خرید تور تابستان ایران بوم گردی

رفتار انتخاباتی اهل سنت در انتخابات هشت تیر چه خواهد بود؟

علی‌رضا کمیلی در یادداشتی تلگرامی درباره‌ی رفتار انتخاباتی اهل سنت نوشت:

این چند روز را که در بلوچستان گشتم به چند نکته درباره انتخابات پیش رو دست‌ یافتم که با اغماض قابل تسری به همه اهل سنت ایران خواهد بود:

حالا که حضور اصلاح طلبان برای کسب قدرت پررنگ است در صورت تایید صلاحیت ها، همراهی اهل سنت هم در این رویداد سیاسی معنادارتر خواهد بود. متاسفانه این یک واقعیت است که جریان اصولگرایی نتوانسته تا حالا اعتماد کافی در این اقلیت معترض و دارای حس تبعیض ایجاد کند.

احتمال حضور معنادار مولوی عبدالحمید در انتخابات پیش رو هست و این می‌تواند نقطه آغاز بازگشت برای او و نیز فرصتی برای حاکمیت برای کاهش تعارضات محسوب بشود که قطعا به نفع مردم و نظام خواهد بود چرا که این تعارض تبعات منفی بسیاری داشته است.

ناگفته نماند اینکه برخی سبد رای اصلی بلوچستان را نزد سردارهای طوایف می‌دانستند ولاغیر در انتخابات مجلس -که اتفاقا برای اهل سنت رسیدن به یک مسوولیت ملموس حاکمیتی و نیز دارای رقابت جدی میان طوایف هست- محک خورد و باطل گردید چرا که کل‌ استان با کاهش ملموس مشارکت همراه بود و امیدوارم صاحبان آن نظریه خود را به خواب نزنند!

لذا مجموعا بعید نیست که بیش از پنجاه الی شصت درصد اهل سنت با رای بیش از هفتاد درصدی به اصلاح طلبان یا اعتدالیون در انتخابات آتی شرکت کنند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا