خرید تور تابستان ایران بوم گردی

گزارشی از یک تأیید صلاحیت متفاوت

آسیه توحیدنژاد، انصاف نیوز: متن پیش رو گزارشی‌ست از روز اعلام تایید صلاحیت دکتر مسعود پزشکیان.

ساعت 2:47 بعد از ظهر یکشنبه ۲۰ خرداد

اسلامی، سخنگوی ستاد انتخابات وزارت کشور: اسامی چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری ایران که صلاحیت آنان مورد تایید قرار گرفته است به ترتیب حروف الفبا به شرح زیر می‌باشد: یک، آقای مسعود پزشکیان، فرزند محمدعلی … و مابقی خبر دیگر مهم نبود. صدای هیجان‌زده‌ی اعضای تحریریه.

علیرغم اخبار غیررسمی و موثقی که پیش از اعلام رسمی منتشر می‌شد کسی تا همین اعلام رسمی باورش نمی‌شد که شورای نگهبان اینقدر با ما، اصلاح‌طلبان، دوستداران پزشکیان و حتی تحریمی‌های مشروط راه بیاید.

تحریریه را جمع کردیم به سمت ساختمانی که موقتا در اختیار مسعود پزشکیان برای دیدارهایش قرار گرفته است. راننده اسنپ که هنوز خبر را نشنیده بود با بی‌میلی نسبت به شرکت در انتخابات و کنجکاوی می‌گفت ‘قالیباف رای میاره!’ خبر تایید صلاحیت پزشکیان را که شنید همشهری پزشکیان از آب درآمد. برایش آرزوی موفقیت می‌کرد.

طبقه‌ی دهم تعداد زیادی از آدم‌ها منتظر پزشکیان نشسته بودند. پزشکیان همراه جمعیت و با سلام و صلوات‌های بلند حاضرین وارد اتاق شد. رسانه‌ای‌ها از الیاس حضرتی تا دین آنلاین و تحریریه‌ی انصاف نیوز حضور داشتند. نمایندگانی از معلمان، کارگران، شهرستان‌ها و غیره آمده بودند برای اینکه حضورا تایید صلاحیتش را تبریک بگویند یا با او عکس سلفی اختصاصی بگیرند. همه تلاش می‌کردند با او روبوسی کنند و شخصا به او تبریک بگویند.

رسانه‌های نزدیک و معاون رسانه‌ای ستاد مسعود پزشکیان، علی‌اصغر شفیعیان، جلسات و گعده هایشان گوشه به گوشه‌ی این دو طبقه در جریان بود.

یکی از دیدارهای اولین روز تایید صلاحیت، دیدار با تعدادی از اعضای کانون وکلا بود. یکی از وکلا با صدای بلند می‌گفت: امیدواریم تَکرار 2 خرداد دیگری را این بار در 8 تیر داشته باشیم. آن دیگری می‌گفت: وکلا آدم‌ها سیاسی هستند. دوستان دفاتر خود را در اختیار دکتر پزشکیان قرار دهید. جمعیت به هیجان می‌آمد. وکیل زنی که این گوشه نشسته بود می‌خواست که کانون وکلا مورد حمایت دولت پزشکیان قرار بگیرد.

الیاس حضرتی هم که در جلسه حضور داشت تاکید می‌کرد: ما در یک پیچ تاریخی هستیم. می‌توانیم تاریخ را به مسیر خود برگردانیم.

وکیل دیگری از لایحه‌ی جامع داوری و مشکلاتی که برای وکلا ساخته است می‌گفت. او تاکید می‌کرد که رئیس جمهور حافظ قانون اساسی‌ست و هیچ عذری از جانب او پذیرفتنی نیست. مسعود پزشکیان در پاسخ به این جمع چند جمله‌ای گفت. او تاکید می‌کرد که حق و عدالت اصل اساسی اوست و این اصول را به شکل علمی و نه تکلیفی باور دارد. پزشکیان ادامه داد: با هر انسانی باید براساس حق و حقوقش رفتار کرد. اگر حقوق انسان‌ها را بدهیم دیگر چه مشکلی پیش می‌آید؟!

در پاسخ به اظهار لطف‌های تعدادی از کسانی که آمده بودند پزشکیان ضمن تشکر به آن‌ها یادآوری می‌کرد که درست نیست از کسی بت ساختن یا زیاد تعریف کردن. جمع‌ها قدری با این قبیل جملات او تعدیل می‌شدند.

این کاندیدای دوره‌ی چهاردهم ریاست جمهوری در نشست دیگری با نمایندگان جامعه‌ی کارگری و نواندیشان دینی می‌گفت: کارهایی که در ذهن دارم راه سختی را پیش پایم می‌گذارد. ساده نیست. تورم و سفره‌ی مردم ساده نیست. یکی از افراد جمع با هیجان می‌گفت: آقای پزشکیان قصد رای دادن نداشتم اما با تایید صلاحیت شما تصمیمم عوض شد.

پزشکیان در پایان این جلسه گفت: صادقانه به مردم می‌گویم به آن‌ها دروغ نخواهم گفت!

ساختمان شلوغ‌تر می‌شد و چهره‌های آشناتر دیده می‌شدند. نمایندگانی از ادوار مجلس یا اعضای شورای شهر سابق در استان‌های دیگر آمده بودند تا یک به یک تایید صلاحیت او را تبریک بگویند. جلسات اعضای ستاد نیز پشت درهای بسته در جریان بود و یکی از اخبار مهم که با استقبال در فضای مجازی هم روبرو شد انتخاب علی عبدالعلی زاده به ریاست ستاد آقای پزشکیان بود.

تعداد نمایندگان ادواری که حضور داشتند به قدری زیاد بود که دکتر پزشکیان مجبور شد روی صندلی برود و حرف بزند. او در آن چند دقیقه بر مردمی ماندن دولتش تاکید می‌کرد. در این نشست که نمایندگانی از طیف‌ها و گرایش‌های گوناگون حضور داشتند، کاندیدای انتخابات دوره چهاردهم ریاست جمهوری خود را برخاسته از مردم خواند و گفت: حضرت امیر فرمودند این پست‌ها و مناصب هیچ ارزشی ندارد جز آن‌که قدمی برای مردم برداشته شود.

او ادامه داد: من هر کجا که باشم، مردمی‌بودن را فراموش نخواهم کرد. ‌پزشکیان در ادامه به فرصت کوتاه باقی مانده تا انتخابات اشاره کرد و افزود: هر کدام از شما نمایندگان عزیزی که به من اعتماد دارید، منتظر تشکیل ستاد و ساختار رسمی نباشید و کارهای لازم برای دعوت مردم به پای صندوق‌های رای را انجام دهید.

جلسه‌ی پایانی نیز با تعدادی از زنان ادوار مجلس دور یک میز تمام شد.

ساعت 11:15 شب هم رفت‌و‌آمدها در ساختمان حامیان مسعود پزشکیان همچنان ادامه داشت. به گواه بسیاری از کسان این روز شاید به نقطه‌ی عطفی نظیر دو خرداد 74 بدل شود. اما خدا کند تمام آن‌ها که این روزها به ستادهای انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری سر می‌زنند و اظهار حمایت و لطف می‌کنند رفتارشان از سر اخلاص و صداقت باشد نه به طمع آنچه شاید روزی به دست آورند. با امثال پزشکیان که نمی‌شود چنین برنامه‌‌هایی در سر داشت چنان که در دوران وزارتش بسیاری تلاش کردند اما نتوانستند. تا چه پیش آید زین پس!

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

  1. دو کار را انجام بدهید:
    1- اگر رای آوردید خداییی برای مردم کار کنید. نمیشه و نمیزارن برای کارهای سیاسیه. کار اقتصادی و اجرایی که میتونید. (اپوزیسیون نظام نباشید. کار کنید).
    2-اگر رای نیاوردید دوباره نزنید زیر میز مثل سال 88.

    با آرزوی موفقیت برای آقای شفیعیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا