خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«پنج هزار دانش‌آموز بوشهری محیط‌‌یار شدند»

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: پنج هزار دانش آموز بوشهری با فراگیری آموزش‌های لازم تحت عنوان “محیط یار” در اجرای طرهای محیط زیستی مشارکت می کنند.

به گزارش سایت دیارجنوب (بوشهر)، «عبدالرحمن مرادزاده به مناسبت بزرگداشت هفته حفاظت از محیط زیست در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هدف از اجرای طرح ملی “محیط یار” ارائه آموزش‌های محیط زیستی، نهادینه کردن فرهنگ محیط زیست درجامعه و توسعه احساس مسوولیت اجتماعی در صنایع و بخش های مختلف دولتی و کشاورزی و استفاده درست از منابع موجود است.

او افزود: طرح محیط یار از سال ۱۳۸۴ ابتدا استانی و بصورت پایلوت در هشت مدرسه استان اصفهان اجرا شد و آیین‌نامه‌ آن از سال ۱۳۸۶ بصورت ملی و از طریق سازمان حفاظت محیط زیست کشور به دیگر استان‌ها ابلاغ شد.
مراد زاده یادآور شد: آموزش‌ها در طرح محیط یار از جنس آموزش‌های میدانی است و رسمی و کلاسیک نیست.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: دانش آموزان مسئولان و بزرگسالان آینده کشور هستند که با آموزش حفظ محیط زیست به آنان قطعا در جهت حفظ این منابع تلاش خوهند کرد.

او گفت: ۳۰ خانه محیط زیست در روستاهای این استان با هدف توانمندسازی و جلب مشارکت حداکثری اقشار مختلف مردم در رفع چالش‌های زیست محیطی و ارتقای فرهنگ حفاظت از محیط زیست افتتاح شده است.

مراد زاده با اشاره به شعار ملی امسال هفته محفاظت از محیط زیست با عنوان ” سهم من در تداوم حیات» تصریح کرد: با مشارکت و همدلی آحاد جامعه می‌توانیم با ایفای مسئولیت خود در تداوم حیات و حفظ محیط زیست نقش‌آفرینی کنیم.

او گفت: آلودگی محیط زیست جامعه را با چالش‌های جدی روبه‌رو کرده است. مراد زاده بیان کرد: حق انسان‌ها در داشتن محیط زیستی امن و سالم، به‌عنوان یک حق بشری در کنار سایر حقوق شناخته شده برای بشر مورد بحث و بررسی محافل علمی و طرفداران محیط زیست است و بدون شک انسان‌ها با رعایت اصول اساسی و حفاظت محیط زیست و آگاهی نسبت به این حقوق می‌تواند این امانت بزرگ را به نسل‌های آینده انتقال دهند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهرافزود: یکسال گذشته ۵۰۰ مجوز زیست محیطی برای طرح های خدماتی، تولیدی و صنعتی صادر شد.

او افزود: با مصوبه کارگروه‌های پسماند استانی جایگاه دفع پسماند در شهرهای بزرگ استان از جمله شهر بوشهر برای انتقال به سایت جدید و استاندارد با برنامه‌ریزی تجمیع محل مدیریت پسماند ۵ شهر مطابق با سند آمایش سرزمینی استان تعیین تکلیف شد.

مراد زاده اظهار کرد: با پیگیری جابجایی محل دفن پسماند شهرستان کنگان و دیلم نیز در کارگروه استانی پسماند، گام موثر در استانداردسازی این جایگاه‌ها برداشته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: به منظور ارتباط مستقیم و مشارکت مجامع علمی، پژوهشی و شرکت‌های دانش‌بنیان برای حل مشکلات محیط زیستی صنعت و واحدهای تولیدی خانه فناور محیط زیست استان راه اندازی شده است.

او پیگیری مصوبه سفر ریاست محترم جمهور در موضوع کاهش آلایندگی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، حفاظت از مناطق تحت مدیریت و تنوع زیستی استان ، مدیریت و شمارش حیات وحش شاخص استان را از دیگر اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر اعلام کرد.

مرادزاده با بیان اینکه به‌صورت مستمر بر باغات پرندگان و مراکز تکثیر جانوران وحشی در استان نظارت می‌شود، گفت: نظارت و پیگیری موضوع تعهد استان در کاشت درخت در راستای کشت یک میلیارد نهال و غرس نهال حرا به‌صورت پیوسته و منظم در مناطق مستعد استان بوشهر با همکاری مردم و تشکل‌های زیست محیطی و صنایع در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر افزود: راهبری هفت ایستگاه پایش هوای محیطی استان، ساخت و تکمیل سه پاسگاه محیط‌بانی، انعقاد تفاهم نامه حمایت از دلفین های خلیج فارس و توسعه اجتماعات مرجان‌های دریایی از جمله دیگر عملکرد این اداره کل در سال گذشته است.»

منبع: ایرنا

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا