خرید تور تابستان ایران بوم گردی

دو خاطره از مرحوم رئیسی

علی اصغر شفیعیان

۱. از شروع ریاست آقای رئیسی بر قوه قضاییه، رویکرد دادسرای فرهنگ و رسانه به‌صورت کلی تغییر کرد و دادسرایی به‌نسبت بسیار مستقل شد از دیگر نهادها. خب سر و کار ما اهالی رسانه با این دادسراست و دست و بالمان به‌نسبت قابل توجهی باز شد. خدا بیامرزدش. پس از ریاست او هم این رویه ادامه یافت.

۲. در فضای سنگین پس از ۸۸ یکی که چند سال قبل در رسانه‌ای همکارمان بود به اتهام سنگین امنیتی زندانی شده بود. من و تعدادی از همکاران سابقش نامه‌ای خصوصی نوشتیم که بگوییم او را چطور می‌شناسیم تا بلکه در شرایط او موثر باشد. تنها کسی در سطوح بالای قوه قضاییه‌ی آن زمان که به عنوان گوش شنوا می‌شناختیم همین آقای رئیسی بود.

۳. کسانی از دهه‌ی شصتی می‌گویند که هیچ اطلاعات دقیقی در مورد آن نیست. رئیس جمهور وقت و نخست وزیر وقت هم از اتفاقات قضایی آن سال‌ها بی‌خبر بودند. حتی مهدی نصیری سردبیر وقت کیهان به بی‌بی‌سی می‌گوید که هیچ نمی‌دانسته و نمی‌داند. بدون اطلاعات نمی‌توان منصفانه قضاوت کرد.

۴. رئیسی نزدیک به سه سال رئیس دولت بود. قبل از آن هم شعارهایی داده بود و نگاهش به دولت و نوع اداره‌ی کشور را مطرح می‌کرد. عملکرد دولتش هم مشخص است. می‌توان گفت که شخص او نیت خوبی داشت و امیدوارم در مناظره‌های انتخابات پیش رو مسئولیت کارنامه‌ی سه ساله‌ی آن دولت را وزرایش بر عهده بگیرند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا