خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نامه‌ی آیت الله ناظم زاده درباره‌ی مسجدسازی در پارک قیطریه

متن کامل نامه‌ی آیت الله سیداصغر ناظم زاده، استاد حوزه علمیه، خطاب به رئیس و اعضای شورای شهر تهران درباره‌ی مسجدسازی در پارک قیطریه در پی می‌آید:

بسم الله الرحمن الرحیم

انما یعمر مساجد الله من آمن بالله والیوم الاخر و اقام الصلوه…(توبه، آیه ۱۸)

نقدی بر ساخت مسجد در پارک قیطریه تهران

رئیس محترم شورای شهر تهران و دیگر اعضای گرامی

سلام علیکم

این روزها شهردار تهران قصد دارد مسجد بزرگی به مساحت حدود هفتصد مترمربع در پارک قیطریه تهران بسازد، اما این کار مورد اعتراض و نقد شهروندان قرار گرفته است، لازم می دانم به اختصار توجهی به توضیح آیه شریفه فوق داشته باشم و بعد به چند نکته اشاره کنم:

بی تردید ساختن مسجد، اقدام پسندیده ای است که قرآن کریم در آیه فوق مردم مسلمان را به آن تشویق کرده است، اما در این آیه به دو امر مهم توجه داده شده است:

◾️ کلمه “یعمر” در آیه، از ماده عمران و آبادی است و آبادانی گاهی به ساخت و مرمت و تجهیز کردن است و گاهی به حضور مردم در مسجد، پس اگر در جایی مسجدی بنا شود و نمازگزار نداشته باشد و یا به هر دلیلی مردم در آن نماز نخوانند، مصداق آیه شریفه نخواد بود.

◾️ کلمه “انما” مفید حصر است، یعنی تنها کسانی می توانند به ساخت و تعمیر و آبادانی مسجد اقدام کنند که ایمان به خدا و معاد داشته و اهل نماز و زکات باشند.همچنین پول مسجدی که با آن ساخت و ساز و تجهیز و تعمیر صورت می گیرد نیز به قصد ریا و خودنمایی نباشد.

با توجه به توضیحات فوق، اینک به چند نکته اشاره می کنم:

۱ . آیا زمینی که در پارک قیطریه برای بنای مسجد تعیین شده با قصد بانیان و اهدا کنندگانی، سازگاری دارد؟ آیا آن ها راضی اند که بخشی از محل تفرجگاه مردم کم و درختان آن قسمت قطع شود و به مسجد تبدیل گردد؟

۲ . بر فرض که بانیان راضی باشند؛ شهرداری از جه منبع مالی می خواهد مسجد را بسازد؟ تردیدی نیست که نوعا از راه عوارض و جریمه است که از فقیر و غنی با رضایت و یا بدون رضایت دریافت می شود، در این صورت آیا ساختن مسجد با این نوع پول ها درست است؟

۳ . برفرض این پول ها پاک باشد، آیا عوارض دهندگان راضی اند با پول آنان مسجد ساخته شود؟ برفرض راضی هم باشند، آیا با شرح وظائف شهرداری و شورای شهر که همانا عمران و آبادانی شهر و خیابان و کوچه ها و غیره است همخوانی دارد؟

۴ . بر فرض عوارض دهندگان راضی باشند، آیا در شهر بزرگی همچون تهران تمام اولویت ها انجام شده و نماز خوان هم بسیار زیاد شده اند و اکنون نوبت به ساخت مسجد این چنینی رسیده است؟

۵ . بر فرض آن چه گفته شد حاصل باشد و در شرح وظایف شهرداری و شورای شهر ساخت مساجد هم باشد، آیا در جایی که چند مسجد در نزدیکی این پارک است، ساخت مسجد بزرگ دیگری با عقل سلیم سازگار است؟ بله ساختن نمازخانه های کوچک در پارک ها و بوستان ها مرسوم بوده و لازم است، اما بنای مسجد بزرگ چه منطقی دارد؟

۶ . آیا قطع درختان کهن سال برای این منظور جایز است؟ آقای شهردار گفته است که ما فقط چند نهال را جابجا می کنیم. مگر قبلا بخش زیادی از درختان پارک قیطریه بریده و به جای آن نهال کاشته اند که حالا فقط می خواهند آن نهال ها را جابجا کنند؟

۷ . مردمی که به شورای شهر رای داده اند، خصوصاً از جناب مهندس چمران که خون برادر شهیدشان ـ سردار بزرگ جبهه های حق علیه باطل ـ در رگ های ایشان است، انتظار دارند که در فضای آلوده و شلوغ تهران به نفع مردم و محیط زیست موضعی آشکار بگیرند و حتی از یک درخت هم محافظت کنند.

۸ . راه حل : چه برای ساخت این مسجد و چه ساخت دیگر مساجدی که از بودجه شهرداری ساخته می شود، بهترین راه حل این است که اگر تمام شرایط ذکر شده، حاصل باشد برای رفع سوء تفاهم لازم است مردم را قانع کنید و با توکل به خدا اقدام نمایید و در این صورت است که اگر کسی هم اعتراضی کرد، دیگر وارد نیست.
اما اگر بعضی یا همه شرایط فوق حاصل نبود، اجازه ندهید که مکان مقدسی مثل مسجد ساخته شود تا خدایی نکرده با وجود شبهه در پول ساخت، سبب گردد مردم متدین احتیاط کنند و در آن مکان نماز نخوانند و دیگران هم که در مسجد حاضر نمی شوند، و خود به خود مسجد مهجور شود و بانیان و عاملان مهجوریت مورد لعن قرار گیرند.

و السلام علیکم و رحمت الله
حوزه علمیه قم سید اصغر ناظم زاده قمی ۱۳ فروردین ۱۴۰۳

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. بالاترین مرجع تصویب طرح احداث مساجد در شهر تهران، شورای ساماندهی، توسعه و گسترش مساجد است که ریاست آن را شهردار تهران بر عهده دارد.
    زاکانی: حتماً مسجد می‌سازیم و هیچ درختی قطع نمی‌شود

    اما پس از اظهار نظر مخالفان و موافقان علیرضا زاکانی، شهردار تهران درباره ابهامات ماجرای ساخت مسجد در پارک قیطریه گفت: حتماً در پارک‌ها مسجد می‌سازیم و درختی هم قطع نمی‌شود.

    وی با اشاره به ساخت مسجد در بوستان قیطریه بیان داشت: فقط ۱۵ – ۱۰ نهال آنجاست که قرار شد بردارند و آن طرف تر بکارند.
    نسبت مساحت مسجد به پارک قیطریه کمتر از یکصدم است.
    یعنی درچنین پارک بزرگی نباید یک مسجد کوچک باشد و نمازگزاران آنجا نماز بخوانند؟

    86
    845
    1. اینکه مسجد بسازن کسی مخالف نیست ولی ایا همانطور که به ساخت مسجد توجه شده در این پارک به کمبودهای دیگه توجه شده.اسا میشه بجای مسجد یک مرکز اموزشی برای جذب جوانان ساخت ک یک حرفه یاد بگیرن تا ب درد اینده خودشان و خانوادشان بخوره.اینهمه مسحد در کنار پارک هست ایا نمازگزار ارضا نمیشه صد نتر پیاده روی کنه

      481
      31
      1. بجای مسجد سازی جاده ها درست شود تمام آزاد راه ها پر چاله چوله است چاله‌ها ی وجود دارد وسط اتوبان ها شهردار محترم اگر بخواهد می‌تواند درخت بکارد تازه راننده گان درخت ها رو ببینند لاقل به چاله‌ها نمی افتن

        14
    2. اگر صاحب زمین که آن را وقف پارک نموده و اشاره ای به ساخت مسجد نکرده قطعا فعل حرامه …. با فاصله کمی از پارک امامزاده علی اکبر هستش موقع اقامه نماز نهایت بیست نفر در حال اقامه هستن … مسجدی که با آه و ناله نفرین و ناپاکی ساخته بشه قطعا مایه آبرو ریزیه شهرداری تهران پول ساخت مسجد رو ببره بده به هموطن سیستانی که داره از بی خانمانی رنج می‌بره

      572
      25
    3. به نظر حضرتعالی ۷۲۰ متر مسجد کوچکی است؟
      ببینید در نزدیکی پارک چند تا مسجد هست؟
      واقعا چرا مساجد سال به سال خالی تر از قبل میشود؟
      البته با وجدان بیدار جواب بدهید

      564
      21
      1. امیدوارم جناب آقای زاکانی با ملت ایران آشتی کنند و دست از این قهر و لجبازی و کینه از مردم شریف و مهربان ایران بخصوص تهران بزرگ بردارند.‌

        20
    4. عدم رضایت مردمی که عوارض را برای ساختمان خود و به اجبار میدهند برای ساخت مسجدی که با لجبازی عده ای نفهم متظاهر به دین می خواهد ساخته شود ، نتیجه ای جز خالی بودن مسجد نخواهد داشت.
      هیچ مسجدی در کشور با زور و من خواهم ساخت و غیر مردمی ساخته نشده است .
      تظاهر به عابد بودن هم نتیجه دین زورکی و صف های اول نماز جماعت برای گرفتن پست مقام است.

      464
      20
      1. خطاب به مسولین و شهرداریها
        بجای مسجد سازی لطف کنید به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه کنید تا متوجه بشید بیماران و مراکز درمانی بیشتر از مسجد نیاز به کمک و یاری دارند

        129
        7
    5. اوقاف میتونه یه خون همون دور و بر بخوره
      و مسجد داره نه اینکه توی زمینی که به منظور دیگه وقف شده مسجد بسازم
      اینجور مسجدی نماز نداره
      مگه اینکه به این چیزا اعتقاد نداشته باشین اون دیگه امر دیگه هست

      355
      16
    6. آقا عابد! متوجه نشدی؟؟؟ همه عناصر اصلاحات از شاپویی و عمامه ای و کراواتی و سلبریتی متحد شده اند بر علیه زاکانی!!! با آسمان ریسمان کردن می خواهند بگویند کار زاکانی غلطه . برا اینا مسجد مهم نیست زدن زاکانی مهمه. اینا با تمام قوا در حال جریان سازی هستند یه روز به بهانه گشت ارشاد، یه روز به بهانه مرگ مهسا، یه روز به بهانه سطل ماست، یه روز به بهانه واقعه درمانگاه قم امروز هم به بهانه مسجد در پارک. فردا را خدا داند که اینا چه پروژای را رو می کنند! انصاف نیوز مردباش و نظر مرا چاپ کن.

      54
      540
      1. این‌زمین‌را‌جهت‌پارک‌بخشیده‌شده
        نه‌برای‌مسجد‌ساختن‌درکنار‌پارک‌۴‌تا
        مسجد‌وجود‌دارد‌اما‌متآسفانه‌شما
        بردار‌عزیز‌دارید‌جوسازی‌میکنید‌اولا
        با‌برادر‌زاکانی‌یکی‌از‌زحمت‌کشان‌
        جمهوری‌اسلامی‌دراین‌مدت‌شهردار
        شدنش‌هم‌بسیار‌کارهای‌مهمی‌آنجا
        شده‌خواهشن‌شما‌کاسه‌داغ‌تر‌از‌آش
        نشود

        154
        45
      2. آقا کیوان خودت متوجه نیستی یا خودتو زدی به کوچه علی چپ اینهایی که خودت گفتی مثل گشت ارشاد مرگ مهسا ماست پاشی و غیره آیا اینها اتفاق افتاده یا نه کی باعثش بوده همان سوپر انقلابی های طرفدار زاکانی پس دیگران را متهم نکن هر کسی که از سر دلسوزی نظام حرفی میزنه میشه ایادی دشمن همسو با رسانه‌های معاند و هزاران انگ دیگه مهم خواست اکثریت ملت است ولی متأسفانه قدرت دست اقلیت ترین افراد جامعه است

        88
        5
        1. احمدآقا! بنده حرفی در تأیید ساخت مسجد نزدم بلکه علت هیاهوی مخالفین را بیان کردم که مترصد رفتاری از طرف مقابل هستند تا آن را به جریان اجتماعی تبدیل کنند. می گویند پارک طبق خواست واقف فقط و فقط برای پارک وقف شده و هیچ کار دیگه در آن مجاز نیست خداوکیلی اگه شهرداری تصمیم به احداث ساختمان تئاتر یا سینما یا رستوران داشت باز همینا و بخصوص این آخوند محترم مخالفت می کردند؟ احمدآقا! توصیه می کنم در شرایط فعلی سیاسی کشور دوتا کتاب در خصوص جریان شناسی مطالعه بفرمایید تا با دیدی بهتر به مسائل بنگرید.

          5
          9
          1. برادر عزیزم ساخت مسجد در آنجا دو حالت بیش نیست یکی دور تا دور شو تجاری کن راحت بفروشن یا به آثار تاریخی باستانی که درآن جا هست دست ببرن

      3. حالا این زاکانی چه تحفه ای هست.با کدوم تخصص شده شهردار.با کدوم تجربه.؟با کدوم محبوبیت؟این نوع پست و مقام عین خیانته؟

        184
        5
      4. اگه کار اشتباهی انجام ندن و کارهای معقول و مورد قبول عموم مردم انجام بدن کسی اعتراضی نداره ، سپاسگزار هم هستیم،

        54
        5
      5. چرا قیمه ها را میریزی تو ماستها اینجا دقیقا برعکسش اتفاق افتاده و دقیقا شخص زاکانی داره ابراز وجود و اظهار قدرت میکنه که من میخوام بسازم ومیسازم و درمورد نظر یک مجتهد که از وجوب مذهب تشیع هست چیزی نگفتی

        11
    7. آقا عابد! متوجه نشدی؟؟؟ تمام عناصر اصلاحات از شاپویی و عمامه ای و کراواتی و سابریتی متحد شده اند بر علیه زاکانی !!! مسجد برا اینا مهم نیست مهم زدن زاکانیه. اینا با تمام قوا و بسیج تمام عناصر در حال جریان سازی هستند. هر چند وقت یکبار موضوعی را تبدیل به مسئله مهم در افکار عمومی می کنند. یه بار به بهانه طرح صیانت از فضای مجازی ، یه بار به بهانه گشت ارشاد و مرگ مهسا، یه بار به بهانه لایحه حجاب، یه بار به بهانه واقعه درمانگاه قم، الآن هم به بهانه مسجد سازی در پارک، فردا را خدا داند. انصاف نیوز ! مرد باش و نظر بنده را درج کن.

      24
      306
      1. ببین سرنوشت ما افتاده دست کیا…بجای مسجد تولید و حمایت کنید که ایران پر شده از لباسهای پاکستانی و بنگلادشی و غیره…فقط دنبال ریا کاری هستید….

        219
        15
      2. فقط با کارهاتون مردم رو دین زده می کنید یادمه بچه که بودیم مساجد پر بود از نمازگزار ولی الان همون مساجد هستن همون مردم هم هستند ولی ده بیست نفر فقط میرن مسجد . چون امثال شما مردم رو دین گریز کردین

        74
        5
      3. درود
        زاکانی و چمران بجای مسجد که ضرورتی نداردحداقل درابن مکان چشم‌هایشان رابازکنند و چاله چوله های خیابانها و مشکلات مهم را حل کنند ،تا کی اینهمه ریاکاری و بی توجهی به افکار عمومی……

        11
    8. ساخت مسجد که خوبه و عالی ولی به رعایت نکات . ۴۷ سالمه و در سالهایی که درک از روزگار اطراف داشته ام تا امروز ندیدم و نشنیدم ساخت یک مسجد این همه حاشیه و جنجال به همراه داشته باشد . شهردار سابق میگه زمین پارک وقف هست و فقط برای احداث پارک و بوستان . پول ساخت هم وصیت فردی هست که گفته مسجد در منطقه محروم ساخته شود . علاوه بر این اگر شهردار محترم و شورای شهر مردم را محرم بدانند و جزئیات را دقیق به اطلاع عموم برسانند شاید این همه حاشیه شکل نگیرد. در فاصله ۵۰۰ متری پارک قیطریه ۲ مسجد و در فاصله حدود ۸۰۰ متر ۲ مسجد دیگر و در فاصله ۱۵۰۰ متر ۲ مسجد دیگر و جمعا ۶ مسجد . به نظر ساخت یه مسجد در این مکان منطقی به نظر نمی‌رسد.

      302
      10
    9. به جای این مساجد که فقط حکم خودنمایی برای مسئولان را دارد تا سرپوشی باشد بر عملکرد ضعیف آنها . لطفا پا را از تهران فراتر گذاشته و به مناطق محروم بردیم و وضعیت اسفناک مدارس کشور را مشاهده کنید . بس کنید از تزویر و تظاهر . مساجد کشور خالی شده ، هنگام نماز جماعت یومیه کمتر از انگشتان دست در نماز جماعت شرکت می‌کنند. بروید این بودجه ها را صرف اقتصاد کنید و از رانت و اختلاس کم کنید تا مردم را با دین و مذهب آشتی بدهید .

      319
      13
      1. آدم بی دین چه پولدار باشه چه بی پول بهونه رو پیدا میکنه فرایض دینی رو انجام نده و متدین فقیر هم که باشه فرایض دینی رو انجام میده شما یه نگاه اجمالی هم بندازی میفهمی مناطق و شهر ها و ایتان های محروم متدین تر اند

        58
        30
    10. یه تعداد آدم که هیچ مبنایی جزء دین زدایی به لطف جنبش فواحش که آزادی هایی را برای آنها فراهم کرده اند معترض هستند چون اگر مسجد آنجا ساخته شود بی حجابی در محیط آن برچیده می شود

      13
      209
      1. من با کلیت قضیه فعلا کاری ندارم اما اینکه زمین برای پارک وقف شده دلیل موجه و منطقی نیست که مسجد در آن ساخته نشه چون پارک یک مجموعه فرهنگیست. مثلا زمین ورزش هم باید داشته باشه والا چون وقفه هیچ چیز دیگه ای تو پارک نباید احداث بشه. نه شهر بازی نه کتابخانه نه مراکز خرید و عرضه خوراکی و نه آب نماها و…
        اونیکه وقف کرده شرط و شروط که نگذاشته.
        البته اگر تازه بحث وقف ثابت بشه.

        5
        2
    11. دوست عزیز،بزرگ یا کوچک بودن مسجد به وسعت پارک ارتباطی نداره بلکه آیا نمازگزاری به مسجد مراجعه میکنه یا نه؟ موضوع مهم اینه.

      160
      5
    12. با سپاس از آیت الله ناظم زاده ،
      آقای شهردار چرا در پارکها کتابخانه ،مراکز آموزشی و فرهنگی وهنری ساخته نشود

      186
      10
      1. اگر مسجد واقعا مسجد باشه همه اینها رو خواهد داشت. کتابخانه، خانه فرهنگ، خانه هنرو… اشکال از مساجد ماست که هنوز خیلی سنتی هستند!

        5
        1
    13. یعنی برای نماز خواندن تو جا نیست این همه مسجد ضمنا خود پارک نمازخانه دارد خالی از نمازگزار هست چند وقت دیگه از آلودگی هوا غور میزنی ، ضمنا شما مگر ساکن محله قیطریه هستی اگر هم باشی بچت پارک نمی‌خواد ، پارک جای استراحت استفاده از فضای سبز هست کل پارک در از درخت هست اون مسجد با اون متراژ یک عالمه درخت باید قطع شود الان مشکل شغل معیشت مسکن تورم حل شده فقط مشکل جا برای نماز خواندن داری

      154
      8
      1. یه تحقیق ساده بفرمایید. نه مسجدی نزدیک پارک هست و نه تا به حال به احداثات در پارک اعتراض شده! قبلا در این پارک فرهنگسرای ملل ساخته شده و هیچ کس اعتراض نکرده! کتابخانه احداث شده! زمین ورزش تأسیس شده! و… اما تاریخ خالی از اعتراض و مسائل شرعی و وقف و… است!
        مسجد را نباید از فرهنگسرا جدا دانست تفکری که متأسفانه در برهه ای تلاش کرد تمام فرهنگ را بدون مساجد فقط در فرهنگسراها نشان دهد و مساجد را منزوی کند! البته نیت به نظر سیاسی و جناحی بود اما کاملا غلط و ناپسند ولی چرا دادی هم از آقایون فعلی در نیامد!

        4
        3
    14. آقای عزیز گویا جناب ناظم را نمی شناسی از قول قرآن میگوید اگر مردم و مالیات و عوارض دهندگان و تاکید میکند با رضایت یا بی رضایت از آنان پول گرفته شده است و نماز خوان هم باشند مسجد بیش از اندازه در همان حوالی هست حق تجاوز به حقوق آنان را کسی ندارد تو باز میگویی نه چنین است و چنان اگر نمار خوان برای خدا باشد این همه ادا و اطوار ندارد که یک قصر آنهم در جای نامناسبی و آن هم در محلی که عده انگشت شمار نماز خوان دارد و آن نماز گزاران و هم خدا با اوضاعی که هست ترجیح می‌دهند در گوشه دنج خانه خود با خدا راز و نیاز کنند مگر پیامبر اکرم و خلفای راشدین نمی‌توانستند مانند امویان مساجد مجلل با منابر عاج بسازند و مردم را فریب دهند ولی این اعمال را خلاف می‌دانستند …

      23
      3
    15. آقای عابد،آیا شما خودت حرف خودت را متوجه شدی؟در این میان که حاکم و مجری شد زاکانی! پس حرف و نظر مردم چه میشود؟شما راهکار جدیدی از آستین بیرون دادی،اینکه درختها را بردارند و آنطرف تر بکارن! یعنی سازندگان پارک هالو بوده اند و جای خالی مشخص کرده بودند تا آقای زاکانی بعدها بیاید دستور جابجایی درخت دهد؟و یک سوال؟بسیار محله هایی هستند که چند مسجد دارن،نگویید نه که همه میدانیم هستندوبسیارهم هستند،آیا مردم رضایت میدهند یک مسجد تبدیل به پارک گردد یا مثلا مسجدی نیمش پارک شود؟حتما نه،پس همان مردم اینجا هم رضایت نمیدهند پارک و فضای سبزشان به هر قصدی مساحتش تصرف و ساختمانی درآن بنا گردد مگر آنکه خودتان هم بگویید نظرمردم چه اهمیت دارد یا عده ای طرفدار این موضوع را مردم نام نهید،اگر حرف مردم در بلاد اسلامی حرف اول رامیزند پس باید نظرسنجی صورت پذیرد والسلام.

      48
      4
    16. یک عده انگشت شمار بی درد بعنوان مخالفت با این طرح در ساعتی معین جمع میشوند، ویک سری رسانه های معلوم الحال هم این قضیه را بولد می نمایند.
      ویک روحانی را نیز با خودشان جهت توجیه مخالفت با ساخت مسجد همراه می کنند.
      ای منتشر دهنده خبر آیامی دانی،جمله حاسبو قبل آن تخاسبو؟را

      5
      32
    17. بدون شک کسی که نماز نمی‌خونه
      دوست نداره مسجد ساخته بشه
      و این یعنی مقابله با خدا
      ای وای بر اهل کفار
      لعنت بهتون

      2
      5
    18. نمازتو تو خونتون بخون چرا حرف منطقی و با حرف حساب که اهل فن و اولاد پیغمبر میگه مقاومت میکنی معلومه اهل ریا هستی

      3
      0
    19. پارک ها نماز خانه دارند و نیازی به مسجد نیست.اول مسجد می سازند بعد کنارش پایگاه بسیج بعد حوزه علمیه و می شود قضیه ازگل

      6
      0
  2. سلام علیکم
    شما بهتر است به جای دخالت در کار دیگران به انسان سازی بپردازید تا مساجد خالی نشود ،
    ساختن یکی از وظایف مهم شهرداری است . به جای ایجاد تفرقه سعی کنید بیشتر درباره روایات ساخت مساجد بپردازید و توصیه به تقوا کنید تا مساجد شلوغ شود و دزدها و بی شرف ها کمتر شوند.
    خدا همه ما را هدایت کند انشاءالله

    78
    357
    1. وقتی به قول رهبری از دین فقط پوسته ای باقی بماند، می‌شود همین که مسجد وسط پارکی ساخته شود که قطعا جز یک مشت ریاکار در آن نماز نخواهند خواند، حکایت مسجد ضرار تکرار میشود

      157
      18
      1. آااااقا مجییییبد! بیا پایین! ما خودمون پیر این خراباتیم. مملکت ما تا کنون صدها حوادث و مصیبت و گرفتاری به خودش دیده اینایی که در پس برخی حوادث و اتفاقات دست به قلم میشن و افاضه می فرمایند نه غم ملت دارند و نه دنبال اصلاح و رفع مشکل هستند بلکه به دنبال بازیابی پایگاه اجتماعی از دست رفته خود هستند که سال هاست از دست داده اند. هرچند که در طول دو دهه گذشته ثابت کرده اند که به اصول انقلاب و به اصول اسلام و به قانون و به اصل مردم سالاری ابداً اعتقادی ندارند بلکه منافع حزب و جریان سیاسی آنان بالاتر از همه چیز است.

        13
        3
    2. این فرمایشات شامل حال جنابعالی هم میشود ،شما مگر از کار شهرداری یا کار حوزه اطلاعی داری که نظر میدهید ،یا شاید هم از مواجب بگیران زاکانی هستید؟

      62
      13
      1. آقای « ح » عزیز! یک بار متن خودتو بخون دو جمله نوشتی نقیض همدیگه !!! متأسفم برات. اتفاقاً بنده هم مخالف ساخت مسجد در آن مکان هستم اما من چکاره ام که در امور شهری دخالت کنم !؟ بنده حق دخالت در امور حوزه را هم ندارم چون در هر دو امور تخصصی ندارم. پس قربان دهنت! ما در اموری نمی دانیم و نمی فهمیم بهتره دخالت نکنیم. پس در مورد ساخت مسجد در اون پارک هم من و شما که از کار و وظایف شهرداری اطلاعی نداریم بهتره جنجال به پا نکنیم. قطعاً شهرداری برای ساخت مسجد حجتی دارد مثل فاصله مساجد دیگر تا پارک، آمار جمعیتی منطقه ، حضور جمعی از مردم و مسافرین و گردشگران در پارک که در وقت نماز نیازمند محیطی معنوی برای عبادت هستند . ضمناً وجود مسجد خودبخود می تواند در ایجاد یک فضای معنوی و آرامبخش مؤثر باشد و مسجدها در پارک ها می تواند جدای از اقامه نماز کارکردهای فرهنگی دیگری نیز داشته باشند. در عین حال این تصمیم شهرداری یقیناً با بررسی جوانب و سنجش نکات مثبت و منفی آن و همچنین بازخوردهای اجتماعی گرفته شده است.

        1
        1
    3. در کل کشور تعداد مساجد چند تا هست که احساس کمبود میکنند اونم در پارک قیطریه گیرم که ساخته شد و به قیمت از بین رفتن درختان تموم شود خب یکی بگوید چند درصد از مردم استقبال میکنند؟ خودمان را فریب ندهیم کاش بجایساختن این همه مسجد برای زوجهای جوان بی خانمان مسکن میساختید

      136
      11
    4. آخه بندگان خدا هدف مسجد نیست یه گنجی اونجاست به اسم ساخت مسجد در میارن والسلام مثل خیلی از امامزاده ها

      145
      9
        1. مثل حرف دوستمون این جریان مسجد مشکوک میزنه. صد در صد کاسه ای زیر نیم کاسه هستش. یا کاسه ای زیر زمین

          16
          2
  3. پس آیا مردم راضی اند از بیت المال شما درس خوندی و طلبه شدی؟ کلا حرفای غیر منطقی..

    17
    112
  4. احسنت ، والا مسجد ها بیشتر از مدرسه ها شده است ! در هر خیابانی دو سه تا مسجد ساخته شده که رسما کاربردی ندارد(حداقل گلستان این شکلیه) … این همه انرژی و پول صرف می شود خب صرف کار های مفید تری کنید ! اگه به گفته اون اقا بخوایم عمل کنیم که خیلی هم درسته، ببینید چقدر از مسجد ها باید تغییر کاربری بدن ! البته به قول اون اقا اول ببنید اولویت ها را انجام دادین که الان بخواین مسجد بسازین ؟ البته که همه اینها بازیه و … هیچی چای دبش بنوشید !

    110
    6
  5. آخه شهر تهران که جوانان فاقد مسکن هستند گوشت کیلیویی یک. میلیون مسجد برای چه چیزی وچه کسی… از قدیم گفتند چراغی به خانه رواست به مسجد حرام است چه برسد به مکانی که فقط حقوق خادم پرداخت بشود دریغ از حضور یک نفر. مساجدی که درب هاش بسته است هیچ کس راه نمی دهند به چه درد میخورد.تو این وضعیت گرانی

    109
    8
    1. اگر تو پارک مسجد ساخته نشود به جاش تعدادی مسکن برای جوانها ساخته می شود و همینطور چند قصابی راه اندازی میشه که گوشت کیلویی ۱۰۰ هزار میدن تحویل مردم

      9
      2
  6. سگی دیدم به مسجد در طواف است نگو مسجد تو گویی جای خواف است. چنان تاریک و ساکت مانده در خویش. بنایی که در آن بودن گناه است برفتم در پی ابهام این امر. بدیدم مسجدش از خاک راه است.

    86
    8
  7. با عرض سلام و احترام واقعا به شما مربوط نمیشه ساخت و ساز شما وظیفه این و داری که همرو با خدای واقعی اشنا کنید نه خدای که سیاستمدارا زیر سوال بردنش
    اگه یاد بگیریم تو کار هم دخالت نکنیم کشور مون اباد میشه پس ساخت مسجدم به شما مربوط نمیشه دوس نداری شما اونجا نماز نخون

    16
    161
    1. آخه این طور نیست که کسی که مسولیتی در شهرداری گرفته تو همه تصمیمات درست تصمیم گرفته باشه شاید اقای زاکانی علم شهردار بودن رو‌ نداره که پست شهرداری رو‌ به ایشون واگذار کردن ، از طرفی مگر سیب زمینی هستن در خصوص اتفاقات اطرافشان هیچ واکنشی نداشته باشند دارن تهران زندگی میکنند نظر مردم هم منم هست، آلان آقای زاکانی علم داره ؟ همین دخالت نکردیم که کشور آباد نشد اختلاس دخالت نکردیم یعنی الان دخالت نکنیم با ساخت مسجد کشور آباد میشه ؟

      45
      4
  8. خوب شهردار تهران چه کسی هست ؟
    ایشون به همراه خانواده تصمیم بر ایجاد شلوغی و به هم زدن وضعیت کشور دارند و الا ساخت مسجد بهونه است

    74
    6
  9. بیشتر انسانها را از دین فراری میدهد،همچنین متاسفانه بیشتر مفسدان اقتصادی و فراری ها و منافقین از دل بعضی مساجد بیرون آمدند

    81
    9
  10. به نام خداوند متعال
    مواردی که از طریق این روحانی عزیز مطرح گردید کاملا صحیح و معتبر می‌باشد ولیکن کو گوش شنوا.
    انگار مسئولین مربوطه، کر و لال هستند و یا اینکه مبارزه منفی می‌کنند.
    ** آیا شهردار و مسئولین ناآگاه و بیسواد شهر تهران، اعتراضات حوزه علمیه و مردم را نمی‌شنوند؟
    البته چون تخصص و تعهد لازم را ندارند نمیتوان از آنان انتظار دیگری داشت.

    83
    7
  11. به اندازه کافی در تهران مسجد هست و چند تا مسجد هم اطراف پارک وجود دارد .تهران امروز به هوای پاک نیاز دارد و باید بوستان زیاد شود نه مسجد .
    چون شرط اول سلامتی مردم هست .

    129
    7
  12. اینهمه مسجد توی شهر در این سالها ساخته شد چرا اونها مسأله نشد؟ چون این مسجد به نظر باعث بهم خوردن منافع بعضیها خواهد شد که دوست ندارن پارکها که شده بود پاتوقشون، بافتش عوض بشه! درخت و رضایت بخشنده زمین بهانه است.
    البته دستاویز قرار دادن قضیه برای کوبیدن شهرداری هم مزید بر علت تا شاید بتونن دور بعد مردم رو برای رای دادن به خودشون و ترسوندن از لولوی زاکانی راضی کنند!
    چقدر با انصاف، انصاف نیوز!!!

    13
    79
    1. تخریب زاکانی مدّنظرشون هست وگرنه مسجدبهانه است.
      مگر مسجدی که در موزه دفاع مقدس هست خالی می ماند؟؟؟
      مسجد لازم است ساختمان فرهنگی هم لازم است هرکدام جایگاه خودرادارد.

      1
      3
  13. تفسیر درستی از آیه شریفه داشته اند . خط سرخ خون شهدا نیز احترام به دیدگاه و رای مردم و حقوق مردم است . راه روشن شهدا را ادامه دهیم .

    71
    6
  14. این خدایی نکرده از کجا کشف شده که بعضا تایپیستها مینویسند خدای نکرده درسته
    وگرنه انگار نعوذ بالله چندتا خدا داریم که یکی از اونا رو در نظر میگیریم
    کمی مطالعه ودقت وسواد بدنیس

    2
    28
  15. به یاد داشته باشید که بنی امیه و بنی عباس هم مساجد باشکوهی ساختن که تا کنون هم هستند ولی خالی از اسلام ناب محمدی بودند

    83
    5
  16. زاکانی که از ابتدا شهردار شدنش غیر قانونی وتحمیلی بود،خیلی زودتر ازپیش بینی هابا حرکات و صحبتهای اخیرش ‘بی منطق بودن و خودرای بودن و لجبازی کردن با نظر اکثریت جامعه را اشکارکرد

    57
    7
  17. سلام خدمت آقای ناظم زاده. در جمع وظایف شهرداری در ایجاد مراکز عمرانی مراکز فرهنگی هم وجود دارد از جمله فرهنگسراها، کتابخانه ها و نماز خانه ها یا مساجد. نکته دیگر اینکه وظیفه شهرداری ساخت خیابان، پارک، کتابخانه و نمازخانه و، ..هسست و ساختن و پرورش کتاب خوان و نمازخوان وظیفه امثال ناظم زاده هاست و بهتر است هر کس کار خود را درست انجام دهد

    7
    57
  18. در این وضعیت گرانی تورم واقعا ساخت مسجد به این ابعاد لازم است وقتی در نقاط نزدیک به آنجا مسجد است اما …. بهترازاین نمیشود

    55
    4
  19. جالبه که هرکی راجب شما نظر بده فضولی کرده و باید سرش به کارش خودش باشه ولی شما میتونید راجب همه چیز از صغیر و کبیر نظر بدید، چرا واقعا؟

    38
    3
  20. الحمد لله غربال داره سریع رخ می ده
    فتنه قم داره هر روز ابعاد تازه تری پیدا می کنه
    رسانه های بی انصاف هم نقش مهمی دارند تو این فتنه ها

    5
    37
  21. ساختن وظیفه شهرداریه،اول خیابونا،چاله و چوله،پستی و بلندی،ترمیم و ساخت پل عابر مکانیزه،ساماندهی جوی آب،ساماندهی موش های فاضلابی و مخل در زندگی شهروندان و خیلی خیلی چیزهای دیگه رو درست کنه بعد بره سراغ مسجد سازی و شاید خدای نکرده ریا کاری.
    در آخر احداث مسجد بسیار کار نیکو و خدا پسندانه می‌باشد اما اما اما…

    50
    5
  22. عدم رضایت مردمی که عوارض را برای ساختمان خود و به اجبار میدهند برای ساخت مسجدی که با لجبازی عده ای نفهم متظاهر به دین می خواهد ساخته شود ، نتیجه ای جز خالی بودن مسجد نخواهد داشت.
    هیچ مسجدی در کشور با زور و من خواهم ساخت و غیر مردمی ساخته نشده است .
    تظاهر به عابد بودن هم نتیجه دین زورکی و صف های اول نماز جماعت برای گرفتن پست مقام است.

    46
    4
  23. وقتی این همه آدم ناراضی هست (خود من آدم‌ناراضی از اینکه مسجد توی پارک باشه) . شما مسجد بساز ایا نمازی که اونجا خونده میشه باطل نیست ؟

    اینهمه فضای خالی تو تهران هست برید مسجد بسازید چرا پارک اخه؟!
    در ضمن شما فضای مساجد رو نگاه کنین نسبت به اشغال فضایی که دارن اونقدری نماز گذار ندارن چه نیازیه دیگه اضافه بشه؟ جایی که مسجد نداره مسجد بسازین

    46
    4
  24. همین مانده بود که آقای نظام زاده هم در جمع مخالفان مسجدسازی قرارگیرد و در تور صهیونیستها بیفتد تا اسرائیل براحتی عزیزان ما را پرپرکند

    5
    58
    1. حمله رژیم کودک کش صهیونیستی به سفارت کشورمان در سوریه که محکومه ولی چه ارتباطی داره با ساختن مسجد توسط ریاکاران؟

      25
      2
  25. اگر شهرداری برای تو یک ویلا میساختن و هدیه می‌کردن و کسی هم متوجه نمیشد آیا باز هم از شهرداری ایراد میگرفتی حاج آقا

    4
    43
  26. آقا سید سلام،
    سعی کنید وارد بحث سیاسیون نشوید
    چون سیاسیون نسبت به منافع خود ابراز نظر می کنند و با دین کاری ندارند.

    21
    7
  27. ساخت مسجد در پارک که برای تفریح مردم است اگر با مخالفت مردم باشد شرعا مشکل دارد.از طرفی واقف این پارک نیز ان را وقف پارک کرده نه مسجد

    45
    4
  28. یتیمخونه به اندازه کافی داریم؟ پناهگاه و گرمخانه چی؟ بیمارستان خیریه؟ اگر مسجد در پارک‌ها بسازند و پناهگاه کارتن خوابها و فقرایی بشه که تومان پارک می‌خوابند درسته وگرنه که نیت نماز از مکان نماز مهمتره

    30
    3
  29. نظر انتقادی مهم است ؟!
    یا نظر آیة الله … ؟!!
    ایشان در مورد روزه خواری و حجاب و…. هم نظراتی دارند ، آیا این موارد را هم باید پیگیری کرد یا مثل مگس فقط دنبال چرک و خون بود ؟!!!

    2
    28
  30. راستی کاظم صدیقی هم از مردم عذرخواهی کرد الان بیت‌المال رو به مردم پس میدن و مردم هم از فقر نمی‌میرند آمریکا هر چقدر می‌خواهی ما رو تحریم کن دزدهای کشورمون دارن بیت‌المال رو پس میدن الان دیگه ما از گشنگی نمیمیریم دیگه ایران از فقر و فلاکت نجات پیدا می‌کنه

    41
    2
  31. آقای مثلاً متدین ، مسجد برای کسانی که کافر هستند ساخته نشده شما نگران نباشید ، کل پارک برای شما و بی بندو بارها و هرزه هایی که اعتقاد به مسجد و خدا ندارید ، مسجد هم برای رهگذران دیندار و مومن باشد

    5
    40
  32. حالا اگه میخواست کافه بسازه ومحلی دنج بشه برا سگ بازی وشهوت رانی وکشف حجاب بر فرض نداشت؟حلال بود؟مورد نداشت، خدایی آیت الله هست یا آیت…..خدا عقل بده

    5
    39
  33. ساختن مسجد بهانه است کسی دلش برایش اسلام و ملت نسوخته هدف .جاسوسی و کار اطلاعاتی کردن است .

    30
    6
    1. آقای ایت الله اگر مسجد و محل نماز گذار ندارد دلیلش کارکرد ضعیف امثال شماست والا ساختن مسجد فی نفسه کار پسندیده ای است بنابراین به بهانه نداشتن و نبودن نمازگزار نمی شود انجام این آیه شریفه را معطل گذاشت ضمنا الان بحث ساختن مسجد یک موضوع است و افکار و ضدیت های اعمالی توسط افراد معلوم الحال برای ساخت آن یک موضوع دیگر و برای کم کردن روی افراد ضد دین و دین ستیز باید ساخته شود

      6
      27
  34. سلام .
    در اروپای قدیم بزرگان دین تصمیمات سلیقه ای گرفتند و کسی حق اعتراض نداشت . کم کم فاصله مردم با آنها که ادعای دین داری داشتند اما در واقع افراد خشک مغز . فرصت طلب و قدرت طلب و… زیاد شد . به طوری که در اروپای امروز دیگر توجهی به صحبت های کلیسا یا هر شخص به ظاهر دیندار نمی شود . … ای کاش قدرت دوستان امروز کشور که شعار دینداری دارند کمی به تاریخ کلیساهای قدیم و امروز می نگریستند . ….. امان از . فریب . دورویی . قدرت طلبی . بیسوادی . بی فرهنگی و…..

    31
    2
  35. سلام علیکم من یک شهروند عادی و معمولی تازه شهرستانم و تهران ساکن نیستم و پارک قیطریه هم نمی‌دانم کجاست ولی چون تو مردم عادی زندگی میکنم میبینم و میفهمم که واکنش مردم به این جور مسائل که الان مردم در باره این ساخت مسجد حرفهایی میزنند و جو را چنان درست کرده اند که اگر مسجد هم ساخته شود با مشکلاتی همچون نرفتن مردم به مسجد روبرو خواهید شد اگر واقعا مسجد را برای مردم و نماز گزاری مردم هست من بودم اینجا نمیذاشتم چون الان مردم سر لج افتادن و افرادی که مخالف مواافق کردند این بحث انگیز شد و من با نامه این اقا که نوشته مسجد را نسازید موافق هستم و کار مواقع این جنگ و خصومت ها از تندرو هان کشور بوجود می آید که نه بسازید هر کسی هر چیزی میخواد بگه مردم چکاره هستند ولی این تندروها نمیدونند اختلافات مشکلات از همین جا ها کم کم شروع می‌شود ما اگر طرفدار اسلام پیامبر و امامان هستیم بریم یکم از زندگیشون بخوانیم و درس بگیریم علی چندین سال ت. خونه نشست و خون دل خورد اگر با زور میخواست بعد از پیامبر جانشینی کنه می‌توانست ولی مردم دیگه علی را این چنین که الان محبوب و اینچنین که الان هست را توصیف نمی‌کردند او را چون جانشینی زور گو و با زور شمشیر توصیف میکردند پس الان باید برای ساختن این مسجد صبور و دست نگهدارند تا خداوند متعال خودش کارهارو دزست میکنه که خود مردم به التماس می‌آیند و درخواست ساختن مسجد خواهند دادو تازه خیلی از ساخت. ساز را خودشون کمک و یاری خودشون پول هم می‌دهند تا براشون ساخته شود ولی الان اگر با زور بسازند هیچ وقت این مسجد برای مردم نخواهد بود یاد رضا شاه بیفتید که نتوانست با زور چادر را از سر زنها بردارد تازه همه زنهایی که چادر سر نمی‌کردند هم رفتند چادر سر کردند تازه نقاب هم مد شد که می‌زدند کسی صورت شون هم نبینه که گناه داره

    32
    2
  36. این هم از وساوس شیطان است که برای ساخت یک مسجد در مکان عمومی مخالفت و مانع تراشی می کند.

    اصلأ مسجد نه، پارک به اون بزرگی دو سه تا نمازخونه نمی خواد؟

    این قدر تابع شیاطین نباشید

    5
    37
    1. هنرمند تو چه نماز خونی هستی که نمیدونی چندین مسجد با فاصله کم در نزدیکی همین محل قرار داره؟ ایکاش یکی بخواد بندگی خدا را بکنه

      31
      2
  37. همین مسجدهایی که داریم یک دهم ظرفیت تکمیل نمیشه ، مسجد جدید دیگه چرا ؟ اول یه کانکس کوچک بزارید ببینید کسی میره نماز بخونه بعد که دیدین نماز خون زیاده برید مسجد بسازید ،، کار آقای زاکانی مثل کسیه که اول میره لوازم ماشین میخره بعد خوده ماشین رو .. برادر جان شما نمازگزار پیدا کن بعد برو مسجد بساز ..

    35
    3
    1. اونجا نماز خونه داره دیگه چرا کانکس بزارن ؟ خیلی وقتها هم بسته هست به نظرم اگه مسجد بزارن هم درشو می بندند تا دزدی نشه یا مردم توش نخوابند بودجه الکی صرف می کنند .مثلا” می خواهند پرونده کاری شون سنگین بشه

      28
      3
  38. واقعاااااا جا داره از حاج آقا سید اصغر ناظر زاده قمی نهایت تشکر بجا بياوريم که انقدر صریح و زیبا مسائل رو بصورت جز به جز و دقیق به رشته تحریر درآوردند.والسلام

    34
    2
  39. آقای زاکانی بس است ریا کاری و هزینه از جیب مردم اگر هنر داری، که نداری با خلوص مردم را به مساجد موجود دعوت کن هرچند که ریا و دروغ اعتماد مردم را سلب کرده است

    33
    3
  40. آقایون کمیت را بر کیفیت ارجح داتسته اند. تعداد بیشمار مساجد در طول این چهاردهه ساخته شده با هزینه های گزاف و خالی از نمازگزار حال انکه اگر یکدهم این مساجد احداث شده بود ولی با جذب بالای مؤمنين هم رضای خداوند حاصل میشد و هم این مساجد عریص و طویل خالی و خلوت جایی برای انتقاد باقی نمیگذاشت. رصای خداوند در رضای مردم است اگر جای این مساجد، مدارسی در مناطق محروم احداث میشد، اینهمه جای سؤال در اذهان عمومی باقی نمیگذاشت.

    31
    2
  41. وقتیکه شوراها و مجلس و رئیس جمهور با آرا ۱۰ درصدی سرکار میایند نتیجه مملکت بهتر از این نخواهد شد !!!

    31
    5
  42. اگر در ۷۲۰ متر پارک قیطریه فقط چند نهال کاشته شده نشان از ضعف فضای سبز شهرداری ، ناکارآمدی شهرداری که اینرا میداند ناشی میشود اگر پول دارید چند بنای اطراف پارک قیطریه را بخرید مسجد بسازید

    30
    1
  43. ایران باید نیرهایش را از سوریه عراق یمن به همراه بچه های فلسطین و حزب الله لبنان خارج کنه فشار بیارید با تمام زور باید بیرون بیاد

    12
    4
  44. در مورد مسجد سازی در پارک اصراری ندارم ولی وقتی داشتند درختان پارک را برای ساخت فرهنگسرا و سینما و کافی شاپ و سالن کلاس موسیقی و نگارستان و…قطع میکردند کدوم گوری بودین

    7
    31
  45. با پول شهرداری میشه کافی شاپ و کلاس موسیقی و فرهنگسرا و نگارستان و احیانا سالن بیلیارد و بولینگ و آمفی تئاتر و مدلینگ و …در پارک قیطریه ساخت؟فقط مسجد نمیشه ؟

    7
    26
  46. سلام علیکم
    شب بخیر واقعا متاسفم ازاینکه برای نساختن
    مسجد این همه.دلیل وبرهان میتراشی حضرت آقا
    کاش یه نیم خط درمحکومیت بی حجابی و حمایت ازجمهوری اسلامی وتقویت ورونق مساجدمی فرمودید. اللهم ابصر عیوننا

    6
    33
  47. اگر مسجد بازیتون تموم شد و اگر نی خواعید واقعا یک جنبش اجتماعی راه بیاندازید که اصلاحات را به قدرت برگرداند گر چند خبیثتر از او هستید که لیاقت داشته باشید اما می شه گفت چطور …..

    1
    14
  48. خدا رو شکر که بالاخره حوزه دارد به شغل اصلی خودش که حفظ دین و همراهی با مردم و نظارت بر کارهای حکومت است بر میگردد و از فریب کاری های سیاسی که توسط بعضی از حکومتی ها انجام میشود دور میشود، بقول آیت الله مدرس که فرمود سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ما ، اما متاسفانه هم اکنون دیانت ما عین سیاست ماست اما سیاست ما برعکس دیانت ماست.

    25
    5
  49. این آقای ناظم زاده چکاره هست که در هر موردی نظر میده آخه شهرداری مسجد میسازه شما جونتون در میاد .شما کی آیت الله شدی .

    5
    31
  50. اقای زاکانی شمارا به شهر اهواز دعوت میکنم بغل فرودگاه اهواز شهرکی به نام زویه هست بیایید ببینید این شهرک نسبت به جمعیتی که داره چند مدرسه و چند دبستان و چند مسجدو حسینه داره و خوتان قضاوت کنید جهت اطلاع در این شهرک یک صفره افطار در روز ولادت امام حسن برپا میشود از درب مسجد امام جعفر الصادق تا مسجد امام محمد الباقر

    10
  51. عجب
    آخرالزمان و فعالیت شیاطین
    که هر کسی با ربط و بی ربط نظر میده
    پس مسجد اینقدر می تونه برای شیاطین سنگین باشه که همه نیروهای خودشو به هر شکل و قیافه ای مذهبی و غیر مذهبی بیاره میدون
    فاعتبروا یا اولی ابصار

    4
    20
  52. باسلام، دوستان عزیز، کامنتها و نظرهایی که دوستان گذاشتن خیلی عالیه، آقای زاکانی شهردار محترم تهران بداند که ساختن مسجد وظیفه شهرداریه؟ بااین همه آلودگی هوای تهران و بیماریهای قلبی و تنفسی در تهران وجوددارد آیا نمیشه بجای پاک کردن صورت مسئله راه حلی برای هوای پاک تهران اندیشید مسئولین محترم یه ذره برای مردم ارزش قایل بشین، پارک قیطریه جز آثار باستانی و قدمت دیرینه داره ،شاید به بهانه مسجد ،رسیدن به این هدف هست یا به بهانه مسجد ساختن میخوان چند واحد تجاری از بغل مسجد برای اهداف آینده خودشان با کاربری مسجد سو استفاده کنند و…

    22
    2
  53. بنده با ماجراهای سیاسی پشت این داستان کاری ندارم، فقط در مورد احداث مسجد داخل یه پارک نظر میدم، بنظرم وجود یه مسجد داخل پارک با اینکه یه مسجد به فاصله ۵۰ متری پارک باشه خیلی متفاوته، اصلا احداث مسجد داخل پارک که محل تجمع است خیلی منطقی است، شما همراه خانواده در پارک باشید اگه مسجدی داخل پارک باشه که صدای اذان ازش میاد بیشتر احتمال داره برید نماز بخونید یا اینکه به دنبال صدای اذانی برید که داره از جایی خارج از پارک میاد؟
    اگه از بنده بپرسن داخل پارکی که در ۵۰ متری اون مسجد است و تعداد کمی از افراد پارک میرن اونجا نماز میخوانند بهتره مسجد ساخت یا نه؟ بنده موافق احداث هستم

    5
    22
  54. بی شک این آیت الله در جهت حفظ اسلام یک سری سوال منطقی مطرح کرده است ولی بنظر اسراییل در جهت ایجاد تنفر از اسلام موفقتر عمل میکند از آنجا که عواملش نفوذ بیشتری دارند.

    5
    11
  55. چرا باید توی کشوری که این هم سرمایه نفت گاز معادن داره این همه فقیر وبدیخت داشته باشه ؟ چرا ما یاد نگرفتیم که اولویت ها رو رعایت کنیم ؟چرا ؟
    همه ما زیر خط فقریم ..از لیسانسه بگیر تا کارگری که سر گذره …حالا مسجد برای ما نون وآب می شه

    23
    4
  56. با سلام.
    شعار امسال مشارکت مردمی است.
    پس اگر 720 نفر از اهالی و ساکنین اطراف مسجد را که رضایت بدهند پیدا کردین با تمام شرایط وقف و از محل کنم های مردمی نه بودجه دولتی یا نماز خانه به نظرم کافی است و بهتر است که درختی قطع نشود.
    با تشکر از اطلاع رسانی سایت خوب شما
    حسین رسان نژاد

    15
    1
  57. شما می بینید که حتی اکثریت روحانیون و طلاب هم مخالف ساخت مسجد در پارک هستند و اون را غصبی و دور از خواست بانیان اون پارک می دانند!!!ما توی هیچ کشور مسلمانی شاهد نیستیم که در پارکی تا حالا مسجدی ساخته شود چون مکان عبادت باید آرام و دور از تفرج گاه های مردمی باشد!!!

    20
    2
  58. عامو شما میخای مسجد بسازی و کار فرهنگی مذهبی بکنی شهرداری رو ول کن بیا برو سازمانهای فرهنگی مذهبی کار کن این صندلی رو واگذار کن به کسی که میخاد و میتونه شهر تهرانو بهترین شهر خاورمیانه کنه خلاص

    18
    1
  59. عمو تو حتما مسجد نمی روی و خبر نداری البته مسجد شهرداری رو نمی گم مسجدها همه خالی اند فقط یک سری پیر و پاتال می‌روند این هم که بسازی این یکی واقعا خالی
    اون خیر که زمین اهدا کرده گفته پارک ساخته شود خب اگر می خواست مسجد یا چیز دیگری ساخته شود حتما وصیت می کرد
    یک کاری می کنند اشخاص چیزی وقف نکنند
    شهرداری اگر پول داره پروژه های نصف و نیمه خودش تکمیل کنه ده ،دوازده ساله رها شده مثل تقاطع خاوران امام علی
    پل نیمه کاره رها شده و معلوم نیست به کجا می خواست بره که رها شده
    اگر پول داره پارکینگ های مکانیزه بسازه و در اختیار مردم قرار بده
    شهردار باید گوش کنه اگر گوش نکنه باید عزل بشه

    20
    1
  60. تقابل با مردم نتیجه برعکس خواهد و عاقبت خوشی نخواهد داشت.وقتی مردم منطقه قیطریه ساخت مسجد را نمی‌خواهند برای چه مسجد می سازید ، مگر نه این حکومت مردمی هست ب گفته خودتان پس چرا ب خواسته مردم احترام نمی گذارید چرا در خصوص ها موضوعی سلبی برخورد میکنید لجبازی با مردم عاقبت خوشی ندارد، نمایندگان مردم در مجلس شورای شهر تهران روزه سکوت گرفتن یک شخص در شهرداری برای خودش تصمیم می گیرد هیچ کس نیست جلوی ایشان بایستد.هر چیز جای خود دارد پارک تفرجگاه هست این همه مسجد کو نمازگزار ؟ در خصوص اعترضات مردمی همین آقای زاکانی سخنرانی برگزار می‌کرد شهردار چه ارتباطی با موضوع اعترضات داشت که گاها مردم را با صحبت هایش جریحه دار میکرد. الان یعنی همه مشکلات شهر تهران حل شده فقط مشکل کمبود مسجد هست بیش از این باعث تنفر و بی اعتمادی مردم نشین،کلان شهر تهران سالها هست که مشکل آلودگی هوا دارد امروز که با برای ساخت مسجد داخل پارک قیطریه مسر هستید موقع آلودگی هوا هم بیاید پاسخگو باشید کشورهای همسایه مثل امارات ترکیه چنان پیشرفت کردن بعد میگن چرا توریست ب ایران نمی آید.بجای این کارها ب فکر زیبا سازی شهر با ساخت و ساز و معماری جدید باشید آثار فاخر بسازید ب فکر ساخت استادیوم باشید فرودگاه خوب باشید ی فکر نوسازی ناوگان حمل و نقل باشید از طرفی روز درختکاری کاشت نهال انجام میدید ب مردم توصیه می کنید امر خدا پسندانه هست برای قطع یک درخت باید جریمه سنگینی به شهرداری پرداخت کرد بعد به راحتی درختان رو برای ساخت مسجد قطع میکنید آنوقت چه فرقی با کسانی که منابع طبیعی رو از بین می برند و ویلا می‌سازند میکنید. آیا می‌خواهید تهران را حسینه بزرگ کنید.مردم را خود گریزان نکنید. متاسفانه یک عده افرادی رو پست و مسولیت می دهند که علم اون کار رو ندارند.امروز هیچ کس نیست که جلوی آقای زاکانی را بگیرید ولی بعد تعغییر دولت همه می خواهند اعتراض کنم خورده بگیرند دوره آقای رییسی فلان شد نباید مسجد ساخته می‌شد همه قصور رو‌ گردن همدیگر می اندازند، مثل قضیه تازه جنگل هیرکانی که میگن ب اشتباه درختان منطقه رو یک مهندس قطع کرده، همین الان سرانه فضای سبز برای هر نفر در تهران خیلی کم هست شک نکنید. مردم اجازه نخواهند موضوع تاریخی فضای سبز پارک قیطریه تعغییر کنه

    23
    2
    1. با عرض سلام خدمت شما و تبریک سال نو من بعضی وقت ها در ماشین میخوابم وقتی که به تهران میام و مسجدی دقیقا بالای پارک هست انتهای خیابان بهار هر وقت صبح خواستم یثبرم نماز بخوانم بسته بود و مجبور شدم در پیاده رو نماز بخوانم مسجدی که صبح زود بسته باشد به چه دردی میخورد .حالا چه در پارک و یا جای دیگر در ضمن هیچوقت نماز گزار در آنجا نبوده و خیلی کم مراجعه می‌کنند حدود دو دقیقه با پارک فاصله دارد.ممنون

    2. ضدیت بامردم نتیجه اش بی اعتمادی مردم وعدم مشارکت مردم در تعاملات و انتخابات وتصمیم گیری های کلان. از نظر عده ای مردم عده ای خواص اند با عقایدی خاص نه کل آحاد مردم

      1
      1
  61. بخدا من هم این نظر را قبلا دادم .مسجد کوچک برای مسافران و ساکنین منطقه وشهر که از آن پارک عبورمی کنند عالی هست
    بدون انجام مراسم های ترحیم و …….
    فقط نماز

  62. جناب آقای ناظم زاده ظاهراً اطلاعات شما بسیار ناقص وسطحی واظهار نظری عجولانه می‌باشد وشما چون با نظام زاویه دارید سر هر موضوعی ساز مخالف نزنید اولا پول ساخت مسجد قرار نیست از بودجه شهرداری باشد بلکه توسط مرحوم محتشمی پور جهت ساخت مسجد مبلغ وقف شده واز شهرداری در خواست تخصیص زمین شده است دوما که قرار نیست هیچ از درختان کهن بوستان قطع گردد سوما از نظر شما مسجد فقط برای نماز کارکرد دارد آیا نمیتوان برای سایر امور فرهنگی جهت کودکان و نوجوانان جوانان از آن استفاده نمود از جمله سالن مطالعه برگذاری کلاسهای آموزشی و ورزشی وغیره ماندبرخی مساجد دیگر که کاربرد فرهنگی هم دارند در کنار نماز بحره برد اگر آقا ناظم زاده یکبار به این بوستان تشریف برده باشند مشاهده می‌کنند که شبها محل جولان سگبازان می‌باشد و جالب این جاست که همه جای آن هم تابلوی ممنوعیت سگ گردانی نصب گردیده ولی هیچ کس مخالفتی نمیکند اگر برفرض شهرداری میخواست همین محل را برای بازی ونگهداری سگها اختصاص بدهد کسانی که الان صدایشان بلند شده آیاهمینقدر نگران قطع درختان میشدند.مشکل اصلی این جماعت جای دیگریست

    2
    1
  63. در یک کلام :حق بیامرزد پدر و مادرتان را که حرف دل مردم را زدید.
    اگر قرار است در پارک ها مکانی ساخته شود،بایستی زمینهای ورزشی و یا کتابخانه ساخته شود.
    به سه دلیل
    ۱_ با کاربری پارک منافات ندارد .
    ۲_ استفاده کننده زیاد دارد.
    ۳_ نسل جوان و آینده ساز از آن استفاده میکنند.

    2
    2
  64. واقعا متاسفم از کج فهمی عده ای که بهر ترتیبی با ساختن یک نماز خانه اینقدر سفسطه می کنند ، بویژه آن آیت الله محترم با یک صغرا کبرای عجیب و غریبی به نبودن جواز شرعی ساخت نمازخانه حکم می کند ، فقط یک جمله در رابطه با این آقا عرض می کنم : اسلام با داشتن مبلغینی همچون تو نیازی به دشمن ندارد خدا ترا هدایت کند

    2
    3
  65. سلام
    در جواب دوستمون که فرمودند با ساخت مسجد بی حجابی کم میشه عرض کنم اطراف حرم امام رضا علیه السلام پر مسافر و مجاور بی حجابه از امام رضا خجالت نمی کشن بعد مسجد می تونه تاثیرگذار باشه

  66. نمی دانم که این آیت الله ها در سایر مواقع و مشکلاتی که در جامعه وجود دارد کجا هستند و فقط وقتی موجی ایجاد می شود اجتهادشان گل می کند؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

  67. کسی که بخواهد نماز بخواند در یک نمازخانه ی کوچک و یا حتی فضای باز هم می تواند نماز بخواند.الان خود مساجد هم نمازخوان ندارند و تبدیل به مکانی برای مراسم ترحیم شده اند و از این راه هزینه های مسجد از قبیل آب و برق و …را تامین می کنند.

    1
    1
  68. این آقا کی آیت الله شد ؟
    بعضیا برای اینکه خودشونو مطرح کنند منتظر یه همچین فرصتی هستند تا بیانیه بدهند تا مردم ایشونو بشناسند.
    استدلال هایی که این آقا برای مسجد نساختن ، آورده اند خیلی سطحی و در شان ایشون نبود
    مردم عادی ، این همه پول حیف و میل و اسراف می کنند ولی کسی بهشون نمیتونه چیزی بگه ، ولی برای ساختن مسجد این همه سر و صدا می کنند انگار که مسجد خاری شده در گلوی بعضیا.

    2
    3
  69. لمسجد اسس علی التقوی احق ان تقوم فیه .
    تقوا در کردار و رفتار و افکار ، با سلطنت بی سابقه نزول خوری ملی به پرچم داری بانکها ، از بین رفته است ‌.

  70. من به عنوان یک انسان مذهبی نظرم رو میگم ساخت مسجد که در آن شک شوبه و یا این که زمین از اول وقف چیز دیگه شده جایز نیست !
    چون اطراف قیطریه مسجد هست ولی نماز گزار نیست
    اگر توجه به رفاه وآبادانی شهر را در حکومت اسلامی نشان بدید چه بسا نمازگزار و معتقد به دین بیشتر بشه ،

    16
    1
    1. این همه مسجد در ایران وجود داره که بیشترشون خالی از نماز گزاره و مردم رو بیشتر دین گریز کرده ‘بجای ساختن این همه مسجدبیهوده با هزینه گزاف و زیاد ‘،هزینه آن رو صرف ساختن و آباد کردن روستاها و شهرهای محروم کشور بکنند تا مردم احساس کنند که واقعا دولت با مردم کشوره نه ضد مردم خودش

  71. سلام
    اذ جائکم فاسق بنباء فتبینوا
    البته حقیری چون من شایسته نیست که حضرت آیت الله را عریصه اهداء کنم
    لاکن از باب ارادت می نویسم
    خوب بود قبلا ما فی الضمیر شهرداری جستجوی می شد
    بر فرض صحت همه موارد نامه به خود شهردار یا شورای شهر نوشته می شد
    والعاقبه للمتقین

    2
    3
  72. سلام
    اذ جائکم فاسق بنباء فتبینوا
    والعاقبه للمتقین

  73. حاج اقامعلوم نیست کدوم حوزه درس خوانده وچندکلمه صرف ونحویادگرفته تفسیرقران کارهرکس نیست.بنظرتون چطوره بجای مسجد رقاص خانه بسازیم.!؟همین الانشم پارکهای ما محل اطراق بی حجابهاکم حجابها سگ گردانهاوووووشده!؟درصورت صلاحدیدیه سرتشریف بریدتاچشمتون به جمالشون…روشن ومنوربشه!؟

    3
    15
  74. متاسفانه آفت افراد سیاسی در مشاغل اجرایی باعث مشکلات فراوانی شده و حتی اونقدر مسخره شده که شهردار جناح راستی خروجی صدر به تونل نیایش رو باز میکنه چون یه شهردار جناح چپی اونو بسته و حالا ما هر روز فقط نیم ساعتمون تو بزرگراه صدر خرج این رفتارهای چندش اور میشه
    حالا مسجد سازی بماند هر چند این اداهای مسلمونی اصلا به زاکانی نمیاد

    4
    1
  75. باسلام و تهیت خدمت مطالعه کنندگان گرامی،
    ایشان درست میفرمایند و اینکار اصلا درحیطه اختیارات شهرداری نیست واین هزینه اگر برای حتی یک مدرسه ابتدایی درمناطق محروم استانهای حاشیه کشور ایجادشود یاجاهاییکه نشان میدهندمردم ازروی رودخانه باطناب وسیم بکسل رد میشود پل بسازند قطعا ثوابش چصدبرابرمسجدی استکه اصلا وجودش درآنجا لازم نیست چون دراطراف آن مساجدهایی وجود دارد امیدواریم مسئولین سنجید عمل کنند وسنجید خرج بکنند، باسپاس

  76. فقط با یک حدیث و سخن از امام بزرگوار شهید محراب حضرت علی(ع) به این رفتار کج و غلط انداز شهردار تهران آقای زاکانی جواب میدهم.
    امیرالمومنین امام علی علیه السلام فرمود: روزگارى بر مردم خواهد آمد كه از قرآن جز نشانى، و از اسلام جز نامى، باقى نخواهد ماند، مسجدهاى آنان در آن روزگار آبادان، اما از هدايت ويران است. مسجدنشينان و سازندگان بناهاى شكوهمند مساجد، بدترين مردم زمين مى باشند، كه كانون هر فتنه، و جايگاه هر گونه خطاكارى اند، هر كس از فتنه بركنار است او را به فتنه باز گردانند، و هر كس كه از فتنه عقب مانده او را به فتنه ها كشانند، كه خداى بزرگ فرمايد: (به خودم سوگند، بر آنان فتنه اى بگمارم كه انسان شكيبا در آن سرگردان ماند.) و چنين كرده است، و ما از خدا مى خواهيم كه از لغزش غفلت ها درگذرد.

    متن حدیث:

    یأتی علی الناس زمان لایبقی فیهم من القرآن الا رسمه و من الاسلام الا اسمه و مساجدهم یومئذ عامره من البناء خراب من الهدی، سکانها و عمارها شر اهل الارض منهم تخرج الفتنه و الیهم تأوی الخطیئه یردون من شذ عنها فیها و یسوقون من تأخر عنها الیها یقول الله سبحانه : « فبی حلفت لأبعثن علی اولئک فتنه تترک الحلیم فیها حیران» و قد فعل و نحن نستقبل الله عثره الغفله.

    “نهج البلاغه، حکمت 369”
    منبع: مشرق

  77. ۱)آقای سیدمحمد آقامیری گفتند که درختان قطع نمیشود،بلکه نهال ها انتقال می یابد.
    ۲)اگر از راه«افزایش»عوارض و مالیات باشد،شامل کلام ایشان است.
    ۳)

  78. مسجد در همون نزدیکی هست آیا بیشتر از مسجد به درمانگاه وخانه بهداشت و…نیاز نیست؟! آقای زاکانی شما که پزشک هستید باید این موضوع را درک کنید ونیز آقای چمران که به چه چیز بیشتر نیاز است خواسته مردم چیست چون بهرحال از پول بیت المال است وعموم مردم باید راضی باشند

  79. شما سطح تحصیلات چقدر؟ بلاخره پارک برای تفریح وباساخت مسجد حجاب درست نمیشه و احتیاج به کار فرهنگی داره مسجد در همون نزدیکی هست وپارک هم نمازخانه داره در ضمن کسی که با سگ می‌ره تو پارک نمیتونه بره تو مسجد!!؟

  80. حتی اگر یه نفر بیاد و در این مسجد نماز بخوانه بازم ضروریه می‌دونم چرا با خانه خدا به مجادله برخاستین چون نه نمازخوان هستین و نه اهل نماز و اهل خدا
    بدون شک این مسجد هم ساخته می‌شه
    ولی عین گاو پیشونی سفید میرین پیش خدا
    که با ساختن مسجد و خانه خدا به مجادله برخاستین ای وای بر شما اهل کافر

    3
    10
    1. اولا که پارک نماز خونه داره دوما چرا شما و امسال شما فکر میکنید که تمام مردم کافر و بی دین هستند و فقط شماها با خدا و حق باشماست ‘اتفاقا مغز و قلب شما و امسال شماها خانه شیطان میباشد که همچین تفکراتی دارید

      7
      1
  81. سلام
    واقعا عجیبه، مخالفت با مسجد سازی
    این که همه جا مسجد در دسترس باشد مانند نان و آب از ضروریات و واجبات است
    تازه مسجد امکانات جانبی مانند دستشویی و… هم دارد

    3
    8
  82. سلام
    مخالفت با مسجد سازی واقعا عجیبه!
    اینــ که مسجد همه جا در دسترس باشد از بدیهیات است
    برای یک بی نماز که در مسجد را نمی بندند

    2
    6
    1. آقای ناظم زاده منطقی ومستدل وبادلیل قرآنی،عقلی،شرعی وقانونی
      مخالفت کردندحجت تمام است،شهردارتهران ومهدی چمران افرادجنجالی وغیرمنطقی هستن

  83. خون شهدا مال قدیما بود الان اکثریت نون شهدا را می‌خورند از برکت نام شهدا به‌ نون و نوایی رسیده اند و به پست و سمت‌ها

    10
    1
  84. زاکانی اگه نیت خیر داره ،،،خانه خودش یا از املاک شخصی خودش رو تبدیل به مسجد کند ،خیلی هم ثواب داره!!!

    11
  85. این مسئله مصداق این است که اگر مردم به سمت مسجد نمیردند ما مسجد را نزد مردم می‌بریم، آقای زاکانی شما قرآن رو مطالعه کردید؟ آیه لا اکراه فی دین یعنی چه؟ آیا در دین اجبار هست؟ ملت ایران خیلی بیشتر ازشما مسلمان هستند وخیلی بیشتر از شماها معتقد به عدل، توحید، نبوت، امامت و معاد هستند. مسجد را در قلب مردک بسازید نه در فضای سبز و حریم وقف شده برای تفرجگاه، پیغمبر اسلام به این شدتی که شما با شمشیر مردم را به نمازخواندن وادارمیکنید اینگونه رفتار نکرد.برای نمونه نام ببرید کدام یک از مساجد ایران پذیرای افراد بی خانمان در سرمای کشنده زمستان بوده؟ کدام یک ازمساجد لقمه نانی به کودکان کار داده؟ کدام یک ازمساجد گره ایی از مشکلات مردم حل کرده؟ شما دارید ترویج ساختمان پرستی میکنید که همان بت پرستی است، نماز، روزه، حج، خمس وزکات، جهاد آیا اصول دین است یا فروع دین؟ اگر فروع دین است چه اجباری برای ساخت مسجد هست؟ بازهم میگم مسجد را در قلب مردم بسازید، مگرنه بت هم از آجر وسنگ بود.

  86. مسجدمیسازی بساز یکنفرهم نمازبخواندکافیست محل ارامش یک تفرهم ک باشدآنهم کافیست کسیکه بخاهدنمازبخواندوعبادت کنددرهمان پارک روز زمین وچمن هم میخواندوکسیکه نخواهدازکنارش میگذردولی خیالتان راحت آنقدر نمازخوان نداریم ک بخاهیدآنقدربزرگ بسازید همانطورک خانه های مستاجران تبدیل به اناق ۳۰متری شده مساجدتان راهم کوچک درست کنید جای سجاده ک بیشترازفرش ۶متری نیست کاش هزینه ساخت مسجدصرف گرسنگان وآوارگان میشد کاش بجای هزینه گزاف برای این مسجدبرای مردم بی سرپناه درراه خداخانه ساخته میشد

  87. بنده مشهدی هستم و چندین بار تهران و پارک قیطریه آمده ام. شهرداری تهران بجای ساخت یک مسجد در پارک، مساجد نیمه کاره که قطعا کم هم نیستند را تکمیل کند. من در مشهد بیش از 20 مسجد را سراغ دارم که بدلیل کسر بودجه مدتهاست نیمه کاره اند. نظر کارشناسی و فقهی آیت ا… ناظم زاده هم بسیار محترم است.
    امیدوارم شهرداری تهران نظرش را عوض کند

  88. ۱-در منطقه چندین مسجد و امامزاده وجود دارد
    ۲-مالک زمین آن را برای پارک و فضای سبز اهدا کرده
    ۳-سرمایه گذار ، وصیت برای مناطق محروم کرده
    ۴- در محل چندین درخت و نهال وجود دارد که به فرض جابجا شدن نیز ممکن است آسیب ببینند.
    ۵-برخی از مسلمانان با این کار مخالفند که همین کار موجب تفرقه افتادن میان ایشان خواهد شد.
    ۶- ساختن مسجد از حیطه وظائف شهرداری خارج است.
    ۷-ساختن مسجد از بودجه عمومی چنانچه عموم راضی نباشند از جهت شرعی صحیح نیست.
    ۸- مسلما احداث مسجد برای تجمع مؤمنین است و چنانچه با توجه به قرائن و امارات بدانیم یا ظن داشته باشیم که ساخت مسجد این انتظار را برآورده نمی‌کند جایز نیست با صرف بیت المال مسلمین چنین هزینه ای را صرف کنیم.
    با این همه دلیل معلوم نیست چرا آقای شهردار اصرار بر ساخت دارند!!؟
    متاسفانه علیرغم تاکید دین مبین اسلام بر نظافت به گونه ای که آنرا نشانه ایمان دانسته است متاسفانه کار شهرداری در نظافت پایتخت یک کشور اسلامی رضایتبخش نیست.شب وروز سطل‌های زباله توسط زباله گردها تخلیه و زباله های آلوده در محلات منتشر گشته عامل هزار گونه بیماری می‌گردد.بهتر است جناب شهر دار کار مسجد سازی را به مؤمنان سپرده و به معضلات کلان شهر تهران بپردازند.

  89. سلام
    ای کاش روحانی محترم مذکور در موارد دیگر مانند اوضاع مصیبت زده حجاب و ولنگاری موجود هم دست به قلم می شدند …….

    1
    2
  90. خون دلی که پدر پیرتان از‏‎ ‎‏این دستۀ متحجر خورده است هرگز از فشارها و سختی‌های دیگران نخورده است.

    و شمایی که مردم را قضاوت میکنید و نماز نخوان میپندارید

  91. با سلام اگر دو نفر روحانی محترم و کاربلد نه روحانی ضدانقلاب با شهردار صحبت می کردند مطمئن باشد این مسجد را نمی ساختند ولی چونکه در اینجا تمامی اصلاح طلبان ضدانقلاب رسانه‌های زنجیری داخلی دشمنان بسیج شدن به بهانه درخت و مسجد حمله و تخریب گسترده را شروع کردن و بنده هم شناختی که از خصوصیات اخلاقی آقای دکتر زاکانی از زمان دفاع مقدس دارم و الخصوص باج ندادن به اصلاح طلبان و ضدانقلاب شک نکنید مسجد را خواهد ساخت مگر شهرداران اصلاح طلبان به حرف این وریها گوش می دادند که آقای زاکانی هم به حرف دارودسته منتظری و خاتمی گوش بکند

    1
    3
  92. من با کلیت قضیه فعلا کاری ندارم اما اینکه زمین برای پارک وقف شده دلیل موجه و منطقی نیست که مسجد در آن ساخته نشه چون پارک یک مجموعه فرهنگیست. مثلا زمین ورزش هم باید داشته باشه والا چون وقفه هیچ چیز دیگه ای تو پارک نباید احداث بشه. نه فرهنگسرا (که الان داره) نه شهر بازی(که پارک های بزرگ دارند) نه کتابخانه نه مراکز خرید و عرضه خوراکی و نه آب نماها و…
    اونیکه وقف کرده شرط و شروط که نگذاشته. عقلا پارک بزرگ باید مجهز به این چیزها باید باشه.

    1
    1
  93. اصلاح‌طلبان مصداق فاسدان و منافقین در قرآن هستند.مرتب درحال تفرقه‌افکنی ونفاق در جامعه هستند.انصاف نیوز تنه چیزی که نارد انصاف است و صف بی بی سی فارسی و اینترنشنال تروریستی قراز دارد.

    1
    3
  94. فرمایشات آیت الله ناظم زاده از پایگاه دین ونه حکومت برای اهل ایمان کفایت می کند اما اگر برای برخی افراد و مسئول خودسر کفایت می کرد ،حال وروز ما بهتر آنچه بود که هست !متاسفانه جامعه ما بنا به فرمایش علی ع «همچون پوستین وارونه شده »که عامل اصلی آن نیز بخش اعظمی از خودسری های منصب نشینان است وهرانگاه مردم آنان را نصیحت کنند خودرا ناصح تر ومسئول تر و مصلح تر می دانند حال آن که از کیسه ودسترنج همین مردم ارتزاق می کنند و گوشهایشان وچشمهایشان را بسته وتعقل نمی کنند ونصبحت پذیر هم نیستند ،وبیم هم ندارند که عذاب الهی بر آنان نازل شود.
    وامایک شهردار آگاه ومتشخص نباید رفتارها دون شأن با شهر و مردم داشته باشدبویژه ازآقای چمران که بیش از سه دهه درشوراهای شهر حضور دارند بچتعجب آور است که همچون برادر فقیدشان اثر گذاری در مسئولیتی که پذیرفته آند نداشته باشند و نه تنها برای آلودگی این شهر که روز بروز شلوغ تر والوده تر می شود و هزینه سنگینی درمان به شهروندان تحمیل می کند و یا برای دیگر خدمات رایجی که دربلاد غیر مسلمان به بی خانمان ها و اجاره نشینان می دهند یا وضعیت نابسامان بهداشتی وزیستی شهر که حتی چند سرویس بهداشتی برای رعایت طهارت ندارد چاره اندیشی نکنند امااز نظریه مسجد سازی درپارک حمایت کنند وبه جای تقویت رابطه شورا با شهروند انتخابات آینده شوراها را نیز به سرنوشت انتخابات مجلس گرفتار کنند !
    اگر شهر ما خانه ماست شما را به دیانتی که دارید بگذارید در خانه مان آسوده باشیم حتی اگر گرسنه بخوابیم ! واگر به آسودگی ما کمک نمی کنید لااقل درگیری داخل خانه ایجاد نکنید !!!آقای شهردار شما می روید اما شهر می ماند لااقل نام نیکی با ایجاد آنچه شهر وندان نیاز دارند از دوره خدمت خود بجا گذارید ،شهروند را دریابید اگر می خواهید ستون دین محکم شود زیرا خداوند به شما بخاطر جلب رضایت شهروندان پاداش می دهد ونه هزینه کردن غیر ضروری بیت المال!

  95. آقای زاکانی جهت ماندگاری نام شما بجای ساخت مسجد در این پارک با صرف هزینه بودجه زیاد که حتما از محل عوارض وجرایم ماده 100وغیره تامین میشود مجموعه فرهنگی ورزشی برای نوجوانان جوانان بهتر نیست ساخته شود که مورد استفاده عموم قرار گیرد نه مثل مساجد دیگر که پس از نماز درش بسته میشود وغیره قابل استفاده ضمنا چنین مجموعه ای قطعا نمازخانه هم دارد برای فرایض دینی به نظرات عموم مردم احترام بگذارید نه عده ای خاص رضایت عموم مردم باعث پیشرفت حکومت و آشتی مردم با نظام است اجرکم عنداله

  96. آقایان مؤمن انقلابی ارزشی چند آتشه! دین «چشمه» است و هر انسان تشنه ای به هنگام تشنگی «حتما» آن را پیدا و به آن مراجعه می کند. گسترش دین به سبک شما یعنی تبدیل کردن چشمه ای پاک و گوارا به حوضچه و آبگیری کدر و غیرقابل شرب که به محل بازی و سرگرمی کودکان و حتی حیوانات تبدیل می شود. اجازه دهید تشنه با آب پاک و گوارا خودش را سیراب کند و با فرو کردن شلنگ آب ناسالم در حلق مردم آنها را بیمار نکنید. حضور دین همیشه و همه جا به ضرر دین است این را بفهمید این کار باعث می شود مردم هیچ وقت تشنه معنویت نشوند و از دین و مذهب گریزان شوند شما را به خدا مردم را با دین خفه نکنید بگذارید مردم نفس بکشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا