خرید تور تابستان ایران بوم گردی

در دانشگاه شیراز چه می‌گذرد؟

یک فعال دانشجویی در متنی با عنوان «در دانشگاه شیراز چه می‌گذرد؟»، به آنچه استحاله فکری بزرگترین تشکل دانشجویی اصلاح طلب استان فارس خوانده پرداخته و از «گردش به راست انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز در سایه نزدیکی اعضا به دولت رییسی» گلایه کرده است.

متن ارسالی این دانشجو به انصاف نیوز را در زیر می‌خوانید:

تغییر و دگرگونی فکری تشکل‌ها و نهاد‌های دانشجویی یکی از سناریو‌های تکراری در دانشگاه‌های ایران و رویداد به غایت تلخ برای فعالان دانشجویی است که در شروع مسیر بخش اجتماعی و سیاسی زندگی خویش با آن روبه رو می‌شوند. اتفاقی که به نظر می‌رسد این‌بار برای انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز به وقوع پیوسته است.

تغییر دبیرکل انجمن در سال ۱۴۰۰ و برقراری روابط صمیمانه با استاندار فارس و دیگر مسئولان دولت ابراهیم رئیسی در دانشگاه و خارج از دانشگاه، سرانجامی نداشت به جز استحاله آرام و تدریجی بزرگترین تشکل سیاسی اصلاح طلب جنوب کشور، که با ردصلاحیت و شاید بهتر است بگوییم حذف دانشجویان اصلاح طلب و تحول خواه در پرده آخر این ماجرا به وقوع پیوست. در ادامه شرح گزارش را می‌خوانید:

پرده اول: روابط صمیمانه با استاندار فارس

در سال ۱۴۰۰ با پایان دوره دبیر سابق، دبیری جدید آمد که به سرعت روابط نزدیک و صمیمانه‌ای با محمد هادی ایمانیه، رئیس اسبق دانشگاه علوم پزشکی شیراز و استاندار فعلی فارس برقرار کرد.

پرده دوم: تغییر بدنه دانشجویی انجمن وفاق و توسعه

در پرده دوم، او با همکاری یکی از اعضا شورای مرکزی، تلاش خود را به کار بست تا اعضا فعال و باسابقه انجمن، که در دانشگاه شیراز به عنوان فعالان دانشجویی اصلاح‌طلب شناخته می شدند را کنار بزند؛ به گفته اعضای این تشکل، علت اصلی حذف اعضای اصلاح طلب از گردونه فعالیت انجمن را باید در انتقادات صریح آنان از دبیر انجمن به دلیل نزدیکی و ارتباط صمیمانه با محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس دانست.

پرده سوم: کاهش قابل توجه فعالیت‌ها انجمن و مشغول کردن انجمن به برنامه‌های نامرتبط!

یکی از مسائل مهمی که بررسی‌ فعالیت‌های سال‌های اخیر انجمن می‌توان دید، کاهش قابل ملاحظه برنامه های انتقادی در کارنامه فعالیت انجمن بود؛ به گفته یکی از اعضا انجمن، بارها درخواست انتشار بیانیه و موضع گیری انتقادی نسبت به سیاست‌ها و وضعیت نامطلوب جامعه به دبیر انجمن داده شده بود که هیچکدام مورد توجه قرار نگرفت که به نظر میرسد و روابط دوستانه دبیر انجمن با استاندار فارس مانع از فعالیت‌های انتقادی انجمن می‌شد.

پرده چهارم: تغییرات گسترده اساسنامه انجمن بدون تصویب مجمع عمومی و تایید آن توسط هئیت نظارت دانشگاه شیراز

تغییرات گسترده اساسنامه انجمن بدون اطلاع و تصویب شورای عمومی انجمن، از دیگر اقدامات دبیر انجمن در این دوره از فعالیت وفاق بود. در حالی اساسنامه جدید انجمن وفاق و توسعه بدون تایید شورای عمومی به تایید هیئت نظارت رسید که در اساسنامه قبلی انجمن سازوکار تغییر اساسنامه به طور کامل ذکر شده بود؛ ماده ۴۶، فصل ۱۰ اساسنامه اولیه انجمن، مسیر تغییر یا اصلاح اساسنامه به شکل صریح و واضح شرح داده بود.

بنابر ماده ۴۶ اساسنامه اولیه می‌گوید: “تغییر یا اصلاح اساسنامه فقط در نشست‌های شورای عمومی و با پیشنهاد شورا مرکزی و تصویب سه چهارم مجموع حاضرین شورای عمومی امکان پذیر است.”

دانشجویان معترض به تغییر اساسنامه می‌گویند با وجود تاکید ماده ۴۶ بر تصویب اعضا عمومی، اما هئیت نظارت بر تشکل‌های دانشجویی به ریاست دکتر موذنی، رئیس دانشگاه شیراز، اساسنامه ثانویه مورد تایید قراز گرفت و در انتخابات اخیر شورای مرکزی انجمن نیز مورد استناد واقع شد!

پرده آخر: رد صلاحیت ۱۳ داوطلب انتخابات ۱۴۰۳ انجمن وفاق و توسعه

پرده آخر با ردصلاحیت و حذف ۱۳ نفر از دواطلبان انتخابات بهار ۱۴۰۳ انجمن وفاق توسعه همراه بود.

به گفته یکی از اعضای انجمن، در فرآیند تایید یا ردصلاحیت داوطلبان، ۱۳ نفر از افراد فعال تشکل به دلایل نامفهومی مانند پرونده مفتوح انضباطی و سوءشهرت رد صلاحیت شدند.

افراد ردصلاحیت شده مدعی هستند در فرآیند این انتخابات، دبیر انجمن و کمیته تحقیق برگزاری انتخابات شورای مرکزی انجمن وفاق و توسعه با تمسک به مسائل شخصی اعضای منتقد اقدام به حذف آنها نمودند. به گفته اعضا، از جمله این اقدامات می‌توان به بررسی تصاویر پروفایل و محتوا شخصی اعضای دختر این انجمن (مسئله حجاب) در رسانه‌های اجتماعی اشاره کرد که کمیته تحقیق انتخابات با استناد به تصاویر اعضای دختر در شبکه های اجتماعی، بسیاری از اعضای دختر را ردصلاحیت کرد.

همچنین برای تعداد زیادی از داوطلبان نیز با شکایت دبیر و یکی دیگر از اعضا شورای مرکزی، در کمیته انضباطی تشکیل پرونده داده شده است.

انجمن وفاق و توسعه دانشگاه شیراز به عنوان تشکل اصلاح طلب در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه شیراز تاسیس شد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. با سلام برادر عزیز چیزی که عوض دارد گیله ندارد رهبر اصلاحات جناب آقای حاتمی در جلو دوربین پخش زنده صدا و سیما به دانشجویان بسیجی دانشگاه تهران گفتن بشنید حرف نزنید وگرنه میدم همه شما را به اندازند بیرون من به یاد بنی صدر افتادم اول انقلاب در تجمع که در آن زمان اون هم در دانشگاه تهران بود به منافقین دستور دادن پاسداران انقلاب اسلامی را که از کمیته های انقلاب و سپاه پاسداران بودن با بی شرمی تمام از بالا دیوار و بلندی حداقل پنج متری پرت می کردند به پایین خیلی ها مجروح و شهید شدن همین انجمن‌های که نام اسلام دروغین آمریکایی و شعبه انگلیسی هم با خود یدک میکشی و دفتر تحکم وحدت شکن که با طراحی اصلاح طلبان انجام میشود همه این وطن فروشان ادامه همان منافقین بی وطن هستند ولی با چهره تازه و شعار حقوق بشری دروغین مگر در فتنه و اغتشاشات ۱۴۰۱ این بی شرفها هرآنچه در توان داشتند برای ضرب زدن به اسلام و انقلاب اسلامی به میدان نه آوردن که اوج بی شرمی این ها هم در دانشگاه شریف بود اش زنان لخت شدند تصاویر شهدا عزیز را و بسیج دانشگاه را آتش زدن، اون وقت انصاف نیوز می فرمائید در فلان دانشگاه چه می گذرد؟ به شما چه ربطی دارد اگر دو طرف را پوشش می دادید اون موقع ماجرا فرق می کرد چرا در اغتشاشات ۱۴۰۱ حداقل در دانشگاه شریف اون بی شرمی ها را هم پوشش می دادید یه چیزی بود پوشش دادن و چه طوری داد فریاد دانشجوها را زدن، مگر دانشگاه پادگان هستش همه‌اش به دروغ حالا انصاف نیوز اگر پای امنیت ملی در میان باشد دانشجو عددی نیست گردن آیت‌الله هم اگر بر علیه امنیت و انقلاب اسلامی باشد می شکنند درحال حاضر هم در آمریکا و اروپا دیدن بلی بعضی وقت دانشگاه هم پادگان میشود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا