خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳ خرداد سال ۸۰ | انتقاد رفسنجانی از «وعده‌های شعارگونه» در انتخابات

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

پنج‌شنبه 3 خرداد 1380 | 30 صفر 1422 24 می 2001

در منزل و دفتر کوشک بودم. وقتم با مطالعه و استراحت گذشت. بیشتر وقت سیما، صرف اظهارات نامزدهای ریاست‌جمهوری می‌شود و معمولاً وعده‌های شعارگونه‌ای می‌دهند و راهکار مشخص نمی‌کنند و درعین‌حال می‌گویند، نباید شعارهای غیرقابل‌ اجرا داد. آقایان [احمد] توکلی و [محمود] کاشانی، منفی حرف می‌زنند.

با پیگیری آمریکا، اسرائیل و [حکومت] خودگردان فلسطین، با شرط‌هایی توصیه‌های [جورج] میچل، [رییس گروه حقیقت‌یاب] را پذیرفته‌اند و اسرائیل گفته، به ارتش دستور داده است که به داخل منطقه دولت خودگردان حمله نکند و فقط از خود دفاع کنند. یک هواپیمای آموزشی سسنا از بخش خصوصی لبنان، وارد خاک اسرائیل شده و بر فراز حیفا، هلی‌کوپترهای اسراییل آن را ساقط کرده‌اند.

در ترکیه، درگیری‌های مسلحانه زیاد شده و در کنار بحران اقتصادی، باعث شدت بحران است و اخیراً دو نفر دیگر از زندانیان اعتصابی مرده‌اند. هندوستان درکشمیر، آتش‌بس را لغوکرده است. جمعی از مسیحی‌های ارتدوکس عرب، اعلام کرده‌اند که پاپ [ژان‌پُل دوم، رهبر کاتولیک‌های جهان]، همان طورکه از اُرتدکس‌های یونان عذرخواهی‌کرده، از اُرتدکس‌های عرب هم باید عذرخواهی یا ابراز تأسف کند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا