خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انتخابات و رسانه: بیانیه‌ی سیدمحمد خاتمی و بیانیه‌ی راهگشایان

به نظر می‌رسد رسانه‌ها امروز بیشتر به بیانیه‌ی موسوم به «راهگشایی» و همچنین نسبت آن با بیانیه‌ی خاتمی پرداخته‌اند. حضور احمدی‌نژاد در بازار تهران هم از دیگر خبرهایی است که امروز بخشی از آن مورد توجه قرار گرفته است و برخی رسانه‌ها با تیتر «مزاحمت زنان برای احمدی‌نژاد: خوشگل شدی! توروخدا زنگ بزن» آن را کار کرده‌اند.

در اردوگاه اصولگرایان هم به‌نظر می‌رسد که دعوا بالا گرفته است. پیاده‌های هر جریان به «افشاگری» جریان مقابلش پرداخته است.

اما گزیده‌ای از اخبار و گزارش‌های منتشر شده در برخی رسانه‌ها را در ادامه بخوانید:

زیتون:

داریوش محمدپارسا در این وبسایت مطلبی در نقد راهگشایی، با ارجاع به روزنه گشایی نوشته است توضیح داده که «چرا به نظر او هیچ تغییر معناداری رخ نخواهد داد؟!».

فارس:

خبرگزاری فارس خبری از یک نشست انتخاباتی اصولگرایان را پوشش داده و از آن باعنوان «اولین نشست هم‌اندیشی برخی از نامزدهای اصولگرایان انقلابی» یاد کرده. این نشست با حضور: «سردار علیرضا افشار، محمدمهدی زاهدی، فداحسین مالکی، محمد ناظمی اردکانی، مسعود زریبافان، حجت‌الاسلام سید محمدرضا میرتاج‌الدینی، وحید جلال‌زاده، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، محمد اسکندری» برگزار شده است.

مشرق:

این وبسایت یک «نشست وبیناری» از حدادعادل را پوشش داده و تیتر زده است: «حدادعادل: انتخابات هیئت رئیسه مجلس پیام مثبتی به جامعه منتقل کرد/ باید تلاش کنیم اتفاق تلخ سال ۹۲ تکرار نشود/ شورای ائتلاف براساس شرایط انتخابات تصمیم‌گیری می‌کند».

همچنین این روزنامه هم مانند برخی دیگر رسانه‌ها سخنان آیت الله جنتی با مضمون «جرئت نمی‌کنند به شورای نگهبان فشار بیاورند» را منتشر کرده است.

وطن امروز:

این روزنامه تیتر یک خود را با عنوان «از میان این ۱۲ نفر» به «پیش‌بینی صاحبنظران درباره بررسی صلاحیت‌ داوطلبان کاندیداتوری در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌ جمهوری» پرداخته است.
اما غیبت عکس اسماعیلی -دیگر نامزد دولتی انتخابات-  در میان تصاویر نامزدهای کار شده توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. مدیر مسئول سابق این روزنامه مهرداد بذرپاش بوده است.

روزنامه اعتماد:

این روزنامه یک تیتر خود را به بیانیه‌ی خاتمی اختصاص داده و از متن بیانیه تیتر زده است که «در صورت تحقق پیشنهادهای جبهه اصلاحات در انتخابات شرکت می‌کنم». همچنین تیتر دیگری هم از بیانیه‌ی راهگشایی منتشر کرده.

در مطلبی از زهرا نژادبهرام با عنوان «زنان کاندیدا و تعریف تازه آنان از رجل در قانون اساسی» به حضور زنان در انتخابات پرداخته است.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا