خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«می‌پرسند آیا ما انقلاب کردیم که شاهد این فسادها باشیم»

مدیرعامل خبرگزاری اصولگرای فارس که حامی احمدی نژاد در دو انتخابات 1384 و 1388 بوده است، بدون اشاره به علت بسیاری از مفاسد افشا شده سه سال گذشته که در دولت احمدی نژاد ریشه داشته، گفت: مردم با مشاهده اینگونه مفاسد می‌پرسند آیا ما انقلاب کردیم که شاهد این فسادها باشیم؟

به گزارش خبرگزاری فارس، سیدنظام‌الدین موسوی، شامگاه پنج‌شنبه 14 بهمن در مسجد و حوزه علمیه امام مهدی در سخنانی با اشاره به اینکه عده‌ای امروز به دنبال ناامیدکردن مردم از انقلاب و با نفوذ به قصد یارگیری به دنبال مأیوس‌کردن مردم هستند، گفت: فساد سازمان‌یافته بخشی از پروژه نفوذ است و الا چطور می‌شود که در یک صندوق که متعلق به معلمان بوده و آنان ریال به ریال از حقوق خود را در آن اندوخته‌اند بدون کمترین ضمانتی به یک نفر وام دهند؟

وی با تصریح براینکه خود یکی از آن معلمان برای 5 میلیون تومان وام باید انواع و اقسام ضمانت‌ها را بدهد  اگر یک روز پرداخت قسطش عقب بیفتد به طور گسترده آبرویش را می‌برند، اظهار داشت: چطور یک نفر صرفاً با دسته چک و یا زمینی به ارزش یک دهم مبلغ وام، هزار میلیارد تومان از صندوق ذخیره فرهنگیان وام می‌گیرد؟

موسوی در ادامه با ذکر مثالی از تلاش‌های پروژه نفوذ جهت ناامید کردن مردم از انقلاب گفت: یک ابربدهکار بانکی که 2300 میلیارد تومان بدهی دارد با کمک و سفارش یک فرد متنفذ در دولت در شعبه خارجی یکی از بانک‌ها هزار میلیارد تومان تسهیلات با سود نزدیک به صفر درصد می‌گیرد و بعد در داخل کشور آن را به ریال تبدیل کرده و با سود نزدیک به 30 درصد سپرده‌گذاری می‌کند؛ اینها همه خیانت، نفوذ و فساد است که با هدف ناامید کردن مردم صورت می‌گیرد.

وی با یادآوری تأکید مقام معظم رهبری بر مسئله مبارزه با فساد که به همین خاطر صورت می‌گیرد؛ گسترش فساد در کشور را پروژه خواند و خاطرنشان کرد: فساد را از سال‌ها قبل تئوریزه کرده‌اند؛ چرا که رئیس دولت سازندگی می‌گفت اگر سدی را با هزینه 100 میلیارد تومان می‌سازیم باید بپذیریم که 5 میلیارد تومان آن مشمول فساد شود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با ذکر این نکته که مردم با مشاهده اینگونه مفاسد می‌پرسند آیا ما انقلاب کردیم که شاهد این فسادها باشیم، گفت: زندگی، خودرو و مسکن نیروهای انقلاب را از نزدیک ببینیم که در چه سطحی زندگی می‌کنند و آن را مقایسه کنیم با آن مدیری که ثروت رسمی‌اش هزار میلیارد تومان بوده و در 18 شرکت عضو هیأت مدیره است و یا دیگر مسئولی که ویلای 4 هزار متری در لواسان دارد؛ اینها چگونه می‌خواهند درد مردم را بفهمند؟

وی با تأکید براینکه هیچ مخالفتی با ثروت مشروع وجود ندارد، تصریح کرد: البته یک مقام مسئول در جمهوری اسلامی نباید این مقدار انباشت ثروت داشته باشد. همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرموده‌اند پیوند قدرت و ثروت برای کشور فسادآفرین است.

موسوی خطاب به مسئولینی که 16 میلیارد دلار برای خرید هواپیما هزینه کرده‌اند، گفت: ما با خرید هواپیما مسئله‌ای نداریم و ای کاش روزی برسد که همه مردم ما سوار هواپیما شوند اما موقعی که 97 درصد مردم با وسایل نقلیه دیگری به جز هواپیما تردد می‌کنند چرا باید 16 میلیارد دلار هزینه خرید هواپیما شود، آن هم هواپیماهایی که بعضی از آنها اصلاً در فرودگاه‌های ما قابل نشست و برخاست نیستند. در حالی که سالانه 28 هزار کشته در جاده‌ها می‌دهیم.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در ادامه گفت: چرا اجازه نمی‌دهند که صنعت خودروی ما رشد کند زیراکه پورسانت در آن است در این صورت چه دلیلی دارد که همان شرکت‌های فرانسوی که پس از تحریم ایران، کار را  رها کرده و رفتند الان دوباره برگشته‌اند.

وی با توصیه به مسئولان خودروی کشور جهت هزینه‌کردن یک میلیارد دلار از 16 میلیارد دلار هزینه شده جهت خرید هواپیما برای تحقیق و توسعه با هدف خودکفایی در تولید خودرو عنوان داشت:‌ مقام معظم رهبری بارها بر اولویت‌بندی برای موضوعات کشور تأکید داشتند.

موسوی با انتقاد از عدم پرداخت بودجه مترو از سوی دولت گفت: در اوج تحریم‌ها 100 کیلومتر مترو در تهران کشیده شد اما دولت به وظیفه‌اش در این قبال عمل نکرده و کمک نمی‌کند و اگر کمک‌های لازم را برای توسعه ملی در شهر کرده بودند امروز مشکل تردد در تهران حل شده بود.

وی با تصریح مجدد براینکه عدم اولویت دادن مردم به قصد ناامید کردن آنها از انقلاب بخشی از پروژه نفوذ است در ادامه خاطرنشان کرد:‌ همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد برجام گذاشتند در حالی که دلسوزان انقلاب مکرر به آنان می‌گفتند که پای خود را بر روی زمین سست گذاشتید و باید پایه حقوقی محکمی برای برجام بنا نهید که نتیجه عدم توجه به این توصیه‌ها این است که حالا ترامپ هر روز ما را تهدید می‌کند که می‌خواهد برجام را پاره کند. البته به نظر ما این کار را انجام نخواهد داد بلکه هدف او امتیازگیری بیشتر است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه در راکتور اتمی خود بتن ریخته و صنعت هسته‌ای را تا حد زیادی تعطیل کردند اما اکنون تهدید می‌شویم، گفت: ان‌شاءالله مردم پس از مدتی متوجه خواهند شد که  مرز خدمت و خیانت کجاست و مردمی بودن را از نامردمی بودن خواهند شناخت.

دبیر انجمن روزنامه‌نگاران مسلمان در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید براینکه عظمت انقلاب اسلامی با تکرار تاریخ آن از بین نمی‌رود و هرچه راجع‌به آن گفته شود کم است، اظهار داشت: انسان به علت حجاب معاصرت پیرامون خود را درک نمی‌کند همانند ماهی در دریا که تا در آب است قدرت نعمت را نمی‌داند.

وی افزود: مشکلات امروز جامعه معلول دشمنی کسانی است که به دنبال پشیمان ساختن مردم از انقلاب اسلامی هستند اما با این همه انقلاب اسلامی بسیار عظیم است و نمی‌توان از کنار آن گذشت. یعنی باید سال‌های سال راجع به آن مداقه کرد که چه اتفاقی افتاد و چه جرقه‌‌ای بود که در کبیر آن روز استبداد زده حال و هوایی به ملت داد که هنوز ادامه دارد.

موسوی با ذکر این نکته که اندیشمندان غربی نیز که بر روی انقلاب اسلامی مطالعه داشته‌اند بر تفاوت انقلاب اسلامی ایران با سایر انقلاب‌ها و پدیده‌ها تأکید دارند، گفت: انقلاب‌های روسیه و فرانسه هر کدام مبدأ تحولی در تاریخ معاصر بوده است؛ انقلاب فرانسه رنسانسی فکری، اجتماعی و سیاسی بود که تا مدت‌ها قرون را به قبل و بعد از آن تقسیم می‌کردند و هنوز هم نقطه مبدأ درباره تحولات سیاسی و اجتماعی است.

وی با یادآوری اینکه از انقلاب روسیه تا سال‌ها به عنوان مبدأیی تاریخی که موجب از میان رفتن بسیاری از نظامات و پدید آمدن نظاماتی دیگر شد نام برده می‌شد، بیان داشت: نهضت استقلال هند، انقلاب الجزایر و جنبش مردم ویتنام در دوران خودشان دنیا را به خود متوجه کردند اما بسیاری از اندیشمندان معتقدند که جنس انقلاب اسلامی با جنس این انقلاب‌ها و جنبش‌ها متفاوت است؛ هرچند که هر کس از ظن خود ریشه‌های انقلاب اسلامی را مورد بررسی قرار می‌دهد اما درباره تفاوت جنس انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها همه متفق‌القولند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه میشل فوکو اندیشمند پست مدرن که امروز هم در دانشگاه‌های ما رفرنس محسوب می‌شود در ماه‌های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی به ایران آمده بود، گفت: وی در جریانات مطالعاتی که درباره جامعه و نهضت ایران می‌کرد در یکی از مقالاتش عنوان می‌دارد که احساسش این است که انقلاب ایران پدیده جدیدی است.

وی ادامه داد: فوکو انقلاب ایران را اولین انقلاب پست‌مدرن دنیا می‌خواند که از دل و ریشه مدرنیته برنخاسته است. چرا که بن‌مایه همه انقلاب‌های کلاسیک، مدرنیته و اومانیسم بود اما به عقیده فوکو انقلاب اسلامی با مفاهیم و منطق مدرنیته متفاوت بوده و نمی‌‌توان با این مبانی این انقلاب را تحلیل کرد. از این‌رو بهترین اسمی که می‌توان روی آن گذاشت «انقلاب به نام خدا» است. زیرا در تمام انقلاب‌های گذشته کسی اسم خدا را نمی‌آورد.

موسوی با اشاره به اینکه هر انقلاب و جنبشی به علت هیمنه شرق و غرب در نهایت به یکی از این دو قطب پناه می‌برد، گفت: انقلاب هند سوسیالیستی نبود اما پس از مدتی مجبور شدند که به سمت یکی از بلوک‌ها بروند هرچند که عضو غیرمتعهدها بودند و می‌خواستند خود را خارج از بلوک‌بندی تعریف کنند؛ همچنین در انقلاب کوبا فیدل کاسترو از ابتدا مارکسیسم نبود بلکه یک ملی‌گرا بود اما فضای عمومی آن روز جهان طوری بود که مجبور شد در نهایت به دامان کمونیسم پناه برد.

وی با یادآوری اینکه در نهضت ملی‌ شدن صنعت نفت کشورمان نیز مصدق نخست‌وزیر وقت پس از کنار زدن انگلستان و شوروی به قدرت سوم (آمریکا) متوسل شد و اصطلاح «نیروی سوم» را پدید آورد، خاطرنشان کرد: تلقی مصدق این بود که در دنیای آن روز خارج از قاعده بازی دو قطبی نمی‌توان حیات داشت. از این‌رو به آمریکا متوسل شد و بعد هم همین آمریکا علیه وی کودتا کرد چرا که روح استکبار همین است و هر کس بیشتر به سمتش برود او را قربانی می‌کند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس در بخش دیگری از سخنان خود با تصریح بر اینکه دشمن در پی کمرنگ کردن بعد مردمی انقلاب اسلامی است، گفت: در اسلامیت انقلاب شکی نیست هرچند خیلی‌ها کوشیدند که وانمود کنند انقلاب مردم، اسلامی نبوده و مردم برای اسلام قیام نکرد‌ه‌اند اما اینقدر مستندات تاریخی وجود دارد که کسی نمی‌تواند اسلامیت انقلاب را نفی کند به علاوه اینکه خورشیدی به نام امام در رأس انقلاب است و چون نمی‌توان امام و روحانیت را از انقلاب اسلامی جدا کرد، اسلامیت انقلاب نیز قابل نفی نیست.

وی در توضیح اضاف کرد: اسلامیت انقلاب به قدری پررنگ بود که برای اولین بار این حزب توده بود که واژه – خط امام – را به کار برد چون در فضای آن روز ناگزیر بودند که با تمسک به این عنوان خود را انقلابی نشان دهند؛ همچنین مسعود رجوی سرکرده گروهک منافقین نیز پس از آنکه از زندان شاه بیرون می‌آید در نامه‌ای به امام اذعان می‌کند که ما به عنوان قطره‌ای از دریای بیکران سربازان شما تشکیلات خود را پای کار می‌آوریم.

موسوی گفت: هرچند که مستندات مردمی بودن انقلاب اسلامی زیاد است اما می‌خواهند که آن را هدف بگیرند در حالی که امام با همراهی مردم توانست کار را پیش برد و پویایی امروز انقلاب اسلامی نیز به واسطه همراهی مردم است.

وی با برشمردن دو طرح برای جدا کردن مردم از انقلاب اسلامی اظهار داشت: طرح اول این است که روح انقلاب را بگیرند و آن را از محتوا خالی کنند و بنابه فرموده رهبر معظم انقلاب یک جمهوری اسلامی قلابی که اسم آن اسلامی اما رسم آن غیر از آن باشد بر جای بماند و طرح دوم نیز این است که مردم را از انقلاب بگیرند چرا که می‌دانند اگر در این زمینه موفق شوند به راحتی می‌توانند انقلاب اسلامی را هدف قرار دهند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با برشمردن جریانات فعال و نقشه‌های راه برای مقابله با رژیم پهلوی گفت: اولین جریان ملی‌گراهای غرب‌گرا و لیبرال دمکرات بودند که عقبه روشنفکری از مشروطه تا کودتای 288 مرداد داشتند و نیز جبهه ملی و نهضت آزادی که شاه را فاسد و دیکتاتور می‌دانستند اما روحیه ضد استکباری نداشته و درصدد بودند با کمک آمریکا شاه را بیرون کنند.

وی خاطرنشان کرد: این جریان هرچند که ظاهراً از مردم دم می‌زد اما هیچ اعتقادی به استفاده از مردم برای مقابله با شاه نداشت و می‌کوشید با کمک‌ نیروهای خارجی شاه را بیرون کرده و یا حداکثر قانون اساسی مشروطه در کشور اجرا شود. بدین معنا که سقف سطح مبارزات‌شان روش‌های پارلمانتاریستی بود و دیگر به این فکر نمی‌کردند که آمریکا نفعی از برقراری دموکراسی در این کشور نمی‌برد چرا که باید دست‌نشانده‌ای در کشور حکومت کند که ملتی را با اکثریت 99 درصدی شیعه مجاب کند که مملکت را در کنترل صهیونیسم قرا دهد.

موسوی گفت: این جریان به این فکر نمی‌کرد که آیا اساساً شاه اجازه خواهد داد که نیروهای ملی‌گرا وارد پارلمان شوند و اگر هم اجازه دهد چند نفر را خود به عنوان سوپاپ اطمینان وارد مجلس خواهد کرد.

وی با یادآوری نامه آیت‌الله کاشانی به مصدق یک روز پیش از کودتای 28 مرداد که در آن نسبت به نفوذی‌ها در اطراف نخست‌وزیر هشدار داده شده بود، بیان داشت: دکتر مصدق در پاسخ به آیت‌الله کاشانی نوشت که من متکی به پشتیبانی مردم هستم؛ کدام مردم؟ تو مردم را به صحنه نیاوردی و در قیام 30 تیر مردم با فتوای آیت‌الله کاشانی به حمایت از تو آمدند در نتیجه در 28 مرداد یک مشت رجال فاسد در خیابان‌ها مثل آب خوردن مصدق را سرنگون کردند.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با یادآوری اینکه جبهه ملی در اوج شکوفایی انقلاب بختیار را برای اداره کشور به شاه پیشنهاد داد درباره مواضع اعضای نهضت آزادی در ماه‌های آخر منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بازرگان عنوان می‌کرد که چرا باید شاه برود؟ با رفتن شاه کشور از هم می‌پاشد از این‌رو شاه بماند و صرفاً سلطنت کند.

وی ادامه داد: با همین دیدگاه رفتند به پاریس که امام را در این باره مجاب کنند اما امام محکم ایستاد و زمانی هم که تهرانی رئیس شورای سلطنت به پاریس آمد تا با امام دیدار کند ایشان شرط استعفای وی را برای انجام دیدار مطرح کردند.

موسوی در ادامه درباره جریان چپ در مبارزات علیه رژیم طاغوت گفت: چریک‌های فدایی خلق و مجاهدین (منافقین) اعتقاد به مبارزه مبتنی بر مردم نداشتند و مدل جنگ چریکی، مسلحانه و ترور را در پیش گرفتند تا به زعم خودشان مدلی از مبارزات در چین و کوبا را اجرا کنند در حالی که عقل‌شان نمی‌رسید در آنجا هم مردم به صحنه آمدند؛ حتی دو نفر از اعضای‌شان به نام تراب حق‌شناس و حسین روحانی به نجف رفتند و طرح‌های مبارزاتی خود را به امام دادند اما امام پاسخ دادند که اینطور نمی‌شود مبارزه کرد و بعداً نیز گفتند که اینها رنگ و لعاب‌شان حدیث و آیه بود اما بن‌مایه مبارزه‌شان مارکسیستی بود.

وی با یادآوری خوش‌بینی برخی روحانیون همچون مرحوم آیت‌الله طالقانی و مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به این جریانات چپ و کمک‌های این دو به آنان تصریح کرد: امام بدون عجله بر روی آگاه شدن مردم تأکید داشت و شروع به تربیت نسلی از علما و فضلا کرد که در مساجد و شهرها و روستاها مردم را آگاه می‌کردند و این هنر امام بود.

مدیرعامل خبرگزاری فارس این هنر امام را مصداق قدرت نرم خواند و با اشاره به اینکه این مفهوم به معنی یارگیری و نفوذ بر روی مغز و ذهن انسان‌ها است، گفت: فرار شاه به علت فقدان نیرو و تجهیزات نبود بلکه دید در برابر اقیانوس ملت نمی‌تواند مقاومت کند. چرا که وقتی مردم به صحنه بیایند هیچ چیز جلودارشان نیست، مردمی که برای رسیدن به هدف خود حتی از جان نیز می‌گذرند و در برابر چنین جمعیتی استبداد و استکبار نمی‌توانند کاری کنند.

وی با اشاره تأکید امام بر حضور مردم در صحنه حتی پس از پیروزی انقلاب، آن را یکی از تفاوت‌های انقلاب اسلامی با سایر انقلاب‌ها خواند و با یادآوری طرح نهضت آزادی جهت بیرون بردن مردم از صحنه پس از پیروزی عنوان داشت:‌ پس از پیروزی انقلاب مصر 12 اندیشمند ایرانی به اخوان‌المسلمین نامه نوشته و از آنان خواستند که از تجربه جمهوری اسلامی تجربه کنند که با واکنش طنزآلود نشریات مصری مواجه شد با این عنوان که ایرانی‌ها پیشنهاد استقرار نظام ولایت فقیه به ما می‌دهند.

موسوی گفت: انقلابیون مصر از متد امام استفاده نکردند در نتیجه مردم را کنار گذاشته و همانند بازرگان با آمریکا وارد تعامل شدند که در نتیجه مانند کودتای 28 مرداد پس از یک سال در همان میدان التحریر که 4 میلیون انقلابی انقلاب را به پیروزی رساندند عده‌ای حکومت انقلابی را ساقط کردند و آن آقایی را که با تبختر در اجلاس سازمان همکاری‌های اسلامی در تهران حاضر شد و با سخنرانی‌اش می‌خواست عنوان کند که با ایران نیست بازداشت کردند و بردند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر جلوه‌گری حضور مردم در صحنه‌ها تصریح کرد: آیا بدون حضور مردم فتنه 78 جم می‌شد؟ آیا بدون حضور مردم فتنه 88 نظام را به مرز فروپاشی نزدیک نمی‌کرد؟

موسوی با ذکر این نکته که فتنه 88 از درون خود سیستم جوشید و عناصری از خود نظام آن را طراحی کردند، گفت: حضور مردم این فتنه را باطل کرد و حماسه 9 دی مثل سیل آن را با خود برد.

وی به ایجاد ساختار مردمی به عنوان اولین نمود ورود پیام انقلاب اسلامی در دیگر کشورها اشاره کرد و با ذکر مثال «حشت الشعبی» در عراق بیان داشت:‌ آن قدم به قدم عراق را آزاد می‌کند نیروی مردمی است.

مدیرعامل خبرگزاری فارس با تأکید براینکه اگر کارشکنی آمریکایی‌ها نبود تاکنون اثری از داعش در عراق نبود، گفت: به محض اینکه حشت الشعبی می‌خواهد منطقه‌ای را از چنگال داعش آزاد کند آمریکا، عربستان و رسانه‌های وابسته‌های‌شان همچون الجزیره جریانی به راه می‌اندازند که شیعیان می‌خواهند اهل سنت را قتل‌ عام کنند در حالی که نیمی از بدنه حشت الشعبی از اهل سنت عراق هستند.

وی ادامه داد: در سوریه نیز اگر مقاومت مردمی نبود، این کشور از دست رفته بود به عنوان مثال در حلب که عرصه سنگین‌ترین نقشه‌های نظامی بود، به‌روزترین تسلیحات از لبنان و ترکیه وارد می‌شد به طوری که نفر را با موشک می‌زدند اما حضور مردم حلب را آزاد کرد و در حقیقت حلب خرمشهر سوریه بود که پس از آزادسازی آن عربستان و ترکیه گفتند ما دیگر از پافشاری بر رفتن بشار اسد منصرف شده‌ایم و او می‌تواند بخشی از آینده سوریه باشد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا