خرید تور تابستان ایران بوم گردی

لیست های متعدد اصولگرایان صدای حداد عادل را درآورد

داود حشمتی طی یادداشتی در امتداد نوشت:

🔹با نهایی شدن لیست شورای ائتلاف اصولگرایان، اختلافات در میان افراد این جبهه به اوج خود رسیده است. تا جایی که تعداد لیستها روز به روز در این جبهه گسترده‌تر میشود. کار به جایی رسیده که حدادعادل در اظهارنظری خودشان را همچون «چنار» و آنها را «پاجوش چنار» نامید.

🔹لیست اصلی اصولگرایان که در سال 98 پیروز انتخابات شد، لیستی بود که شورای ائتلاف به رهبری حدادعادل و سرلیستی قالیباف آن را تهیه کردند و با دادن سهمی به پایداری در روزهای پایانی تبلیغات آن را نهایی کردند.

🔹در این دور از انتخابات نیز بسیاری از نیروهای اصولگرا منتظر بودند نتیجه گفتگوهای پایداری با شورای ائتلاف مشخص شود. ارزیابی همه آنها این بود که با توجه به انتقاداتی که پایداری به جریان قالیباف داشت، ائتلاف دوباره آنها ممکن نخواهد بود. اما با وجود همه انتقادات پایداری ناگزیر شد برای حذف نشدن از قدرت، با شورای ائتلاف وحدت کند و سهم خوبی هم از لیست آنها دریافت کند. اتفاقی که باعث ناراحتی بسیاری از اصولگرایان شده است. تاجایی که زمزمه فروپاشی این لیست به گوش می رسد و لیست‌های دیگر یکی یکی از راه می رسند.

🔹لیست اول متعلق به جریان شورای وحدت به رهبری جامعه روحانیت مبارز بود که سرلیست آن متکی است.

🔹لیست بعدی را «امنا» یا همان شریان به سرلیستی حمیدرسایی ارائه کرد. نکته جالب اینکه منصور ارضی مداح مشهور تهرانی که سال 98 هم حاضر نشده بود نام قالیباف را در لیست بنویسد، این بار هم به همین خاطر، از لیست قالبیاف حمایت نکرد و حمایتش از لیست امنا را اعلام کرد.

🔹لیست بعدی را رائفی پور به همراه جریان ضدقالیبافی همچون سعید محمد ارائه کردند که با عنوان صبح ایران شناخته میشود.

🔹بعد از آن، اواخر دوشنبه شب لیست جدیدی منتشر شد که با عنوان فهرست جامع نیروهای انقلاب آن را منتشر کردند. در این لیست هم علاوه بر مشترکات با سایر لیست‌ها، افرادی قرار دارند که از لیست های دیگر حذف شدند. افرادی چون نادری، پیرهادی، اقبال شاکری، آقامیری، فاطمه آلیا و مجتبی رضاخواه که بعضا از نمایندگان فعلی مجلس هم هستند.

🔹به علاوه شنیده میشود لیست جدیدی هم در راه است با عنوان:‌ جبهه متحد انقلاب که به نظر میرسد به جریان حزب ایثارگران نزدیکتر باشد. انتشار این لیست عملا لیست قالیباف را با چالش هویتی روبه‌رو خواهد کرد.

🔹از همین روست که وقتی از حدادعادل در مورد تعدد لیست‌ها سئوال شده او گفته است: «همیشه درکنار چنارِبلند (لیست شانا) چند پاجوش (لیستهای دیگر) هم زده می‌شود!»

🔹این اظهارنظر در فضای مجازی با انتقادات زیادی به حدادعادل همراه بود. حالا اصولگرایان در غیاب لیست اصلاح طلبان در حال رقابت با خودشان هستند. یک طرف خود را چناری بلند می بیند که پاجوش‌هایش از بین خواهد رفت. دیگر اصولگرایان هم هستند که چنار بودن را توهمی خودساخته می بینند که نتیجه آن در صندوق رای مشخص خواهد شد. به اعتقاد آنها لیست های متعدد در نهایت باعث میشود تا لیست حدادعادل رای نیاورد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا