خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نصف حقوق روزانه مسافران اسنپ و تپسی دود شد!

روزگار خودرو: بحث کرایه تاکسی‌های اینترنتی این روز‌ها به سوژه داغی تبدیل شده که عموما اعتراض رانندگان را به علت کم بودن کرایه به دنبال داشته اما آیا از دید مسافران هم اینگونه است؟

هر ساله در اوایل اردیبهشت ماه شاهد افزایش نرخ کرایه حمل‌و‌نقل عمومی هستیم به طور مثال امسال کرایه تاکسی‌ها تا ۴۵ درصد افزایش را تجربه کرد. اما نرخ کرایه تاکسی‌های اینترنتی که شناور است و بر اساس مولفه هایی مثل میزان مسافت، ترافیک، میزان درخواست و… تعیین می‌شود متفاوت است.

شرایط رانندگان

در سال‌های اخیر با توجه به بالا رفتن شدید قیمت خودرو و قطعات یدکی رانندگان تاکسی‌های اینترنتی از کرایه‌ها گلایه دارند. البته به این نکته هم باید توجه کرد که سهمیه بنزین این خودرو‌ها نیز بیش از یک سال است که قطع شده و واریز نمی‌شود.

به طور کلی راننده با در نظر گرفتن بنزین ۳۰۰۰ تومانی و استهلاک شدید خودروهای داخلی همراه با نرخ بالای آن از شرایط فعلی کرایه‌ها راضی نیستند.

شرایط مسافران

اما طرف دیگر ماجرا مسافران هستند که اغلب در این بین کمتر دیده می‌شوند. عده زیادی از مردم در جاهایی با حداقل حقوق ممکن وزارت کار مشغول به کار هستند و حتی با افزایش ۳۵ درصدی حقوق وزارت کار درآمد آنان از ۹ میلیون هم بیشتر نمی‌شود. حتی حقوق افراد متاهل و فرزند دار به زور از ۱۰ میلیون تومان عبور می‌کند.

به طور کلی طیف زیادی از مردم میانگین روزانه ۳۰۰ هزار تومان کسب درآمد دارند اما برای جابه‌جایی با تاکسی‌های اینترنتی باید مبالغ بالایی بپردازند.

به طور مثال برای یک سفر از غرب تا شرق تهران (پاسداران-شهران) تا قبل از شروع ترافیک بعداز‌ظهر مبلغی معادل ۱۱۵ هزار تومان هزینه دارد. این مبلغ در ساعات ترافیک بیشتر شده و حتی به نزدیک ۱۷۰ هزار تومان در اوج ترافیک می‌رسد.

حال اگر هوا، هوس بارش باران یا برف کند باید قید یک روز درآمد خود را برای جابه‌جایی با تاکسی اینترنتی بزنید.

سخن پایانی

با این حال شاید حق با دو طرف ماجرا باشد از طرفی مردمی که با حقوق کم و تورم زیاد توان پرداخت کرایه‌های بالا را ندارند و از طرفی افراد زیادی که حتی با تحصیلات بالا و بعضا شاغل در کارهای مناسب ناچار به کار در تاکسی‌های اینترنتی به علت کمبود درآمد یا پیدا نکردن کار مناسب هستند.بیشتر بخوانید

بحث کرایه تاکسی‌های اینترنتی این روز‌ها به سوژه داغی تبدیل شده که عموما اعتراض رانندگان را به علت کم بودن کرایه به دنبال داشته اما آیا از دید مسافران هم اینگونه است؟

شاید بهترین راه اقداماتی مانند کاهش کمیسیون و بازگرداندن سهمیه بنزین باشد تا گره این ماجرا باز شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

  1. کارگر اگر نداره میتونه از اتوبوس یا مترو استفاده کنه من تهران وکیل بودم همیشه از اتوبوس یا مترو استفاده می کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا