خرید تور تابستان ایران بوم گردی

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: صداقت پزشکیان را تضمین می‌‌کنم

سایت فردای‌کرمان نوشت: «عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز در گردهمایی ایثارگران ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در استان کرمان گفت: «صداقت پزشکیان را تضمین می‌ کنم.»

مجید انصاری افزود: «زندگینامه پزشکیان گواه صداقت او است، او فوق‌تخصص جراحی قلب است که اوقات فراغت خود را در بیمارستان‌های دولتی به عمل جراحی می‌ پردازد و انسانی شجاع، پاک‌دست، حر و آزاده‌ای است؛ می‌گوید وعدۀ بهشت نمی‌دهم اما صداقت دارد که می‌ گوید متخصص هر حوزه‌ای نیستم اما کارشناس می‌ گذارم، سابقه جبهه و رزمندگی دارد، جهادی و برادر شهید است».

او همچنین با بیان اینکه تاکنون آن‌گونه که حق انقلاب و مردم بوده تدبیر نکردیم، ادامه داد: «ما نقش دشمنان را در وضعیت فعلی می‌دانیم و نباید همه‌چیز را به آنان متصل بدانیم، اما حق مردم ایران این وضعیتی نیست که امروز در آن هستیم».

به گزارش سایت فردای‌ کرمان به نقل از ایرنا کرمان، حجت‌الاسلام انصاری در ادامه بیان کرد: «آرزوی من به‌عنوان یک عضو جهاد سازندگی در ابتدای انقلاب این بود که کشور در پرتو احکام انقلاب به نقطه‌ای برسد که تا ۱۰ سال بعد ویرانی و فقری نداشته باشیم، الگوی ما جامعۀ امام زمان(عج) بود که در دوران عدالت‌گستری او، مومن و مستحقی پیدا نمی‌شود و همه برخوردار می‌شوند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «به‌عنوان یک طلبۀ کوچک که چند صباحی در مجلس و جاهای دیگر بودم به خوبی می‌دیدیم که منابع ثروت بی‌نظیر ۷۰۰ میلیارد دلاری کشور (به اندازۀ کل تاریخ نفت ایران) اگر صرف سرمایه‌گذاری و اهرمی برای آوردن سرمایۀ بیشتر به کشور و توسعۀ زیربناها می‌شد و به جوانان تحصیل‌کرده امکان سرمایه‌گذاری داده می‌شد، فقیری در کشور باقی نمی‌ماند».

انصاری با بیان اینکه در سال‌های بعد هم دشمنان با تحمیل تحریم‌ها مشکلاتی برای کشور ایجاد کردند ادامه داد: «امروز برخی دوستان نسخۀ شفابخش و عجیب و غریب می‌پیچند و قشنگ صحبت می‌کنند، باید از آنان پرسید که شما به‌عنوان افرادی که می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید صادقانه به مردم بگویید بار تحریم‌ها در روز و سال چقدر است؟ و به‌خاطر تحمیل این تحریم‌ها چند سال است که هر بشکه نفت را ۲۰ تا ۳۰ دلار و حالا تا ۱۵ دلار تخفیف می‌دهید؟».

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز خاطرنشان کرد: «افتخار می‌کنند که نفت را در شرایطی به فروش می‌رسانند که در مقابل آن مجبور به خرید کالای آن کشورها با چهار درصد بهره هستیم آیا این افتخار است که پول خودمان را با چهار درصد بهره به خودمان می‌دهند؟».

حجت‌الاسلام انصاری اضافه کرد: «وضعیت ما به گونه‌ای شده که ما را از بازار جهانی نفت حذف کردند و در شرایطی که توان تولید سه میلیون و ۴۰۰ هزار بشکه نفت را داریم، یک میلیون بشکه را صادر می‌کنیم».

عراق پول‌های ما را پس نمی‌دهد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: «کشور عراق که حاج‌قاسم، جان خود را فدای آنان کرد، امروز پول‌های ما را پس نمی‌دهد اما عده‌ای می‌گویند که تحریم‌ها هیچ تاثیری در کشور نداشته است».

او یادآور شد: «خرید یک قطعه هواپیما با ۱۰۰ روش می‌چرخد تا چند برابر قیمت به کشور وارد شود و هواپیماهای ۳۰ تا ۴۰ ساله و مستهلک را سوار می‌شویم، شهید رئیسی چرا باید بر بالگرد ۵۰ ساله و ناامنی سوار شود و این بالگرد سقوط کند و این وضعیت ناوگان ما است، در حالی که با این وضع هم بلیط پیدا نمی‌شود».

انصاری تاکید کرد: «فرودگاه‌های ما به پارکینگ هواپیمای اسقاطی دنیا تبدیل شده البته اگر همین هواپیماها هم نبود، مردم ما کلافه می‌شدند».

او گفت: «می‌خواستیم در مجمع تشخیص مصلحت نظام FATF را تصویب کنیم و برخی می‌گفتند احتیاجی به ارتباط با بانک‌های جهانی نداریم و باید پرسید که آیا کشور ما با ۸۵ میلیون نفر جمعیت می‌تواند پول را با شیوۀ عصر صفویه با خورجین جابه‌جا کند؟».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: «۲۰۰ کشور به کمیسیون پالرمو ملحق شده آیا این کشورها نمی‌دانند و فقط ما نباید عضو شویم؟ چرا تاجر ما هزینۀ چند برابری می‌پردازد؟».

حجت‌الاسلام انصاری بیان کرد: «زمانی که برجام امضا و تحریم‌ها لغو شد همۀ ملت دیدند که تورم تک‌رقمی شد و شرکت‌های بزرگ برای سرمایه‌گذاری به ایران آمدند و قراردادهای یکی از خودروسازان کرمان را با فولکس واگن و دیگر خودروسازها دیدید که اگر انجام می‌شد در این کشور خودروی لوکس و پیشرفته هم ساخته می‌شد، حالا عده‌ای منت می‌گذارند که خودروهای فرسوده را به داخل کشور آوردند، آیا این وضع ادارۀ کشور است؟».

امسال ۷۰۰ همت کسری بودجه داریم

دبیر اجرایی مجمع روحانیون مبارز اضافه کرد: «در کشور با بحران‌های زیادی ازجمله ناترازی‌های انرژی برق روبه‌رو هستیم و کشاورزان از قطعی برق در پیک مصرف آسیب دیدند، در زمستان نیز گاز را قطع می‌کنند، وضعیت نیروگاه‌ها مشخص است، ناترازی بانکی و بودجه داریم، همین امسال ۷۰۰ همت کسری بودجه در کشور وجود دارد».

او با اشاره به روند هزینه و مصرفِ بیش از منابع محدود و رو به پایان کشور گفت: «به جای بخشی از بدهی‌های دولت، پتروشیمی آهن‌ و فولاد را به نهادهای مختلف دادند و حالا می‌خواستند که میادین نفتی را به جای بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی و نیروهای مسلح، واگذار کنند البته جلوی آن را گرفتیم».

عده‌ای می‌گویند جوانان بروند خارج!

او با اشاره به وضعیت دانشجویان و اساتید دانشگاه گفت: «جوانان تحصیل‌کرده فرصت تاریخی ایران است، آیا هیچ‌گاه چنین فرصتی همچون داشتن ده‌ها میلیون جوان تحصیل‌کرده، فرهیخته و باسواد واقعی داشتیم؟ این سرمایه بزرگ را هر کشوری داشت با وجود سرمایه‌گذاری، با سرعت به جلو حرکت می‌کرد در حالی که این جوانان ما با وجود غم‌ ناامیدی و افسردگی آینده‌ای پیش روی خود نمی‌بینند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: «جوان ما نتوانسته ازدواج و اشتغال پیدا کند و چشم‌انداز روشنی پیش روی خود ندارد، این نسل قرار است قربانی شود؟ عده‌ای می‌گویند بروند خارج!».

او افزود: «اگر کشور به عقلانیت اداره می‌شد و اگر صداقت در اجرا بود با این همه پزشک و پرستار تربیت‌شده از توریست‌درمانی اندازۀ نفت درآمد داشتیم».

حجت‌الاسلام انصاری یادآور شد: «قطر و امارات بزرگترین مرکز درمان سرطان منطقه و آسیا را با پزشکان ایرانی احداث می‌کنند و جوانان ما با خون دل کشورهای همسایه را آباد کردند و ما از آنان غافل هستیم».

وجود چند نامزد از یک جناح انصاف نیست

او اضافه کرد: «امیدوارم با انتخاب رئیس‌جمهور مردمی در سال‌های آینده قانون انتخابات نیز با ارسال لایحه‌ای به مجلس اصلاح شود و شورای نگهبان نیز در مورد آن تجدید نظر کند، زیرا وجود چهار و پنج نامزد از یک جناح در مقابل یک نامزد آیا انصاف است؟».

انصاری افزود: «برخی از برنامه‌های انتخاباتی عادلانه نیست و باید قانون اصلاح شود به‌عنوان مثال چهار یا پنج کاندید از یک جناح تایید می‌شوند و یک کاندید از جناح دیگر و اگر بنا برآمدن نامزد پوششی است که حداقل سه نفر از هر طرف تایید کنید البته مردم قدر همین روزنه را هم می‌داند».

او ادامه داد: «تبلیغات در این انتخابات ریاست‌جمهوری از ۶ ماه به سه هفته کاهش یافته و برخی کاندیداها از دورۀ قبل، ستاد فعال داشته و دارند و اصلا ستاد خود را تعطیل نکردند، امکانات و نهادهای فعالی داشتند، لذا بایستی شعار دکتر پزشکیان برای هر ایرانی یک ستاد را اجرا کنید».

دکان فیلترشکن فروشی راه انداخته‌اند

انصاری در ادامه با بیان اینکه اگر مجلس اخیر نیم‌بندی خوب بود از این قوانین تصویب نمی‌کرد، گفت: «اینترنت را بر مردم می‌بندد و خودشان از اینترنت ویژه استفاده می‌کنند».

او ادامه داد: «خودشان می‌دانند که مردم از فیلترشکن استفاده می‌کنند و دکان فیلترشکن فروشی راه می‌اندازند، حداقل فیلترشکن را رایگان بدهید».

چرا انتخابات امسال مهم‌تر از همیشه است؟

انصاری با طرح این پرسش که چرا انتخابات امسال مهمتر از همیشه است؟ بیان کرد: «این کشور قرار بود در بستر زمان با استفاده از تمام ملت ایران و با استفاده از این سرزمین کهن دینی، ملت فداکار، مواهب طبیعی کم‌نظیر و بی‌نظیر در عرصه‌های مختلف، موقعیت استراتژیک منطقه‌ای و جهانی، یک کشور معتبر، نمونه، الهام‌بخش و پیشرو در همۀ زمینه‌های پیشرفت‌های مادی، علم، فناوری، تکنولوژی، اقتصاد پویا، فرهنگ غنی، دانش سرشار، امنیت پایدار، رفاه گسترده و در ریشه‌کن‌سازی فقر، بی‌عدالتی و ظلم، ایجاد نشاط اجتماعی و امید به آینده در دنیا و منطقه نمونه باشد، قرار بر این بود».

او ادامه داد: «دشمنان می‌دانستند اگر این‌گونه شود الگوی ایران به دیگر کشورها دنیا و منطقه منتقل می‌شود لذا با جنگ و شرارت سعی بر عقیم‌سازی این حرکت کردند و ضربۀ محکمی با تحمیل جنگ تحمیلی بر ما زدند».

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «اگر جنگ تحمیلی نبود، امام خمینی(ره) به حرکت جهادی در علم و توسعۀ همه‌جانبۀ مادی و معنوی همت می‌گمارد و فرهنگ اهل‌بیت (ع) ‌و قرآن کریم را آن‌گونه که هست به منصۀ ظهور می‌رساند اما امام و یارانش را مشغول جنگ کردند و در این راستا بزرگمردانی، جوانی و بهترین سال‌های عمر خود را هشت سال در جبهه‌های نبرد گذراندند».

حاج قاسم به فکر پیوند همۀ ملت بود

او یادآور شد: «مردانی مرد همچون سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی عزیز که تا روزهای پایانی عمر خود دنبال این بود، جفاهایی را که به نام دین و انقلابی‌گری شده را جبران کند».

انصاری افزود: «حاج قاسم به فکر اصلاح امور اجتماعی، وحدت ملی و پیوند همۀ ملت بود او همۀ دختران ایران را دختر خودش می‌دانست».

او ادامه داد: «شجاعت حاج قاسم فقط در جبهۀ مبارزه با صدام، داعش و آمریکا و عرصۀ نظامی نبود بلکه این شهید برای پیوند دادن یک دختر و جوان رمیده از انقلاب با همان لباس نظامی و پاسداری که لباس افتخار است، در کنار دختر کم‌حجاب می‌نشست و می‌گفت که چه می‌کنی؟ شهید سلیمانی در پایان صحبت پدرانه و برادرانه، آن دختر را برای همیشه به اسلام و انقلاب پیوند می‌زد».

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا