خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بخشی از سخنان رهبری که در خبر رسمی رسانه‌ها نیامد

بخشی از سخنان رهبری درباره‌ی اهمیت رسانه در برابر موشک و پهپاد در گزارش خلاصه‌ی خبری اولیه‌ی منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله خامنه‌ای نبود و در بخش «بسته‌ی خبری» درج شده بود، به همین دلیل بخشی از رسانه‌ها آن را منعکس نکردند.

به گزارش انصاف نیوز، رهبری انقلاب در دقایق ابتدایی سخنرانی اخیر خود در دیدار با جمعی از شاعران به‌عنوان نکته‌ی نخست خطاب به آنها گفتند: بیش از آنچه که موشک و پهپاد و هواپیما و ابزارهای جنگی و اینها در عقب‌راندن دشمن تأثیر بگذارند، رسانه‌ها هستند که تأثیر می‌گذارند.

این بخش از سخنان آیت الله خامنه‌ای در ذیل گزارش خبری رسمی منتشر شده در سایت رهبری که معمولا عیناً در رسانه‌ها بازنشر می‌شود آمده بود و برای همین بخشی از رسانه‌ها فقط قسمت بالای آن یعنی خبر خلاصه را منتشر کرده‌اند.

در بخش‌های خبری صداوسیما نیز این بخش از سخنان رهبری که در گزارش خلاصه‌ی خبری نبوده به شکل تصویری پخش شد.

این بخش از سخنرانی رهبری در دیدار جمعی از شاعران در گزارش منتشرشده در خلاصه‌ی خبری “خامنه‌ای دات آی آر” به این شکل منعکس شده است: «آیت‌الله خامنه‌ای شعر را رسانه‌ای مهم و تأثیرگذار در دوران جنگ رسانه‌ای خواندند و گفتند: در این عرصه باید از میراث کم‌نظیر شعر و ادب فارسی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود».

متن و ویدئوی بخش حذف‌شده‌ی سخنان رهبری در کانا‌ل‌های اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای در پیامرسان‌ها در دسترس است و در بخش “بسته‌های خبری” پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر رهبری نیز منتشر شده است.

“خامنه‌ای دات آی آر” در توضیح بخش “بسته‌های خبری” آورده است: آنچه در ادامه در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد، «بسته‌های خبری» است که صرفاً جهت بازنشر سریع بیانات رهبر انقلاب اسلامی در رسانه KHAMENEI.IR و حساب‌های رسمی آن در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و «متن کامل بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای» طبق روال مرسوم، تا ساعاتی دیگر در این پایگاه در بخش «بیانات» منتشر خواهد شد.

بر اساس همین توضیح، بخش نیامده‌ی سخنان رهبری در خلاصه‌ی خبری درباره‌ی اهمیت رسانه در مقابله با دشمن در قیاس با موشک و پهپاد در متن کامل سخنرانی که در سایت رهبری هم‌اینک در دسترس است.

رهبری انقلاب پیش از این نیز در سال ۱۳۸۳ در سخنان مشابهی گفته بودند: امروز تأثیر رسانه‌ها و تلویزیون‌ها و هنرها و این شبكه‌های عظیم اطلاع‌رسانی اینترنتی از موشک و بمب اتم بیشتر است. دنیای امروز، چنین دنیایی است.

این دیدگاه آیت الله خامنه‌ای مشابه نظرات مرحوم آیت الله هاشمی رفسنجانی و جواد ظریف است که چندین سال پس از این سخنرانی ایشان مطرح شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا