خرید تور تابستان ایران بوم گردی

به بهانه ماجرای پارک قیطریه | ارزش 800 متر زمین در قیطریه، ملک تجاری و مسکونی چقدر است؟ | مغازه متری 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان قیمت دارد!

ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه با پول محمود محتشمی پور در زمینی که برای پارک اهدا شده که در آن میراث فرهنگی (خانه امیر کبیر) وجود دارد چند روزی ترند خبری بود که امروز با ورود میراث فرهنگی ظاهرا حصار کشیده شده برچیده شده است. سخنگوی شهرداری بیان کرده بود که قرار است 800 متر از پارک برای ساخت مسجد حصار کشی شود. با سر زدن به سایت های آگهی می خواهیم ببینیم اگر پهنه این ملک (g – فضای سبز) نبود چقدر قیمت داشت. در یک مورد قیمت یک مغازه متری یک میلیارد و پانصد میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

به گزارش مجله انصاف نیوز، پهنه های شهرداری در تهران به 4 دسته R، G، M، S تقسیم می شوند. پهنه G فضای سبزی شهری است که مخفف کلمه grass است و پهنه های M یعنی mix و مخلوط، پهنه S یعنی service یا اداری و پهنه R یعنی residential یا مسکونی. در پهنه G امکان ساخت و ساز وجود ندارد یعنی پهنه مربوط به پارک قیطریه. در پهنه های R تنها در شرایطی بسیار خاص اجازه ساخت یک مغازه کوچک داده می شود. در پهنه های S اجازه ساخت ملک با سند اداری و تجاری به راحتی داده شده است و در پهنه M هم مسکونی، هم تجازی و هم اداری امکان ساخت دارد.

محلی که حصار کشیده شده بود نزدیک خیابان اصلی بود و احتمال می رود ساختمان های روبه رو از نوع پهنه M باشند اما از هر کدام چند مثال می آوریم.

اول با یک سرچ ساده در وبسایت دیوار شروع می کنیم

اولین گزینه 400 متر زمین است که متری 450 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مورد دوم متری 388 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

مورد چهارم به دلیل پایین تر بودن و امکان ساخت طبقات کمتر قیمت پایین تری دارد و 205 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. و به همین ترتیب که در عکس بالا مشخص است.

اما نتایج سرچ را کمی دقیق تر می کنیم

هزینه متری یک زمین با پهنه M113، متری 379 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. با سرچ کردن پهنه s نتیجه ای پدیدار نشد.

با سرچ کردن کلید واژه مغازه و انتخاب محله قیطریه چند نتیجه پدیدار شد.

21 متر تجاری به قیمت 16 میلیارد و متری 761 میلیون تومان.

200 متر مغازه بر اندرزگو به ارزش 300 میلیارد تومان و متری 1 میلیارد و پانصد میلیون تومان

مغازه 45 متری با قیمت کل 67 میلیارد و پانصد میلیون تومان یک میلیارد و چهارصد و هشتاد میلیون تومان متری قیمت مورد سوم است.

و اما یک مسکونی 45 متری که معمولا قیمت متراژی بالاتری دارد 9 میلیارد و پانصد میلیون تومان و قیمت متری 179 میلیون تومان قیمت گذاری شده است.

در نهایت پس اگر یک مغازه 800 متری در آنجا بود با قیمت متری یک میلیارد تومان حداقل 800 میلیارد تومان قیمت داشت اگر یک زمین پهنه M آماده ساخت بود. حداقل 240 میلیارد تومان قیمت داشت و باید برای خرید آن هزینه می شد.

حال برخی از افراد در محل قیطریه می گفتند که قرار است در کنار مسجد مکان های تجاری نیز احداث شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. الان میخوای بگی ارزش اون ملک بیشتر از مسجد هست که در آن نماز خونده بشه ؟!!!
    فردای قیامت از کجا قراره آویزون بشید رو نمی‌دونم ولی حتماً با این توهینی که به خانه خدا و نماز که از دستورات خداوند هست که کل کره زمین کمترین زره در برابر آفرینش عظیم است ، عذاب دردناکی دارید .
    بخاطر چقدر آخرت رو به دنیا می‌فروشید؟!

    1
    20
    1. شما اگر دو بار قرآن خوانده بودی، یاد میگرفتی که ذره درسته، نه زره. از قرآنی که اصلا سراغش نرفته ای، مایه نگذار. همون قرآن مسجدی رو که باعث اختلاف بین مسلمانها بشه، مسجد ضرار نامیده و دستور تخریبش رو داده

  2. پاساژو محل فسق و فجور بسازند همه موافقند.. ارزش ملک چ معنی داری؟ کل زمان و زمین اذعان خداست اونوقت برای ساخت خانه خدا تعیین تکلیف می کنید؟

  3. دزاشیب و حکمت از قدیم یک محله مومن نشین بوده.اینو از تعداد مساجدی که در محل وقف شده میشه فهمید.
    متاسفانه شهرداری یک بلوار اندرزگو راه انداخت که که شده محل دور دور ….فقط شب جمعه ها ساکنین منطقه تا صبح در رنج روحی اند…
    اکثر محلی های اصیل از این بی بندوباری ها در عذاب هستند.و صداشون به جایی نمیرسه.
    شهرداری کی برای تغییربافت فرهنگی این منطقه نظر مردم محل رو جویا شده ….

    حالا یکی پیدا شده میخواد خرج ساخت مسجد رو بده بدون قطع شدن درختان… خدا خیرش بده …

  4. با توجه به اینکه واقف مورد کاربری وقف را ذکر نموده است ، لذا در صورت ساخت مسجد نمی توان در آن نماز خواند و نماز ندارد .

    2
    1
  5. به گفته خود مسئولین مساجد در حال حاضر خلوت شده اند و دیگر نیازی به ساخت انها نیست بلکه ساختن مدرسه و کتابخانه و سالن مطالعه اولی است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا