن زیتون دنیاست. اگر به دنبال بهترین مارک روغن زیتون هستید، می‌توانید به برندهای اسپانیایی بیشترین اعتماد را داشته باشید. در ادامه معروف‌ترین برندهای روغن زیتون اسپانیا را بررسی خواهیم کرد:

یک: روغن زیتون پائولو (Paoloo)

پائولو شناخته‌ شده‌ترین مارک روغن زیتون اسپانیایی در ایران است. تقریباً به هر فروشگاهی که سر بزنید، می‌توانید این مارک را برای خرید پیدا کنید. روغن زیتون‌های پائولو در دو نوع تصفیه شده و فرابکر تولید می‌شوند. از نوع فرابکر این روغن برای مصرف روزانه و پخت و پزهای با دمای پایین می‌توانید استفاده کنید؛ اما برای آشپزی در دمای بالا بهتر است روغن زیتون تصفیه‌ شده را به کار ببرید.

دو: روغن زیتون سالبورا (salburua)

اگر به دنبال بهترین مارک روغن زیتون برای آشپزی و مصرف روزانه هستید، حلبی‌های 4 لیتری سالبورا گزینه خوبی برای شماست. این روغن زیتون پس از چند مرحله تصفیه تولید شده و بالاترین مقاومت را در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد. از روغن زیتون فرابکر سالبورا نیز می‌توانید برای مصارف درمانی یا به‌عنوان چاشنی استفاده کنید.

سه: روغن زیتون سابروسو (Sabroso)

یکی دیگر از مارک‌های معروف اسپانیایی، برند سابروسو است. این برند روغن زیتون‌های خود را در دو نوع فرابکر و تصفیه ‌شده تولید می‌کند. اگر برای آشپزی در رستوران یا خانه به دنبال روغن جایگزین هستید، روغن‌های تصفیه شده سابروسو گزینه خوبی برای شماست.

چهار: روغن زیتون سلنا (Selena)

اگر در جستجوی بهترین روغن زیتون ارگانیک هستید، انتخاب مارک سلنا را به شما توصیه می‌کنیم. این روغن زیتون عطر و طعم بی‌نظری داشته و از بهترین برندهای تولیدکننده اسپانیایی است. از روغن زیتون فرابکر سلنا می‌توانید به‌عنوان چاشنی غذا یا پخت و پزهای ساده استفاده کنید.

پنج: روغن زیتون اعیان

روغن زیتون‌های اعیان را به‌سختی می‌توانید در فروشگاه‌های ایرانی پیدا کنید. این برند محصولات خود را به شیوه تصفیه ‌شده و فرابکر تولید می‌کند. اعیان اگرچه در کشورهای حوزه خلیج فارس طرفدار بسیاری دارد، اما در ایران چندان برند شناخته شده‌ای نیست و بیشتر در شهرهای جنوبی پیدا می‌شود. در کشورهای عربی از محصولات اعیان برای آشپزی در رستوران‌ها استفاده می‌کنند. عطر و طعم خوب این روغن زیتون دلیل محبوبیت بالای آن است.

روغن زیتون خارجی بهتر است یا ایرانی؟

بسیاری از خریداران همواره از خودشان می‌پرسند که: «روغن زیتون خارجی بهتره یا ایرانی؟» واقعیت این است که جواب صد در صدی نمی‌توان برای این سوال پیدا کرد. تقریباً انتظاراتی که از روغن زیتون دارید را تمامی مارک‌های استاندارد روغن زیتون دارند. تنها تفاوتی که بین این برندها قابل مشاهده است، به بحث منبع تامین زیتون و فرایندهای تولیدی مربوط می‌شود. البته این فاکتورها باعث می‌شود طعم و بوی برندهای روغن زیتون متفاوت باشد.

اسپانیا بزرگترین تولیدکننده زیتون دنیاست. به همین واسطه بیشترین روغن زیتون دنیا را نیز تولید می‌کند. مزارع زیتون اسپانیا کیفیت بالایی دارند که باعث شده تا روغن زیتون آن هم بالاترین کیفیت را در بازار داشته باشد.

ایتالیا و ترکیه نیز از دیگر کشورهای مطرح تولیدکننده هستند. اینکه در نهایت چه برندی را برای خرید انتخاب کنید، بستگی به ذائقه شما دارد. عطر و طعم روغن زیتون‌های خارجی ممکن است کمی متفاوت‌تر از روغن زیتون‌های داخلی باشند. حتی تفاوت‌های زیادی بین روغن زیتون‌های تولیدی کشورهای متفاوت دیده می‌شود. به همین خاطر برای انتخاب باید ذائقه و خواسته خود را در نظر بگیرید.

اگر در ایران به دنبال بهترین مارک روغن زیتون هستید، می‌توانید به برندهایی مثل دلفین، تاپ، اویلا، غنچه و… اعتماد کنید؛ اما اگر به دنبال روغن زیتون ارگانیک می‌گردید، روغن زیتون محلی رودبار انتخاب بهتری برای خرید است. که میتوانید از بهترین فروشگاه های اینترنتی زیتون آن را تهیه کنید.

نکته دیگر اینکه اغلب روغن زیتون‌های خارجی قیمت بالاتری نسبت به برندهای ایرانی دارند. در حالی که خاصیت‌ها و ویژگی‌های آن‌ها چندان تفاوتی هم نمی‌کند و فقط طعم و مزه آن‌ها ممکن است متفاوت باشد

سخن آخر

در ایران نیز استان زنجان و شهر رودبار بیشترین سهم را در تولید روغن زیتون دارند. اگر به دنبال بهترین مارک روغن زیتون هستید، برندهای ایرانی دولفین، اویلا، غنچه و کریستال گزینه‌های خوبی برای خرید هستند. در بین برندهای خارجی نیز مارک‌های سلنا، سابروسو، پائولو، نورها، لاتامارکو، ایتالیکو و مونینی ارزش خرید بالایی دارند. اگر درباره انواع روغن زیتون و بهترین برند آن سوال دیگری دارید، در کامنت‌ها پاسخگوی شما خواهیم بود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا