خرید تور تابستان ایران بوم گردی

منصور حقیقت‌پور: پیش بینی ریاست مجلس کار سختی است

منصور حقیقت پور می‌گوید: درباره میزان کارآمدی مجلس آتی نگرانی‌های زیادی وجود دارد. چرا که تندرو‌ها برای رسیدن به مجلس به اقدام‌هایی متوصل شدند که از نظر جامعه تایید نمی‌شود. حالا چطور می‌توانیم از آن‌ها توقع داشته باشیم، درد جامعه را بشناسند و برای کاهش مشکلات مردم آستین بالا بزنند؟

با این بداخلاقی‌های انتخاباتی توقع حل مشکل مردم از مجلس آینده را نداریم!
به گزارش «اطلاعات آنلاین»، نتایج نهایی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نشان می دهد که اصولگرایان در این دوره نیز اکثریت مجلس دوازدهم را در اختیار دارند. اما به پیش بینی بسیاری از کارشناسان، طیف های کاملا متضادی از اصولگرایان به مجلس راه یافته اند که احتمال بروز اختلافات و درگیری های درون گروهی بسیار جدی است.

از دیگر سو نیز نمی توان حضور ناباورانه نمایندگان مستقل و معتدل را در ترکیب جدید خانه ملت نادیده گرفت.

منصور حقیقت پور، نماینده ادوار مجلس در گفتگو با «اطلاعات آنلاین» معتقد است: در دوره آتی مجلس سه ضلع که شامل دو ضلع متخاصم اصولگرا و یک ضلع عقلانی میانه رو شکل می گیرند. وقتی از «عقل» حرف می‌زنیم، دسته بندی های رایج سیاسی را کنار می‌گذاریم و از کسانی حرف می‌زنیم که تدبیر را مهم می‌دانند. مثلا علاءالدین بروجردی در کنار تاجگردون قرار می‌گیرد و نوری قزلچه هم در کنار پزشکیان می‌ایستند، تا در قالب طیفی به نام عقلانیت مستقل امور را پیگیری می‌کنند.

این فعال سیاسی اصولگرا تاکید می کند: هیچ کدام از این سه ضلع نه می‌توانند خود را اکثریت بدانند و نه اقلیت شناخته می‌شوند و به همین دلیل پیش بینی ریاست مجلس کار سختی است. مگر اینکه دو ضلع از سه ضلع مذکور کنار هم قرار بگیرند که البته این هم کاری سخت است.

به گفته وی در روزهای نزدیک به شروع به کار مجلس جدید، رایزنی ها و مذاکرات پیدا و پنهان نمایندگان مجلس با یکدیگر فشرده تر می شود تا تکلیف کرسی ریاست مجلس را مشخص کنند.

حقیقت پور می گوید: در جریان رقابت انتخاباتی، بعضی‌ها دنبال مهندسی بودند که در همین راستا همه تلاش شان را انجام دادند. اما در میدان انتخابات دیگری افتاد. بنابراین همانطور که برای کمتر کسی متصور بود، مستقلین و عقلانیت بتوانند بیشتر از ۱۱۰ رای بیاورند. باید منتظر یک بازی سیاسی باشیم و ببینیم، که این سه ضلع با چه شرایطی دوره نمایندگی را انجام خواهند داد.

او با اشاره به بازتاب نتایج انتخابات دوره جدید مجلس شورای اسلامی در محافل سیاسی – رسانه ای می گوید: درباره میزان کارآمدی مجلس آتی نگرانی‌های زیادی وجود دارد. چرا که تندرو‌ها برای رسیدن به مجلس به اقدام‌هایی متوصل شدند که از نظر جامعه تایید نمی‌شود. حالا چطور می‌توانیم از آن‌ها توقع داشته باشیم، درد جامعه را بشناسند و برای کاهش مشکلات مردم آستین بالا بزنند؟

حقیقت پور در پایان یادآور می‌شود:اگر مستقلین و معتدلین بخواهند، به گمانم می‌توانند در راستای شکوفایی دوباره مجلس موثر باشند و هم در قانون نویسی و هم به هنگام نظارت، طوری عمل کنند تا مجلس دوازدهم به عنوان مجلسی گره گشا شناخته شود.البته اینکه افکار عمومی نگران ادامه جدل و تنش‌های درون اصولگرایی هستند، نگرانیِ کاملا به جایی است. پیشینه دو ضلع اصولگرایی که در مجلس صاحب کرسی شده اند، موید این است که هیچ کدام شان حاضر نیستند، منافع درون جریانی را کنار بگذارند و به همین دلیل می توان پیش بینی کرد که مصلحت عمومی فدای رقابت‌های سیاسی اصولگرایان حاضر در مجلس شود.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا