خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین روش سرمایه گذاری با درآمد کم

از گذشته تا کنون، همیشه پدربزرگ و مادربزرگ هایمان به ما گفته‌اند که مقداری پول را برای روز مبادا کنار گذاشته و سرمایه گذاری کنید. این روزها با وجود تورم افسار گسیخته در کشورمان، عده زیادی فکر می‌کنند سرمایه گذاری تنها زمانی ممکن است که پول هنگفتی داشته باشند؛ اما باید بدانید که برای شروع بد نیست سرمایه گذاری با پول کم را امتحان کنید. در این مطلب به بررسی بهترین روش سرمایه گذاری با درآمد کم می‌پردازیم تا با بررسی تمام راه‌ها آینده روشنی را برای خود و نسل‌های آینده‌تان رقم بزنید.

بهترین راه‌های سرمایه گذاری با مبالغ کم

سرمایه گذاری یک فرایند بلند مدت است و شما نمی‌توانید با گذشت یک ماه توقع داشته باشید ارزش دارایی‌هایی که در سرمایه گذاری شرکت داده‌اید چند برابر شده باشد. در نتیجه اگر با مبالغ کم سرمایه گذاری می‌کنید، هدفتان نباید افزایش بازدهی ریالی باشد. بلکه باید حفظ ارزش سرمایه و قدرت خرید خود را هدف قرار دهید.

راه‌های زیادی برای سرمایه گذاری با مبالغ کم پیش روی شما است. بیایید هر یک از راه‌هایی که کارشناسان مالی برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کم توصیه می‌کنند را به صورت مفصل بررسی کنیم.

خرید طلای آب شده برای سرمایه‌گذاری با مبالغ کم

اولین راهی که اکثر کارشناسان به شما توصیه می‌کنند، این است که طلای آب شده بخرید یا در سامانه معاملات طلای آب شده سرمایه گذاری کنید. خرید طلای آب شده اینترنتی از سامانه‌های معاملاتی طلا اجرت ساخت ندارد و معمولا کارمزدی بسیار کمتر از اشکال دیگر طلا دارد. به علاوه طلای آب شده در هر وزنی قابل خرید است؛ بنابراین با هر مبلغی می‌توانید مقداری طلای آب شده بخرید و شاهد افزایش سرمایتان به صورت روزانه باشید.

در سال‌های گذشته این نوع سرمایه گذاری تنها میان طلافروشان و زرگران رایج بود اما این روزها عموم مردم قادر به انجام این نوع سرمایه گذاری هستند. همچنین سرمایه گذاری روی طلای آب شده، به یکی از محبوب‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در زمان تورم بدل شده است. حالا شاید فکر کنید خب چه فرقی می‌کند که طلای زینتی بخریم یا طلای آب شده؟

مزایای خرید طلای آب شده

  • طلای آب شده نقدینگی بالایی دارد و به سرعت می‌توانید آن را به فروش برسانید.
  • ارزش طلای آب شده هر روز در حال افزایش است و ریسک کم شدن ارزش دارایی در این نوع سرمایه گذاری بسیار کم است.
  • طلای آب شده در روزهایی که تورم بالاست، مقاومت بالایی دارد و قیمت آن بالاتر خواهد رفت.
  • اجرت ساخت و مالیات در طلای آب شده وجود ندارد.
  • عیار طلای آب شده ثابت است و در هنگام فروش از ارزش آن کاسته نمی‌شود. دقیقا برخلاف طلای زینتی.

معایب خرید طلای آب شده

اگر طلای آب شده را از فروشگاه‌ها یا سامانه‌های غیر معتبر خریداری کنید، ممکن است طلایی با عیار پایین را به عنوان طلای با کیفیت به شما بفروشند. هم‌چنین اگر فاکتوری رسمی و دقیق برای طلای آب شده نداشته باشید ممکن است در فروش آن دچار مشکل شوید.

سرمایه گذاری با مبالغ کم در صندوق‌های سرمایه‌گذاری

اگر وقت کافی برای آموزش دیدن در زمینه بازارهای مالی و مسائل تخصصی بورس را ندارید، می‌توانید از صندوق‌های سرمایه‌گذاری استفاده کنید. با این کار شما دارایی خود را در اختیار متخصصان قرار می‌دهید تا آنها ارزش سرمایه شما را حفظ کنند و چرخه سودآوری دارایی شما را به حرکت درآورند. البته هر چقدر ریسک صندوق سرمایه‌گذاری کاهش پیدا کند، میزان بازدهی موردانتظارتان نیز کاهش می‌یابد.

صندوق اهرمی، صندوق شاخصی، صندوق‌های سهامی، صندوق‌های مختلط، صندوق‌های درآمد ثابت، صندوق تضمین اصل سرمایه و صندوق بخشی، برخی از صندوق‌های سرمایه‌گذاری هستند که می‌توانند در فرایند سرمایه‌گذاری با مبالغ کم به شما کمک شایانی بکنند.

مزایای صندوق‌های سرمایه‌گذاری

صندوق‌های سرمایه گذاری مزایای زیادی دارند که باعث می‌شوند یکی از بهترین گزینه‌ها برای سرمایه گذاری با مبالغ کم تبدیل شوند. در ادامه به بررسی این مزایا به صورت جزئی می‌پردازیم.

  • مناسب برای طولانی مدت: اگر می‌خواهید در طولانی مدت سود زیادی را از آن خود کنید، قطعا صندوق‌های سرمایه گذاری مناسب شما هستند. با این حال یکی از بهترین راه‌ها برای سرمایه گذاری با پول کم هستند.
  • تنوع دارایی، تنوع سطح ریسک: هرچقدر دارایی شما بیشتر باشد، میزان ریسک زیادی را تجربه خواهید کرد. اینکه صندوق‌های سرمایه گذاری چقدر سودآور هستند، قابل تخمین نیست ولی بر حسب عملکرد گذشته این نوع صندوق‌ها، بازدهی آنها سالانه 30-25 درصد است. صندوق‌های سهامی و اهرمی ریسک بالاتری دارند و صندوق‌های مختلط ریسک کمتری نسبت به سهامی و اهرمی دارند.

معایب صندوق‌های سرمایه گذاری

واضح است که هر روشی در کنار مزایا، معایبی نیز دارد. این معایب برای صندوق‌های سرمایه گذاری به شرح زیر است.

  • ممکن است از فرصت‌های بازار جا بمانید.
  • ریسک کاهش ارزش سرمایه همواره شما را تهدید می‌کند.

سرمایه گذاری با مبلغ کم در بازار سهام

از دیگر راه‌هایی که کارشناسان به شما توصیه می‌کنند تا در آن سرمایه گذاری کنید حتی اگر دارایی کمی دارید، بازارهای سهام است. در صورتی که دیدگاه بلندمدتی دارید، بازارهای سهامی برای شما می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها باشد. همچنین در بازارهای سهام می‌توانید فرصت‌های خوب و متنوعی را پیدا کنید در عین حال، با وجود انواع صنایع مختلف و شرکت‌ها، ریسک‌هایی را در سطوح مختلف تجربه خواهید کرد. بازار سهام نیز مزایا و معایب مختص خود را دارد. بیایید کمی جزئی‌تر به این مزایا و معایب نگاه کنیم.

مزایای بازارهای سهام

سرمایه گذاری در بازارهای سهام با مبالغ کم در حد 500 هزار تومان نیز مقدور است. برخی از مزایای دیگر این روش عبارت‌اند از:

  • تنوع زیاد، در بازارهای سهام شرکت‌ها و صنایع مختلفی دخیل هستند بنابراین با سرمایه گذاری در این نوع بازارها می‌توانید صنایع مورد نظر خود را طبق سلیقه‌تان انتخاب کنید و تحلیل سطح سودآوری هر صنعت نیز بر عهده سهامدار است.
  • در بازارهای سهام، سود شما مرکب است. می‌پرسید یعنی چه؟ یعنی سود امروزتان به مجموعه سرمایه شما اضافه شده و فردا جمع سود و سرمایه امروزتان برای شما سودآوری خواهند کرد.

معایب بازارهای سهام

اگر شما سهام یک شرکت را بخرید، در سود و زیان سهام شرکت شریک هستید. بنابراین احتمال اینکه کاهش سرمایه را تجربه کنید وجود دارد. برخی از معایب دیگر این روش عبارت‌اند از:

  • ریسکی که در بازارهای سرمایه متوجه شماست، بسیار بالاست و هر لحظه ممکن است ارزش سهامتان افت کند.
  • ضرر در بازارهای سهام همانند سود در این بازارها مرکب است. مثلا اگر شما 10 درصد ضرر کنید، برای جبران این مقدار ضرر باید سود بیشتری را کسب کنید.
  • اتفاقات غیر منتظره سیاسی روی بازارهای سهام موثر هستند.

سخن پایانی

سرمایه گذاری با مبالغ کم امکان پذیر است و شما می‌توانید با داشتن دانش و اطلاعات کافی در این زمینه، از ارزش دارایی‌های خود محافظت کرده و سود کنید. دانستن نکات زیر نیز به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. پیش از هر چیز لازم است که تحقیق و دانش کافی را در مورد روش‌های مختلف سرمایه گذاری داشته باشید. سرمایه گذاری فرایندی زمان‌بر است و لازم است که در این راه صبر زیادی داشته باشید.

همچنین بهتر است هر ماه مقدار مشخصی از دارایی‌های خود را وارد فرایند سرمایه گذاری کنید. شایان ذکر است که باید پیش از سرمایه گذاری، بدهی‌های خود را به صورت کامل تسویه کنید. استفاده از طرح‌های بازنشستگی یکی دیگر از راه‌های سرمایه گذاری است. در آخر باید با در نظر داشتن میزان ریسک‌پذیریتان، نوع سرمایه گذاری خود را انتخاب کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا