خرید تور تابستان ایران بوم گردی

با وام ازدواج چی بخریم؟ | 8 پیشنهاد آینده دار

این روزها که قیمت‌‌ها با سرعت بیشتری در حال تغییر و گران شدن می‌باشد، وام ازدواج بهترین فرصت برای جوانان تازه مزدوج شده می‌باشد تا با شرایط مالی بهتری زندگی خود را شروع کنند، البته باید با احتیاط بیشتری دست به هر اقدامی زد و از قبل برنامه ریزی اصولی و با هدفی انجام داد، ازدواج از مهم ترین اقداماتی می‌باشد که هر جوانی با آن روبرو خواهد شد و تاثیر فراوانی بر سرنوشت زوجین دارد.

دو زوج جوان برای اینکه نیازهای اولیه خودشان را تهیه کنند، مبالغ و هزینه‌های فراوانی را باید بپردازند که می‌توانیم به هزینه جشن عروسی و تالار، اجاره مسکن، یخچال، فرش، خرید سرویس خواب، ست مبلمان، تلویزیون و تمامی موارد مصرفی اشاره کنیم که با یک پرس و جوی ساده از قیمت‌‌‌های همین الان به قیمت چشمگیر و درشتی می‌رسیم.

وام ازدواج یکی از راه هایی می‌باشد که به جوانان کمک می‌کند تا بتوانند بعضی از چالش های زندگی خود را به این طریق رفع نمایند، اما این وام به صورتی نیست که متعلق به همه باشد، هر ساله حدود ۸۰ درصد موفق به دریافت وام ازدواج می‌شوند که دردسرها و مشکلات خود را دارند، مبلغ وام ازدواج در سال ۱۴۰۲، تقریباٌ۲۰۰ میلیون تومن می‌باشد که در سال جدید احتمالاٌ به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان هم افزایش خواهد یافت، البته اگر عروس زیر ۲۳ سال یا داماد کمتر از ۲۵ سال داشته باشد. مبلغ وام به نفری ۳۵۰ میلیون هم افزایش پیدا می‌کند و اگر عروس هم همزمان ثبت نام کند مبلغ وام به ۷۰۰ میلیون تومان هم می‌رسد.

وام ازدواج می‌تواند کمک ویژه‌ ای باشد تا بتوانید با سرعت بهتری به رفع نیازهای اولیه خود بپردازید، در این صفحه 10 پیشنهاد خوب و آینده دار برای درست مصرف کردن وام ازدواج ارائه شده است که به شما کمک می‌کند با وام ازدواج چه چیزهایی بخرید. 

خرید وسایل چوبی اعم از مبلمان، سرویس خواب، میز ناهارخوری 

خرید وسایل چوبی از بزرگترین چالش‌هایی می‌باشد که زوجین به خصوص داماد با آن روبرو است، زیرا که طبق رسوم خرید وسایل چوبی مانند مبل راحتی ، سرویس خواب، میز ناهار خوری معمولاٌ به عهده آقایان می‌باشد، اگر بودجه کلی وام سال آینده برای جوانان 300 میلیون باشد، خرید کلی مبلمان و وسایل چوبی می‌تواند بهترین انتخاب و سرمایه گذاری مطمئن محسوب شود، البته اگر که در خرید توجه بسیاری به نوع متریال به کار رفته داشته باشیم، امروزه با افزایش فروشندگان مبل و سرویس خواب، تنوع فراوان با قیمت های متفاوتی به وجود آمده است که کار را سخت کرده است، مبلمان و لوازم چوبی از مهم ترین وسایلی می‌باشد که سالهای سال باید مورد استفاده قرار بگیرند، پس اهمیت به جنس و متریال آن از اولیت ‌ها می‌باشد. 

البته ازنکته‌های مهمی که باید اشاره کرد، قیمت‌ وسایل چوبی مبلمان، سرویس خواب و میز ناهار خوری، با قیمت چوب و پارچه و نشیمن مبلمان محاسبه می‌شود که معمولاٌ متریال مبلمان از خارج از کشور وارد شده و با قیمت دلار قیمتش بالا و پایین می‌رود. بنابراین با خرید مبلمان مرغوب و با کیفیت می‌توانید به چشم یک سرمایه گذاری بلند مدت آن را ببینیم.

خرید لوازم برقی منزل یخچال، تلویزیون، لباس‌شویی

اکثر لوازم برقی که در منزل استفاده می‌شود، وارداتی می‌باشند و با قیمت دلار بالا و پایین می‌شوند از همین جهت بهترین پیشنهاد می‌تواند خرید لوازم برقی باشد. از مهم ترین لوازم برقی می‌توانیم به یخچال، تلویزیون، آبمیوه گیری، چرخ گوشت، ماشین لباس شویی، ظرف شویی، جاروبرقی، مایکروویو اشاره داشته باشیم که هر روزه با قیمت دلار بالا و پایین می‌شود. 

کمک هزینه برای خرید زمین، مسکن، اجاره

به جرات می‌توان گفت یکی از شیرین ترین سرمایه گذاری‌های بلند مدت خرید مسکن و زمین می‌باشد،  یکی از راه‌های صحیح استفاده از وام ازدواج هم می‌تواند خرید مسکن و زمین باشد که پول و سرمایه شما را چندین برابر می‌کند. البته که مبلغ وام را به چشم کمک هزینه باید ببینیم. 

خرید خودرو با وام ازدواج

همه می‌دانند که این روزها بازار خودرو، شرایط جالبی را سپری نمی‌کند، نزدیک ترین خودرویی که می‌توان با مبلغ ۳۰۰میلیون تومان خریداری کرد، کوییک سایپا می‌باشد که مبغلش بین ۳۵۰ تا ۳۸۰ میلیون تومن می‌باشد. البته شما می‌توانید با دریافت وام تا 300 میلیون کمک هزینه خوبی برای خرید خودروهای با کیفیت تری مثل پژو ۲۰۶ یا پرشیا از ایران خودرو هم اقدام نمایید.

امکان خرید خودروی دسته دوم از بازار هم وجد دارد که خودروهایی مانند رانا پلاس با 20 هزار کیلومتر سال ۹۹ رو خریداری نمایید.

خرید و سرمایه گذاری فیزیکی طلا با وام ازدواج 

از مهم ترین سرمایه گذاری دیگری که بسیار هم محبوب می‌باشد، خرید و سرمایه گذاری فیزیکی طلا می‌باشد که خانم ها اهمیت بیشتری به این موارد می‌دهند زیرا که خانم‌ها می‌توانند از طلا برای مصرف شخصی خود در مهمانی و مراسم با شکوه استفاده کنند. البته این نکته را باید بدانیم که طلا گزینه بسیار عالی برای سرمایه گذاری می‌باشد، زیرا که هر ساله شاهد افزایش قیمت طلا هستیم و کمک می‌کند تا ارزش واقعی پولتان را حفظ نماید. 

طلا خریدن شرایط خاص خود را دارد که شما می‌توانید در قالب سکه، نیم سکه، ربع سکه، طلای آب شده، جواهرات و الگوها خریداری نمایید. 

سپرده گذاری وام در بانک 

اگر به دنبال این هستید که هرماه میزان سود معینی برایتان واریز شود، می‌توانید با سپرده کردن وام بانکی 600 میلیونی تومنی که وام ازدواج زوجین می‌باشد، مبلغ سود تا 20 درصد مبلغ کل را دریافت کنید. طبق گزارش‌های دریافتی یکی از بی دردسرترین را‌ه‌های سپرده گذاری در ایران، که طرفداران بسیاری هم دارد، سپرده‌های بلند مدت در بانک‌ها می‌باشد که می‌تواند گزینه خوبی برای رونق زندگی زوجین باشد.  

سرمایه گذاری و توسعه بیشتر کسب و کار فعلی 

از فرصت های دیگر استفاده از وام ازدواج، سرمایه گذاری و توسعه بیشتر کسب و کار فعلی می‌باشد که شما مشغول به آن می‌باشید، برای مثال اگر مغازه خرید و فروش پیراهن دارید، می‌توانید به گسترش بیشتر کسب و کار خودتان بپردازید. 

وام ازدواج کمک هزینه برای مهاجرت از کشور 

امروزه که همه جوان‌ها به دنبال مهاجرت از کشور می‌باشند، استفاده از وام ازدواج برای مهاجرت می‌تواند بهترین انتخاب برای زوجین باشد، درست است که مبلغ وام به دلار مبلغ چشمگیر و کار راه بینداز نمی‌باشد اما می‌تواند یک کمک هزینه جزئی برای مهاجرت از کشور استفاده نماییم. 

چگونه برای دریافت وام ازدواج 1403 اقدام کنیم؟ 

وام ازدواج ۱۴۰۳ هم مانند دیگر وام‌ها یکسری شرایطی دارد که هر متقاضی موفق به گرفتن وام ازدواج نمی‌شود، از مهم ترین نکته‌ها که باید بدانیم توجه به تاریخ عقدنامه متقاضی وام ازدواج می‌باشد که اگر از سال ۹۹ به اینطرف باشد. یعنی اگر قبل از سال ۹۹ مراسم عروسی انجام شده باشد و سر یک خانه رفته باشید، نمی‌توانید وام ازدواج ۱۴۰۳ را دریافت نمایید.

برای دریافت وام ازدواج نیازی به مراجعه مستقیم به شعب بانکی نیست و در مرحله اول باید به صورت غیر حضوری انلاین مراحلش رو پشت سر بگذاریم تا با دریافت کد رهگیری راهی بانک شوید. 

چه مدارکی برای دریافت وام ازدواج نیاز است؟‌

برای وام ازدواج نیاز به ارائه اصل سند ازدواج، اصل شناسنامه، کارت ملی عروس و داماد، اصل شناسنامه و کارت ملی دو ضامن نیاز می‌باشد که جزو مدارک لازم برای دریافت وام ازدواج می‌باشد. از ویژگی وام ازدواج تسهیلات قرض الحسنه بودنش می‌باشد که به معنای سود نداشتن آن است.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا