خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جواد نظریان: انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ اعتماد مردم را گرفت اما هیچ راهی جز صندوق رای نداریم

جواد نظریان، کاندیدای جریان میانه‌روها در انتخابات مجلس دوازدهم (عضو لیست صدای ملت) گفت: انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اعتماد مردم را گرفت؛ اما واقعیت این است که ما هیچ راهی جز صندوق رای نداریم و کم هزینه ترین راه، مشارکت است.

آقای نظریان در مورد اهمیت مشارکت مردم در انتخابات، اظهار کرد: از سال ۱۲۸۵ که انقلاب مشروطه شکل گرفت تا الان که حدود ۱۱۷ سال گذشته است، بالغ بر ۸۰ انتخابات در ایران، با شدت و ضعف‌هایی برگزار شد و بعضا اتفاقات خوبی با مشارکت مردم صورت گرفت. مردم هر جا احساس کنند که دیده می شوند و فضای رقابتی وجود دارد، با جان و دل در انتخابات شرکت می‌کنند چرا که کشورشان را دوست دارند.

او ادامه داد: اما الان شرایط کمی ناراحت کننده است؛ زیرا انتخابات ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ اعتماد مردم را گرفت؛ اما واقعیت این است که ما هیچ راهی جز صندوق آراء نداریم و کم هزینه ترین راه، مشارکت است و اگر دل به حمله خارجی‌ها ببندیم و فکر کنیم اروپایی ‌ها و آمریکایی‌ها، ناجی ما می‌شوند و انقلاب دیگری صورت می‌گیرد، حماقت است. بنابراین بهترین راه این است که مردم پای کار بیایند و روزنه ای ایجاد شود چراکه تامین امنیت و اقتدار کشور هم به واسطه همین حضور مردم است؛ یقینا اگر مردم حضور یابند، دولتمردان هم به رأی مردم تمکین خواهند کرد.

جواد نظریان در رابطه با دلایل کاهش میزان مشارکت مردم طی سال‌های اخیر، گفت: ما باید به سلایقی که کاندیدا شدند، احترام بگذاریم، این کشور سلایق زیادی دارد و یک گروه نمی‌توانند بر همه چیز حاکم شوند و یا اقلیتی بر اکثریت حاکم شوند. مردم فساد و تورم را می‌بینند که باعث ناامیدی آنها شده است. مردم به حدی وعده شنیدند که از حضور در پای صندوق رأی ناراحت هستند. اما کم هزینه ترین مسیری که باید برای کشور برویم، همین مشارکت و توجه به صندوق رأی و احترام به مردم است.

او در خصوص تاثیر این مشارکت بر امور داخلی و خارجی کشور، گفت: شک نکنید که حضور مردم، امنیت و اقتدار کشور را تامین می‌کند. انتخابات ۹۳ درصدی ترکیه، امنیت کشور را بیمه کرد؛ انتخابات ۷۶، ۹۲ و حتی ۸۴ ایران هم نشان داد هر جا مشارکت باشد، امنیت و اقتدار کشور بیمه می‌شود و خارجی‌ها دیگر چشم طمع به این کشور نخواهند داشت.

انتهای پیام

بانک صادرات

پیام

  1. عملکرد بد روحانی و همچنین عملکرد غیر قابل دفاع شورای شهر قبل (با دستاورد تقریبا هیچ و تقریبا فقط تغییر نام خیابان) باعث دلسردی مردم شد.
    باید دعا کنیم چند سالی فعلا اصلاح طلبا بی خیال بشوند تا اقتصاد کشور رو به راه شود بعد بیان دنبال سیاسی کاری

  2. انتخابات ۹۸ و ۱۴۰۰ اعتماد مردم را نگرفت. شراکت «دولت امید» در حوادث آبان ۹۸ اعتماد مردم را گرفت. دولتی که مردم فکر می کردند در کنارشان هستند نه این که روحانی و ظریف و… اصل قضیه رو کتمان کنند. بزرگترین اشتباه را سال ۹۲ اصلاح‌طلبان کردند که با روحانی و بعد با لاریجانی ائتلاف کردند. یاران لاریجانی و خودش مجلس را دست گرفتند و نگذاشتند اصلاح طلبانی مثل فلاحت پیشه، محمود صادقی و… رحمانی فضلی را استبضاح کنند نگذاشتند مثل قتل های زنجیره ای که خاتمی تمام قد پیگیر این قضیه بود و ورارت اطلاعات را مجبور به عذرخواهی کرد یا هر مورد دیگه ای روحانی این کار را نکرد و آبروی خاتمی هم رفت تکرار کردن او جواب داد اما دیگر حمایت او از همتی هم فایده نداشت. بنابراین در این انتخابات هم اگر خاتمی خودش هم کاندید شود و تایید صلاحیت میتواند نهایتا یک کرسی را به دست بیاورد اگر تقلبی ضورت نگیرد.
    نماینده هایی که وارد مجلس قبل شدند یا وارد این مجلس می شوند مانند مسعود پزشکیان فقط به خاطر مسائل قومیتی وارد می شوند نه چیز دیگری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا