خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رسانه‌های فارسی زبان و انگلیسی زبان خارج از کشور در روز انتخابات

برخی رسانه‌های فارسی زبان و غیر فارسی زبان امروز در اخبار و گزارش‌هایی کمابیش انتخابات ایران را پوشش دادند.

به گزارش انصاف نیوز این رسانه‌ها ضمن پرداختن به شروع را‌ی‌گیری، با پوشش دادن اظهارات برخی مقامات درمورد آن، به فضای انتخابات در ایران و پیش‌بینی از میزان مشارکت پرداخته‌اند.

بخش فارسی بی بی سی در مطلبی کوتاه ضمن اشاره به آغاز رای گیری برای دو انتخابات در ایران پیش بینی کرده است که این انتخابات، انتخاباتی سرد خواهد بود. در پایان به اظهارات رهبری در هنگام انداختن رای به صندوق پرداخت.

صدای آمریکا با اختصاص خبر اول خود به انتخابات ایران، در مطلبی بلند اقدام به بررسی انتخابات و همچنین گمانه زنی در مورد میزان مشارکت مردم کرد. در این مطلب اشاره ای به گزارش میدانی انصاف نیوز هم شده است.

رادیو فردا مطلبی در بخش سیاسی خود را به آغاز انتخابات در ایران و سخنان رهبری در هنگام رای‌گیری, اختصاص داد و به بررسی انتخابات پرداخت.

سی‌ان‌ان نیز در مقاله‌ای به انتخابات پرداخته و ضمن بررسی سخنان سیاسیون مختلف و مقامات، قبل و هنگام رای دادن، با چند تن از ایرانیان نیز به مصاحبه‌های کوتاه پرداخته و نظر آنها را درمورد اینکه رای می‌دهند یا خیر جویا شده. همچنین با چند کارشناس آشنا به امور ایران نیز به گفتگو پرداخته است. این خبرگزاری مشارکتی اندک در انتخابات را پیش‌بینی کرده است.

در بخشی از این گزارش با اشاره به اینکه مقامات ایران شرکت در انتخابات را برای تقویت جبهه‌ی مقاومت. لازم دانسته‌اند، با اشاره به حملات اسرائیل به فلسطین آماده است: دیگر مقامات به طور مستقیم به جنگ غزه اشاره کرده‌اند تا رای‌دهندگان را در پیش روی روز انتخابات تحریک کنند.

در یک سخنرانی در این ماه، حمیدرضا مقدم‌فر، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: «بزرگ‌ترین حامیان کشتار دهها هزار زن و کودک در غزه همان افرادی هستند که مخالف مردم ایران به رأی‌گیری هستند و دشمنان دموکراسی هستند.»

در بخش دیگری از این گزارش نظر یکی از شهروندان در این مورد را هم جویا شده‌اند و آمده است:

زن ۲۳ ساله به شبکه سی‌ان‌ان گفت: «تحریک‌های دولت، به هرشکلی برای رأی دادن، حتی اگر جنگ اسرائیل-غزه را هم در نظر بگیریم، بر مردم تأثیر نخواهد گذاشت».

او افزود که از آن زمانی که دولت “جنگ غزه را برای تبلیغات خود به کار برده است، افرادی که با دولت مخالفت می‌کنند و از فلسطینیان حمایت می‌کنند ترجیح می‌دهند در مورد این مسئله سکوت کنند تا از دیده شدن به عنوان حامی اقدامات دولت اجتناب کنند.

کارولین دیویس، گزارشگر بی بی سی که در تهران حضور دارد و از حسینیه ارشاد، گزارشی در بخش انگلیسی بی‌بی‌سی منتشر کرده است.
در بخشی از این گزارش آمده است: «امسال رکورد 15200 نامزد برای 290 کرسی انتخابات مجلس تایید شد – اما فقط 30 نفر از اردوگاه اصلاح طلبان بودند. اصلاح‌طلبان انتخابات را بی معنا، غیررقابتی، ناعادلانه و بی تأثیر در اداره کشور توصیف کرده اند.»

اشاره این خبرنگار به لیست ۳۰ نفره صدای ملت است که از اصولگرایان معتدل، بخشی از اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان در آن حضور دارند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا