خرید تور تابستان ایران بوم گردی

آخرین وضعیت پرونده مهدی خزعلی از زبان وکیل وی

وکیل مهدی خزعلی درباره ی آخرین وضعیت او گفت: تلاش می کنم که شرایط موکلم را به شرایط هر زندانی عادی بازگردانم.

مصطفی ترک همدانی در گفت و گو با انصاف نیوز گفت اطلاع دقیقی از این ندارد که موکلش به دلیل محکومیت های قطعی قبلی یا اتهامات جدید دستگیر شده است.

او توضیح داد: محکومیت های قطعی مهدی خزعلی در پرونده های متعددی بوده است که من در بعضی از آنها حضور داشتم. برای مثال او در پرونده ای تحت عنوان تبلیغ علیه نظام به دو سال حبس محکوم شد که دادگاه تجدیدنظر این رای را رد کرد و به 1 سال تعدیل یافت. احتمال این می رود که دستگیری او به دلیل پرونده های پیشینی بوده است که من در ان ها حضور نداشته ام.

وی در پاسخ به اینکه چرا محکومیت های قطعی پیشین تاکنون اجرا نشده بود، گفت: مهدی خزعلی در حال طی کردن محکومیت خود بوده است که با نظر قاضی اجرای احکام مدتی به مرخصی آمد و بیرون بود.

همچنین ترک همدانی از اینکه مهدی خزعلی در انفرادی به سر می برد یا نه به دلیل عدم مراجعه ی حضوری خود به زندان اظهار بی اطلاعی کرد و گفت تاکنون به علت عدم حضور در تهران امکان ملاقات با موکلم را نداشته ام.

او بدون تایید یا رد اعتصاب غذای خزعلی، گفت: برای سلامتی موکلم تلاش می کنم که شرایط وی به شرایط عادی که هر زندانی دارد بازگردد و حقوقی که موکلم احساس می کند از او ضایع شده را ازطریق دادسرا و اجرای احکام و حتی اعاده ی دادرسی بعضی از آرای قطعی پیشین پیگیری کنم.

وی در ادامه افزود: اکثر اتهامات مهدی خزعلی حول محور تبلیغ علیه نظام و اقدامات علیه امنیت کشور موضوعیت دارد، با توجه به اینکه اقدامات مسلحانه در اتهامات نامبرده وجود نداشته است و بیشتر با گفتارشان نقدها و صحبت هایی صورت گرفته است که حمل بر توهین یا تبلیغ علیه نظام شده و در نهایت این پرونده ها و آرا پیش از تصویب قانون جرم سیاسی بوده است، بنابراین قابل اعاده ی دادرسی هستند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا