خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بررسی مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا؛ چه عواملی تاثیرگذار هستند؟

رپورتاژ آگهی

آیا می‌دانید که سالانه بیشتر از 300 هزار نفر در دنیا، اقدام به دریافت مجوز کار یا ورک پرمیت کانادا می‌کنند؟ همه مهاجران خارجی واجد شرایط، برای کار در کشور کانادا، علاوه‌بر دریافت ویزای کار، ملزم به دریافت Work permit نیز هستند. در این مقاله به بررسی دقیق مواردی که قبل از درخواست ورک پرمیت باید بدانید؛ مانند عوامل تأثیرگذار بر دریافت، مدت زمان اعتبار و مدارک مورد‌نیاز و زمان احتمالی صدور اطلاعات می‌پردازیم.

تأثیر نوع ورک پرمیت بر مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا

تفاوت ویزای کار و ورک پرمیت در این است که با ویزا، اجازه ورود به خاک کانادا و با داشتن ورک پرمیت، مجاز به اشتغال در مدت معین هستید. اگر واجد شرایط ویزای کاری کانادا هستید، باید برای کار در این کشور علاوه بر ویزای کاری، ورک پرمیت هم داشته باشید. به‌طورکلی دو نوع ورک پرمیت داریم که با‌توجه‌به نوع آن، مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا مشخص می‌شود.

ورک پرمیت بسته یا Close Work Permit

این نوع مجوز به شما اجازه کار در کانادا برای کارفرمایی مشخص در مدت زمانی معین را می‌دهد. اول باید از یک کارفرمای کانادایی، پیشنهاد کاری یا جاب آفر دریافت کنید. سپس او از اداره کار و توسعه اجتماعی کانادا، تأییدیه مثبت یا LMIA را بگیرد. زمان لازم برای انجام کل این پروسه با احتساب سابمیت ویزا موندیال، حدود 150 روز تخمین زده شده است.

ورک پرمیت باز یا Open Work Permit

اپن ورک پرمیت، نوعی دیگر از مجوز کار است که محدودیت‌های کلوز ورک پرمیت را ندارد. با این مجوز نیز امکان کار در کانادا را طی مدت زمان مشخصی دارید؛ با این تفاوت که در انتخاب کارفرما و شغل محدود نیستید و برای هر کارفرمایی که مورد‌تأیید دولت کانادا باشد، کار می‌کنید و نیازی به جاب آفر و LMIA ندارید. صدور این مجوز نیز تا چند ماه طول می‌کشد و نسبت به کلوز ورک پرمیت، پروسه طولانی‌تری دارد (بیشتر از 150 روز).

تکمیل و ترجمه مدارک؛ زمان‌برترین مرحله دریافت ورک پرمیت

حدود 5 هفته کاری، برای صدور ورک پرمیت با فرض بر کامل بودن مدارک مورد‌نیاز تخمین زده شده است. اگر حین پروسه درخواست ورک پرمیت یا تأییدیه LMIA پرونده‌تان ناقص باشد، روند درخواست از چند هفته تا چند ماه به تعویق می‌افتد که شاید مشکلاتی چون انقضا ویزای موقت و اتمام استادی پرمیت را برای شما به همراه داشته باشد. در ضمن با ناقصی مدارک، حتی امکان ریجکت شدن درخواستتان نیز وجود دارد؛ پس این موضوع را جدی بگیرید. همچنین ترجمه رسمی مدارک در دارالترجمه و تأییدیه دادگستری نیز بین 1 هفته تا یک ماه زمان لازم دارد، پس به موقع اقدام کنید.

لیست کامل مدارک مورد نیاز برای درخواست Work Permit

  • فرم‌های درخواست تکمیل شده + خلاصه CV و رزومه
  • گواهی وضعیت در کانادا (در صورت داشتن)
  • گواهی وضعیت اعضای خانواده
  • ارزیابی تأثیر بازار کار
  • پیشنهاد کتبی استخدام
  • گواهی ازدواج (در صورت تأهل)
  • گواهی CAQ یا تأیید کبک (در صورت داشتن)
  • اثبات توان برآورده کردن شرایط و نیازهای شغلی
  • کپی برابر اصل پاسپورت و مدرک تحصیلی
  • نتایج معاینات پزشکی
  • مدارک تمکن مالی برای اقامت در کانادا طی زمان صدور ورک پرمیت
  • تضمین به بازگشت به کشور خود پس از اتمام اعتبار work permit
  • اثبات پرداخت هزینه‌های دولتی قابل اجرا
  • عکس جدید در اندازه پاسپورت

آیا ملیت متقاضی بر مدت زمان دریافت ویزای ورک پرمیت کانادا مؤثر است؟

معمولاً این درخواست، تبعیض اجتماعی ندارد و همه از موقعیتی برابر و عادلانه برخوردار هستند؛ اما گاهی تابعیت و ملیت شما تأثیر مستقیمی بر مدت زمان دریافت ویزای کار مانند ویزای اسکیل ورکر کانادا یا دریافت ورک پرمیت دارد. با بروز برخی اتفاقات اجتماعی و سیاسی، ممکن است زمان صدور ورک پرمیت برای ایرانیان یا سایر ملیت‌ها کمی کوتاه‌تر یا طولانی‌تر از 5 ماه شود.

پرداخت هزینه اضافی و افزایش سرعت مراحل درخواست WP

در برخی موارد و بعضی از برنامه‌ها مانند GTS، با پرداخت هزینه اضافی، سریع‌تر به درخواست ورک پرمیت شما رسیدگی می‌شود. اگر به دلایل مختلف محدودیت زمانی دارید (مانند نزدیک شدن به انقضای استادی پرمیت یا اقامت موقت) و مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا برای‌تان اهمیت دارد و درخواست فوری دارید، این گزینه برای شماست.

انتخاب فصل مناسب برای تسریع مدت زمان دریافت ویزای ورک پرمیت

برای تسریع در زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا، فصلی از سال را انتخاب کنید که تقاضا کمتر است و درخواست‌های محدودی برای رسیدگی وجود دارد. در این زمان‌ها حجم کاری اداری مهاجرتی کانادا کمتر است و رسیدگی به درخواست شما سریع‌تر اتفاق می‌افتد. بهترین زمان اقدام برای دریافت ورک پرمیت کانادا، اواسط سال تحصیلی است.

استفاده از خدمات وکیل مهاجرتی برای دریافت سریع ورک پرمیت کانادا

وکیل مهاجرتی به کل روند درخواست تسلط کامل و کافی دارد. اگر مسئولیت درخواست خود را به او بسپارید، در همه مراحل شما را همراهی خواهد کرد. آماده کردن مدارک، ترجمه آن‌ها، پر کردن فرم‌ها درخواست، پیگیری مداوم درخواست و سایر موارد این چنینی برعهده اوست. هر چند این کارها از عهده خودتان نیز برمی‌آید؛ اما با این کار خیالتان راحت‌تر است و از تقویم زمانی خود جلوتر هستید.

چه زمانی برای دریافت ویزای ورک پرمیت کانادا اقدام کنیم؟

اگر فصل درستی برای درخواست ورک پرمیت اقدام کنید، در کوتاه‌ترین زمان مجوزتان را دریافت می‌کنید. البته برای ثبت درخواست باید به موارد زیر نیز توجه کافی داشته باشید؛ به‌عنوان مثال عوامل نیز بر مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت تاثیرگذار هستند:

  • میزان تحصیلات
  • تجربیات شغلی و رزومه
  • مهارت‌های ارتباطی و زبان
  • پیچیدگی درخواست کاری
  • تأخیر در بررسی پیشینه

معمولاً اواخر یا اوایل سال تحصیلی، به دلیل حجم بالای درخواست‌ها و تمدیدها، رسیدگی به پرونده‌ها کمی بیشتر از حد معمول طول می‌کشد. در ضمن برای این کار به روز باشید و اخبار را دنبال کنید، گاهی بنا بر دلایل سیاسی یا اجتماعی، درخواستتان به نتیجه نمی‌رسد. مثلاً زمان جنگ اوکراین، کانادا فقط به پرونده اوکراینی‌ها رسیدگی می‌کرد یا زمان شیوع کرونا، حجم کاری اداره مهاجرتی کانادا بیشتر و زمان رسیدگی به پرونده‌ها طولانی‌تر شد.

مراحل درخواست برای صدور ورک پرمیت

اگر تصمیم خودتان را گرفته‌اید و می‌خواهید برای کار به کانادا مهاجرت کنید، باید علاوه‌‌بر داشتن ویزای کاری، برای درخواست work permit مطابق مراحل زیر عمل کنید. ممکن است انجام این مراحل و تأییدیه نهایی، بین 5 تا 6 ماه زمان لازم داشته باشد. برای این کار باید مراحل زیر را طی کنید.

  1. انتخاب نوع ورک پرمیت (آزاد یا بسته)
  2. مراجعه به سایت مهاجرت و پناهندگی کانادا و بررسی واجد شرایط بودن خود
  3. جمع‌آوری و ترجمه مدارک مورد نیاز گفته شده
  4. پر کردن فرم درخواست ورک پرمیت به صورت آنلاین یا آفلاین
  5. پرداخت هزینه ورک پرمیت (متغیر نسبت به نوع درخواست)
  6. ارسال درخواست به صورت آنلاین یا آفلاین
  7. بررسی IRCC و انتظار برای نتیجه درخواست ورک پرمیت کانادا
  8. مصاحبه نهایی و متقاعد کردن آفیسر

دریافت مشاوره از موسسه‌های مهاجرتی؛ اولین گام برای مهاجرت کاری راحت به کانادا

در این مقاله عوامل مؤثر بر مدت زمان صدور ویزای ورک پرمیت کانادا و تسریع آن را نیز بررسی کردیم. اگر تصمیم به دریافت ورک پرمیت کانادایی دارید، با خواندن این مقاله در مورد مراحل اقدام و درخواست، مدارک لازم و عوامل مؤثر بر زمان اطلاعات کامل و کافی به دست آوردید. هر چقدر اطلاعاتتان در این زمینه کامل‌تر و به روزتر باشد، تجربه بهتری از این پروسه خواهید داشت و امکان موفقیتتان بالاتر می‌رود. بهترین منبع در دسترس با اطلاعات به‌روز در زمینه امور مهاجرتی، تماس با موسسه‌های متخصص در این زمینه است. هرمس اپلای یکی از موسسه‌های مهاجرتی است که به متقاضیان مهاجرت به کانادا، راهنمایی‌های لازم را ارائه می‌دهد.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا