خرید تور تابستان ایران بوم گردی

روزگار سخت کارگران شهرداری ایرانشهر: جدال با گرما با ۴ ماه حقوق معوقه

مشکل پرداخت نشدن دستمزد معوقه وبیش از ۱۶ سال عیدی و سنوات نزدیک به ۴۰۰ کارگر شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان هنوز ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «کارگران شهرداری ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان از بهمن ماه سال گذشته حقوق خود را طلبکارند» این را یکی از کارگران این شهرداری گفت و اضافه کرد: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم مربوط به دی ماه ۱۴۰۲ بود که شهردار چند روز پیش به حساب کارگران واریز کرد.

او با بیان اینکه امروز ۱۳خرداد است و ۴ماه است حقوق‌مان به تاخیر افتاده است، ادامه داد: هنوز طبق مصوبه افزایش حقوق سال ۱۴۰۳حقوق نگرفته‌ایم و اگر وضعیت به همین منوال پیش برود برای دریافت حقوق فروردین ماه سال جاری باید تا پایان مرداد و شهریور صبر کنیم. در عین حال حق بیمه کارگران تا پایان اسفند ماه به تامین اجتماعی پرداخت شده همچنین به صورت میانگین بیش از ۱۶ سال است به ما عیدی و سنوات پرداخت نمی‌شود.

او با بیان اینکه کارگران شهرداری ایرانشهر فاقد قرارداد کار، فیش حقوقی و امکانات و حتی لباس و کفش مناسب کار هستند، در ادامه درباره شرایط کار در گرمای خرداد گفت: این وقت سال از آسمان ایرانشهر آتش می‌بارد؛ آتشی که بر فرق سر کارگران می‌نشیند و گاهاً آن‌ها را تا پای مرگ می‌برد. هنوز تابستان از راه نرسیده گرما؛ نیروی پاکبان و فضای سبز را تا بی‌حالی میکشاند. با این حال برای کارگران فضای سبز و پاکبان‌ها خبری از تمهیدات ویژه‌ای چون «کاهش ساعت کار» و «مزایای بدی آب و هوا» نیست.

این کارگر شهرداری ایرانشهر گفت: ما کارگران از حداقل‌های مزدی محروم هستیم و مسئولان شهری به مشکلات‌مان که در نتیجه حضور پیمانکاران مختلف ایجاد می‌شود، اعتنایی نمی‌کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا