خرید تور تابستان ایران بوم گردی

برندگان و بازندگان اخلاق در میان کاندیداهای انتخابات

امیرحسین ترکاشوند، نویسنده کتاب «حجاب شرعی در عصر پیامبر» در کانال تلگرامی خود (بازنگری) نوشت:

«یادتان می‌آید این جملۀ بهشتی را:
ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت

چه ولَعی! (عِش تَر ما لم تر)
در چند روز گذشته به چهره و ولَع بسیاری از کاندیداهای مشهور خیره شدیم، در جبین‌شان مشخصا آن‌ها که خود را انقلابی‌تر معرفی می‌کردند تنها می‌شد تشنگی قدرت و بی‌اعتنایی به شیفتگی خدمت را سراغ گرفت! شاید مُهر بر جبین داشتند اما قطعا مِهر به مردم (و یعنی عزم برقراری زندگی عادی و آبرومند و عاری از التهاب و پر از خوشی و خرمی) را در جبین‌شان نمی‌شد پیدا کرد.

چه شکوهی
در مقابل اما بودند کسانی که با وجود شهرت و مقبولیت، به گونه‌ای زیبا و اخلاقی به دعوت‌ها پاسخ دادند:
پرویز فتاح که حتی واجد شانس بود و یک سر و گردن از هم‌طیف‌هایش کاربلدتر و مجرب‌تر و متعهدتر بود ترجیح داد همان مسئولیت مهمی که اینک دارد را به خوبی ادامه دهد و به اتمام رساند.

حسین علایی نیز دعوت علاقمندانش را به دلایلی نپذیرفت اما به جای آن، برنامه پیشنهادی‌اش برای اداره کشور را در طبق اخلاص نهاد و به دیگر کاندیداها تقدیم کرد.

حسین علایی:
بعضی از دوستان پیشنهاد داشتند تا من نیز نامزد ریاست جمهوری برای انتخابات هشتم تیر ماه شوم اما به دلایل مختلف از این کار سر باز زدم ولی در عین حال فکر کردم که اگر داوطلب شرکت در رقابت‌های انتخاباتی شده بودم، چه برنامه‌ای را باید در دوره ریاست جمهوری دنبال می‌کردم. متن زیر کلیات آن چیزی است که فکر می‌کنم باید در دستور کار رئیس جمهور جدید قرار گیرد تا ایران به سرعت بتواند گام‌های بلندی را در توسعه همه‌جانبه و در رقابت با سایر کشورها و نیز نقش‌آفرینی موثر در زندگی عزتمندانه مردم عزیز ایفا کند.

پرویز فتاح:
با تشکر از ابراز لطف اقشار مختلف جامعه و دلسوزان نظام اسلامی برای دعوت از اینجانب جهت حضور در انتخابات ریاست جمهوری، حکم رهبر معظم و فرزانه انقلاب را مدال افتخار و ادامه خدمت در سنگر ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) را بر خود فرض می‌دانم (اینجا).

امام جعفر صادق:
رکوع‌های طولانی و کثرت سجدهٔ افراد را ملاک نگیرید زیرا آن‌ها به این تقیّدات، اعتیاد پیدا کرده و عادت‌شان شده بطوری‌که اگر روزی این عادت‌ها را به جا نیاورند دچار اضطراب و وحشت می‌شوند؛ لیکن شما باید راست‌گفتاری و امانت‌داریِ افراد را ملاک ارزیابی آن‌ها قرار دهید: لا تنظروا الی طول رکوع الرجل و سجوده فإنّ ذلک شیئٌ اعتاده فلو ترکه استوحش لذلک ولکن انظروا الی صدق حدیثه و أداء أمانته.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا