خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«زنان ایرانی خیلی آرایش می‌کنند!»

سرویس مجله، انصاف نیوز: الکه زومر بازیگر و مدل آلمانی پس از سفری به ایران و اقامت چند روزه در تهران و دیدار از شهرهای توریستی، نه درباره میراث غنی فرهنگی، نه درباره پیش‌رفت‌های کشور و نه درباره استعدادهای جوان حرف نزد؛ او از میزان آرایش زنان ایرانی ابراز شگفتی کرد.

شاید عجیب باشد اما 50 سال پیش، یک سوپراستار سینمای آلمان غربی که به ایران آمده بود، شگفت‌زده درباره میزان آرایش زنان ایرانی اظهار نظر کرد؛ اظهار نظری که در مطبوعات انعکاس وسیعی پیدا کرد. از جمله در نشریه «دنیای جدید» که این تیتر را برای مطلب کوتاه خود انتخاب کرده بود: «نظر ستاره آلمانی درباره توالت زنان ایرانی» و ذیل آن نوشته بود:

«در میان افراد جامعه ما، زنان به ظاهر توجه زیادی دارند و هرچه از لحاظ دانش و معلومات در سطح پایین‌تری قرار داشته باشند، این نکته در آنان نمایان‌تر می‌گردد.

خودنمایی و مورد توجه بودن یکی از خصایص بشری است و شاید پرداختن به ظاهر زیاد ناپسند نباشد اما اگر انسان یک‌باره باطن را ول کند و اسیر ظاهر شود، نوعی خودفریبی کرده است.

از این‌رو عجیب نیست وقتی الکه زومر ستاره آلمانی به ایران می‌آید، در نظر اول متوجه می‌شود که زنان ایرانی خیلی آرایش می‌کنند و آن را به زبان می‌آورد.

البته اگر این سخن یک زن معمولی بود، چندان جالب توجه نبود اما وقتی یک ستاره سینما این حرف را می‌زند، ببینید چقدر شور شده است!

الکه زومر، بازیگر آلمانی در اصفهان

استاندار یکی از استان‌های کشور نیز گله کرده بود که زنان پول شوهر را خرج لباس می‌کنند. وی گفته بود چه مانعی دارد که بانوان بجای این‌که در هر مهمانی یا به هر مناسبتی یک لباس گران‌قیمت می‌دوزند، یک لباس زیبا می‌دوختند و در همه میهمانی‌ها از آن استفاده می‌کردند.»

این مطلب در اسفند ماه 1352 در دنیای جدید منتشر شد و دو روز بعد هم در مجله خواندنیها، که خواندنی‌ترین مطالب نشریات ایران را دوبار در هفته بازنشر می‌کرد، بازچاپ شد.

الکه زومر، بازیگر و خواننده آلمانی، متولد 1940 بود و در سال 1963 جایزه ستاره نوپدید را گرفت. این بازیگر در نزدیک به 20 فیلم سینمایی بازی کرد.

زومر زمستان سال 52 به ایران آمد تا در یک فیلم‌فارسی بازی کند. او همان بازیگر خارجی بود که خبرنگار روزنامه اطلاعات به طور اتفاقی در بازار سنتی اصفهان دیدش و با این‌که چادر بر سر کرده بود، او را شناخت. او گفته بود برای پنهان ماندن از دید علاقه‌مندانش که همه‌جا او را تعقیب می‌کنند چادر به سر کرده و بعد هم فهمیده چادر زیبایی زنان ایرانی را دو برابر می‌کند!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا