خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۰ تیر سال ۸۰ | خنده‌ی حضار بعد از شوخی رفسنجانی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 10 تیر 1380 | 9 ربیع‌الثانی 1422 1 جولای 2001

امام جمعه پیشوای ورامین، همراه با خانواده مرحوم جُنیدی و متولی امام‌زاده جعفر آمدند. برای هزینه‌های مدرسه دینی فاطمیه‌ که 80 طلبه خانم دارد، استمداد کردند و از عدم برخورد قاطع با منحرفان، شکایت‌ کردند و گفتند، انتظار داریم مثل زمان امام که با [ابوالحسن] بنی‌صدر، [رئیس‌جمهور اسبق ایران] و… برخورد شد، عمل شود.

آقای [محمدرضا] رحیمی، استاندار سابق کردستان آمد. تقاضای دو سال مرخصی بدون حقوق کرد که برای حل مشکلات زندگی، به‌کار دیگری بپردازد؛ مشاور در مرکز تحقیقات [استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام] است. از عقب‌نشینی رهبری در مورد تحقیق و تفحص [صداوسیما]، اظهار تعجب‌ کرد وگفت، خیلی از نیروهای آرمانی جا خورده‌اند. آقای [جهانبخش] محبی‌نیا، [نماینده میاندوآب و شاهیندژ]، در جلسه جامعه [اسلامی] مهندسین، با صدای بلند اعتراض‌ کرده است. آقای [حسین] رحیم‌زاده، دبیر جلسات هیأت دولت آمد. سؤالاتی در مورد سیاست‌ خارجی، برای تز دکترایش داشت.

ظهر، بدری‌ خانم مرعشی، [دخترعموی همسرم]، همراه عفت در دفترم بودند. تعدادی کتاب به کتابخانه زینبیه رفسنجان هدیه‌ کردم؛ آنجا را مدیریت می‌کند.

عصر، آقای [سید محمدباقر] شماعی، امام‌ جمعه عزل‌ شده کمیجان آمد. از آقایان [سیدرضا] تقوی، [رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه] و [سیدعلی] شاهچراغی‌ گله‌مند است. در آنجا محبوب است و مردم حاضر نشده‌اند به امام‌ جمعه جدید که اهل گلپایگان است، اقتدا کنند. قبل از انقلاب، روحانی کمیجان بوده و گفت، اولین پاسگاهی را که مردم در جریان انقلاب تصرف کردند، پاسگاه کمیجان بوده و به خاطر شعری که علیه شاه سروده بوده، زندان رفته و جزو طلبه‌هایی بود که همراه من، به سربازخانه [پادگان] باغشاه [در تهران] برده بودند.

خاطره جالبی نقل‌ کرد که وقتی از زندان آزاد شده و به قم رفته بودم، در منزل صفاییه، طلاب و علما به دیدن می‌آمدند. او هم آمده بود. آیت‌الله سیدمحمد [محقق] داماد[1] نیز به دیدن آمده و گفتند، ان‌شاالله دیگر چنین دیداری با شما نداشته باشیم و من در جواب گفتم که ان‌شاءالله چنین دیداری با شما داشته باشیم و باعث خنده حضار شده است.

اسراییل، امروز به یکی از مراکز رادار سوریه در لبنان حمله کرده و حزب‌الله در [مزارع] شبعا، تلافی‌کرده است.


[1] -آیت‌الله سیدمحمد محقق داماد (۱۲۸۶ –۱۳۴۷) فقیه، اصولی و از مدرسان حوزه‌ علمیه‌ قم بود. بسیاری از روحانیانی که در انقلاب نقش داشتند و در نظام جمهوری اسلامی ایران مسئولیت پذیرفتند، از شاگردان او محسوب می‌شوند. وی داماد شیخ عبدالکریم حایری‌یزدی، مؤسس حوزه علمیه قم بود و به همین دلیل لقب داماد را به او دادند. سیدعلی و سیدمصطفی محقق داماد، فرزندان او هستند.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا