با استدلال خواهیم گفت که: نفع خرید قانونی از نفع خرید ارزان بیشتر است!
رپورتاژ آگهی
با استدلال خواهیم گفت که: نفع خرید قانونی از نفع خرید ارزان بیشتر است!
وقتی طراحان بازیْ میتوانند بازیکنان را با استفاده از انتخابهای چند وجهی و معنادار نگه دارند ، پس میتوانند انواع دیگری از احساسات را هم تحریک کنند، مثل عواطف اجتماعیِ سرشاری که در ارتباط با دیگران تجربه میکنیم. در دهۀ ۸۰ میلادی، شرکت نوپای «الکترونیک آرتس» یا EA یک آگهی استخدام منتشر کرد که در متن آگهی این سؤال پرسیده شده بود: «آیا رایانه میتواند اشک شما را دربیاورد؟». این عبارت، در صنعتِ بازی، به شعار کسانی تبدیل شد که میخواستند عواطف اجتماعی مانند عشق، صمیمیت، همدلی یا حتی اندوه و غم را در بازیکنان ایجاد کنند.
هافینگتون پستی ویدئویی را در در تاریخ ۱۵ ژوئیۀ ۲۰۱۵ منتشر کرد که دستگاهی سکهخور در الکساندرپلاتزِ برلین را نشان میداد. دستگاه تیشرتهای سفید سادهای را به قیمت ۲ یورو به فروش می رساند. خریداران، یکییکی و دوتا دوتا، نزدیک میشدند، سکه را وارد کرده و اندازۀ تیشرت را انتخاب میکردند. بعد، پیش از آنکه تیشرت بیرون بیاید، تصویری ظاهر نمایش داده می شد: عکسی سیاهسفید از ردیف چرخهای خیاطی. بر صفحهنمایش این عبارت ظاهر میشد: «با مانیشا آشنا شوید». سپس، نمایی نزدیک از دختری روسریبهسر پدیدار میشود که تقریباً ۱۶ساله به نظر میرسید. درآمدِ او «ساعتی تنها ۱۳ سِنت بود و روزانه ۱۶ ساعت کار میکرد». برلینیها انگشت به دهان میماندند.
صفحهنمایش میپرسید «آیا هنوز میخواهید این تیشرت را بخرید؟». مِنو دوباره ظاهر میشد؛ این بار گزینهها چنین بود: «خرید» و «اِهدا». موسیقی اوج میگرفت و همۀ خریداران «اهدا» را فشار میدادند. این اندیشه باعث شد که جان اُلیور دست به افشاگری بزند و، بهخاطر فروش لباسهایی که «بهطرز شُبههانگیزی ارزان»اند و در بنگلادش تولید میشوند، از «اِچاَنداِم» انتقاد کند و برای اولین بار ثابت کند که نفع خرید قانونی از نفع خرید ارزان بیشتر است!
بهتر خریدن هنر است!
حالا دیگر یک نسل با این ایده بزرگ شدهاند که بهترخریدن یکی از مؤثرترین شکلهای اعتراض ماست. کیست که نخواهد باور کند که میتواند صرفاً با خریدِ تیشرتهایی که خریدنشان از نظر اخلاقی درستتر است مانیشا را از بدبختی برهاند؟
جایگاه خرید از کسب و کارهای قانونی
در فضای اینترنتی نیز، قوانین کسب و کار شامل مقررات و دستورالعملهای لازم برای این فضا هستند. این قوانین شامل مواردی هستند که به کارآفرینان سایبری کمک میکنند تا در این حوزه با موفقیت عمل کنند. این موارد شامل مسائلی مانند حفاظت از اطلاعات شخصی کاربران، امنیت اطلاعات و پرداختها، حقوق مالکیت فکری و مسائل مالی و مالیاتی مرتبط با کسب و کارهای اینترنتی هستند.
فروشگاه های زیادی در زمینه خدمات درون برنامه ای بازی های ویدئویی فعالیت می کنند، با تحریم کشور ایران، امکان خرید سی پی بازی مثل کالاف دیوتی موبایل و یا محصولات دیگر مثل جم فری فایر، جم موبایل لجند، جم کلش اف کلنز ، جم کلش رویال و … وجود ندارد؛ اما می توان از سایت های معتبر ایرانی این آیتم ها را به صورت قانونی خریداری کرد. مهمترین قسمت این خدمات این است: شما برای دریافت این آیتم ها ناچارید جیمیل و رمز متصل به بازی تان را به شرکت های ارائه دهنده این خدمات بدهید، تا آنها پس از ورود به بازی تان آیتم مدنظرتان را خریداری کنند. پس از بررسی های فراوان متوجه شدیم که یک شرکت ایرانی با نام موجوجم از سال 1393 در این حوزه پس دریافت تمامی مجوزات و مدارک قانونی دست به فعالیت زده است.
شتابزدگی برای حمایت از کسب و کارهای قانونی جایز است!
برای مغز انسان، بازیکردن بیشتر شبیه این است که مسابقۀ دو بدهیم تا اینکه دربارۀ مسابقۀ دو حرف بزنیم، فیلم نگاه کنیم یا داستانی کوتاه بخوانیم. هنگام دویدن، به انتخابهایی دست میزنیم که شاید بر بُرد و باختمان اثر بگذارند. بسته به اینکه کارها را آنطور که میخواهیم انجام میدهیم یا نه، احساس توانایی یا ناتوانی به ما دست میدهد. ضمن اینکه این تصمیمها را میگیریم و نتیجهشان را میبینیم، احساساتمان بالا و پایین میشوند. درنهایت ما مسئول نتیجه هستیم، چراکه حاصلِ اقدامات خودمان است. این مجموعۀ غنی از عواطف که در یک دویدن ساده در ما به وجود میآید به نقش فعالی که در این تجربه داریم بستگی دارد، یعنی به انتخابهای معنادارمان. انتخاب هایی برای خریدمان، انتخاب هایی برای کمک به کسب و کارهای قانونی.