خرید تور تابستان ایران بوم گردی

علوم پزشکی بوشهر: با تخلف در بینایی سنجی‌های استان برخورد می‌کنیم

اگر برای معاینه چشم‌ به اپتومتریست (کارشناس بینایی سنجی) مراجعه کرده باشید، در کنار اغلب آنها بخش فروش عینک را هم می بینید که پس از معاینه مراجعان، آنها را به مشاهده عینک ها ترغیب می کنند.

به گزارش سایت خلیج فارس (بوشهر)، «تا اینجای داستان مشکلی نیست، اما مشاهده شده که در برخی بینایی سنج های بوشهر پس از انجام معاینه به هر شیوه‌ ای مراجعان ملزم به خرید از عینک فروشی همان محل شوند و در صورت خرید نکردن، نسخه‌ ای به فرد ارائه نمی شود!

اجبار به خرید عینک برای شهروندانی که می خواهند با بررسی و مقایسه بیشتر، عینک با قیمت ارزانتری خرید کنند باعث نارضایتی شده است.

این درحالی است که بینایی سنج‌ها به هیچ عنوان نباید هیچ اجباری مانند تحویل ندادن نسخه به بیمار، مجبور کردن مشتری برای خرید عینک و یا تهدید به مسئولیت نداشتن در صورت خرید از جایی دیگر مطرح کنند.در همین خصوص شهروندی که فرزند کوچکش را برای معاینه به چشم پزشکی برده، می گوید: وقتی با پرسش برخی اقوام مواجه شدم که چرا عینک ژله‌ ای مخصوص کودکان خرید نکرده ام؟ پاسخم این بود که آن جا نداشت! درباره اینکه چه لزومی داشت که حتما از همان جا خرید کنم هم اپتومتریست بعد از معاینه ما را به قسمت فروش هدایت و تاکید کرد بعد از خرید برگردید تا عینک را روی صورت کودک ببینم! با این اتفاق، در عمل انجام شده قرار گرفتیم.

در یک مورد بیمار ادعا می کند اپتومتریست بعد از معاینه، نسخه را با پرینتر به قسمت فروش ارسال کرده و ایشان هم که فکر می‌کرده باید حتما از همان جا خرید کند اقدام به خرید عینک کرده که بعد از خرید خود راضی نبود.

همچنین مواردی گزارش شده که به بیمار گفته شده: می‌توانید فریم عینک را از بیرون تهیه کنید ولی برای تهیه شیشه عینک باید به بینایی سنجی مراجعه کنید. یا مشتری گفته می‌شود بعد از معاینه حتما باید از محل‌ هایی که ما می‌گوییم عینک را تهیه کنید که هر دو مورد مصداق فروش کالای اجباری است و مجاز نمی باشد.

علوم پزشکی بوشهر: با تخلف در بینایی سنجی‌های استان برخورد می‌کنیم
علوم پزشکی بوشهر: با تخلف در بینایی سنجی‌های استان برخورد می‌کنیم

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بینایی سنج‌ها نمی‌توانند افراد را مجبور به خرید عینک از مرکز خاصی کنند چراکه این اقدام خلاف قانون است.

نادر شکیب‌ آزاد اظهار کرد: در پی شکایت شهروندان از تخلف مطب‌های بینایی سنجی مبنی بر مجبور کردن مراجعه کنندگان به خرید عینک فقط در مرکز بینایی سنجی این افراد، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به موضوع ورود کرده است.
او افزود: طبق قوانین وزارت بهداشت، هر شخص مختار است مرکز درمانی و خرید عینک خود را انتخاب کند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مراجعه کنندگان در ازاء وجه پرداختی به مراکز بینایی سنجی باید خدمت مدنظر خود را دریافت کنند. به عبارتی؛ مردم این حق را دارند که شماره عینک را از بینایی‌سنج دریافت و برای خرید عینک به هر مرکزی مراجعه کنند.

او عنوان کرد: درصورت مشاهده تخلف بینایی سنج ها، مراجعه حضوری به واحد نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی و ارائه شکایت از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ پیشنهاد می شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به بازرسی نامحسوس از مرکزهای بینایی سنجی، عنوان کرد: در همین خصوص در نشستی با با بینایی سنج‌ها تذکراتی به آنها داده شده و در صورت تکرار جریمه مالی و پلمب می‌شوند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا