خرید تور تابستان ایران بوم گردی

توییت وزیر سوئدی و شرمی که کاش درک شود

به گزارش انصاف نیوز، نویسنده ی وبلاگ کشور زمین نوشت:

برایم خوشایند نبود که آقای کارل بیلت به عنوان میهمان کشور کهن و با فرهنگ مان اینگونه پیغامی به جهان بفرستند و تحقیرمان کند. توئیت آقای کارل بیت وزیر خارجه سوئد سرشار از شرمساری برای من بi عنوان یک ایرانی است. ترجمه اش تقریبا این می شود:
“امروز صبح بالاخره توانستم وی.پی.ان  پیدا کنم و سدهای سایبری را بشکنم و وارد تویتر بشود. این کاری است که مردم ایران هم انجامش میدهند”
به راستی چرا این همه شبکه های اجتماعی باید فیلتر باشند؟ وقتی مسئولین محترم میگویند “شبکه های اجتماعی برای جاسوسی استفاده میشوند” هرگز نمیگویم “دروغ میگویید”. معتقدم حرفشان درست است و اصولا امروزه ار همه امکانات ارتباطی در همه کشورها برای جاسوسی از شهروندان و برای جاسوسی از کشورهای دیگر استفاده میشود، حتی از تلفن های خانگی و موبایل، حتی از دوربین های عکاسی، حتی از عینک ها، حتی از خودکارهایی که به مدارس برده میشود و هزاران مورد دیگر. در چنین شرایطی آیا راه چاره این است که مسئولین عزیز خودشان و مردم شان را از پیشرفتهای تکنولوژی های ارتباطی محوم کنیم و بساط شرمسارانه و غیر ضروری “فیلترینگ گسترده” را راه بیندازند و یا بهتر است که با آموزش شهروندان زمینه ای فراهم کنند که همه مردم، دانشجویان، دانش آموزان و به طور کلی همه کاربران اینترنت از به اشتراک گذاری مسائل شخصی و تحصیلی حساس که میتواند دردسرساز شود خودداری کنند؟ ای کاش مسئولین محترم دولتی و قضایی چند بار به دقت این جملات آقای کارل بیلت را بخوانند و در رویه فیلترینگ گسترده تجدید نظر کنند. خیلی مطمئن نیستم ولی به نظرم فیلترینگ به حدی در نظر مردم ایران اقدام ناپسندی است که اگر روزی به دست هر ایرانی یک برگه سفید بدهند و بپرسند نامقبول ترین مقامات کشور کدامند، یکی از پرتکرار ترین پاسخ ها “رئیس کمیته فیلترینگ” خواهد بود. کاش رییس کمیته به این مساله کمی بیندیشد و سعی کند فرد محبوبی در میان ایرانیان شود.
انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا