خرید تور تابستان ایران بوم گردی

حدود آزادی در انتخابات

فرهاد قنبری در کانال تلگرامی خود نوشت: «هر تفکر و نگاهی اعم از اصولگرا و اصلاح‌طلب و سلطنت‌طلب و چپ و راست و مشروطه‌خواه و جمهوری‌خواه و…، را با تمام اختلاف‌نظرها باید به رسمیت شناخت، به شرط آنکه:

۱- تمامیت ارضی ایران خط قرمز و اولین و مهمترین اولویت او باشد. (هر تفکر و جریانی باید این امر بدیهی که برای حکومت باید پاهایش روی زمین باشد و طبیعتا اولویت اولش باید حفظ و نگه داشتن همان زمین باشد را درک نماید)

۲- اندک درکی از واقعیت‌های موجود خاورمیانه (عصبیت‌هایی چون بنیادگرایی، قبیله‌گرایی، پان‌گرایی و امثالهم) داشته و در توهم ایجاد نظام و ساختار سیاسی چون انگلیس و سوئیس و اتریش و…، نباشد.

۳- تمام نیروهای نظامی و دفاعی کشور را به رسمیت شناخته و کنش و سخنی بر علیه قدرت نظامی و تسلیحاتی کشور بر زبان نیاورد.

۴- نگاه آنتاگونیستی به سیاست نداشته، تنوع سلایق را در چارچوب منافع کلان ملی به رسمیت بشناسد و در صدد سرکوب و سر به نیست کردن رقیب و مخالف جناح خود با اَنگ‌هایی چون جیره خوار و بی بصیرت و امثالهم نباشد.

۵- نقش مخرب غرب در شرایط امروز کشور را فهمیده و فشارهایی که از سوی نظام سلطه (امپریالیسم بین‌المللی) بر کشور وارد می‌شود را محکوم کرده و موضع کاملا مشخصی در قبال تحریم، محاصره اقتصادی و تهدید به تهاجم نظامی به کشور داشته باشد.

۶- تحت هیچ شرایطی کوچکترین همکاری با سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی و رسانه‌ای دشمنان ایران که با هدف آسیب زدن به کشور فعالیت می‌کنند، نداشته باشد.

۷- چشم امید به دشمنان کشور (که از عوامل اصلی بحران‌ اقتصادی موجود هستند) نداشته و توان تمیز این بدیهیات را داشته باشد.

۸- متلک‌پراکنی‌های لوس و غر زدن‌های ابلهانه را عملی روشنگرانه و اساس کنشگری خود قرار نداده و در پس هر کنشی نیم‌نگاهی به منافع ملی داشته باشد.

۹- نگاه قومی، فرقه‌ای، قبیله‌ای به مسائل مختلف نداشته و به دنبال خودشیرینی برای تروریست‌های کوه‌نشین نبوده و به تمام ایران و شهروندان ایران به یک چشم بنگرد.

۱۰ – منافع و سربلندی ایران و مردم ایران را بر هر کشور و ملتی مقدم بداند و بدون و شناخت واقعیت‌های حاکم بر عرصه جهانی در مورد روابط بین‌الملل سخن نگوید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا