خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نحوه پیدا کردن ایردراپ های جدید: نکات و ترفندها

رپورتاژ آگهی

شاید به دست آوردن ارز دیجیتال به صورت رایگان ایده دور از تصوری به نظر برسد اما با وجود ایردراپ شما می‌توانید بدون پرداخت پول ارز دیجیتال رایگان دریافت کنید. این روش ساده به کاربران دنیای کریپتو اجازه می‌دهد که بدون صرف هزینه در این بازار سرمایه‌گذاری کنند. اگر با بازار ارز دیجیتال آشنا نیستید یا حتی مدت زیادی است که خرید و فروش ارز دیجیتال انجام می‌دهید اما برایتان نمی‌آید کمی ارز دیجیتال رایگان نیز به دست بیاورید با ما در ادامه این مقاله همراه باشید.

در ادامه می‌خواهیم شما را با ایردراپ و نحوه پیداکردن هترین ارزهای رایگان را با شما در میان می‌گذاریم. با ما همراه باشید و نکات و ترفندهای جذابی را برای پیدا کردن ارزهای رایگان بیاموزید.

ایردراپ چیست؟

بسیاری از کسانی که در حوزه ارز دیجیتال فعالیت دارند کلمه ایردراپ را شنیده‌اند اما به درستی نمی‌دانند این کلمه یعنی چه؟ Airdrop یک حرکت انقلابی در بازار ارز دیجیتال است که برای معرفی ارزهای دیجیتال جدید به کار گرفته می‌شود. در چنین حالتی شرکت یا موسس ارز دیجیتال برای تبلیغات و آشنایی مردم با ارزی که برای عرضه در نظر گرفته است آنها را به صورت رایگان در اختیار شمار محدودی قرار می‌دهد. احتمالاً عبارت ارزی اولیه یا ICO یا Initial Coin Offering را شنیده‌اید.

در این فرایند ارزهای دیجیتال به صورت رایگان در اختیار کاربران گذاشته می‌شوند. معمولا ایردراپ به صورت مستقیم به حامیان و طیف مشخصی از سرمایه‌گذاران ارسال می‌شود تا آنها بتوانند با حمایت خود منجر به رشد پروژه شوند. هر اندازه کاربر بیشتری در یک شبکه حضور داشته باشد امنیت آن شبکه بیشتر خواهد بود بنابراین اهدای ارز دیجیتال رایگان در واقع تقاضا برای مشارکت شما در یک شبکه است. 

در برخی موارد شرکت ارائه کننده ارز دیجیتال در ازای ارائه توکن خود از شما تقاضا می‌کند تا با انجام برخی فعالیت‌ها با شبکه مشارکت داشته باشید به عنوان مثال از شما می‌خواهد تا در یک کانال تلگرام عضو شوید یا در توییتر پست بگذارید یا اقداماتی از این دست که نشان دهنده مشارکت شما در شبکه است. این ترتیب هم شما از به دست آوردن ارز دیجیتال جدید سود می‌کنید و هم شبکه از به دست آوردن کاربر وفادار به سود می‌رسد.

ایردراپ از کی شروع شد؟

 اگر این اسم برای شما جدید است باید بدانید این مفهوم در بازار ارز دیجیتال به سال ۲۰۱۴ باز می‌گردد. پروژه Auroracoin برای اولین بار توکن خود را ه صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داد و در به دنبال آن شبکه‌های دیگری مانند Stellar Lumens (XLM)، بیت کوین کش (BCH)، Uniswap (UNI) و غیره در این مسیر گام برداشتند. معمولا قیمت توکنی که به صورت رایگان در اختیار کاربران گذاشته می‌شود در روز انتشار بسیار ناچیز است اما در ادامه بلافاصله با افزایش قیمت روبرو خواهد بود. 

البته جالب است بدانید که سابقه استفاده از ایردراپ به مدت‌ها قبل باز می‌گردد و هیچ ارتباطی با فضای ارز دیجیتال ندارد. اگر فیلم‌های مربوط به جنگ را دیده باشید احتمالاً دیده‌اید که هواپیما برای مردم دارو، اسلحه و مواد غذایی به زمین پرتاب می‌کند. در این حالت ایردراپ صورت می‌گیرد و در واقع از هوا بسته‌ای برای مردم ارسال می‌شود. ر فضای ارز دیجیتال نیز از همین مفهوم استفاده شد و حالا به جای ارسال دارو و مواد غذایی ارز دیجیتال رایگان برای مردم ارسال می‌شود حال باید بدانیم چگونه اردراپ بگیریم؟

نحوه پیدا کردن ایردراپ معتبر

همانطور که متوجه شده‌اید شرکت‌هایی که تازه برای معرفی ارز دیجیتال وارد این بازار می‌شوند برای اینکه اسم و رسمی پیدا کنند و کاربران بیشتری را به سمت خود جذب کنند از ایردراپ کمک می‌گیرند. اما نکته‌ای که نباید از آن غافل شوید این است که همه ایردراپ‌ها معتبر نیستند و شما باید به دنبال نمونه‌هایی باشید که تانسیل خوبی برای رشد دارند و در واقع در ازای مشارکت خود به سود می‌رسید.

زیرا بسیاری از شرکت‌ها تنها به این دلیل که ای ارز خود ارزش ایجاد کنند آن را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌دهند زیرا هر اندازه مالکان بیشتری یک دارایی را در اختیار داشته باشند ارزش آن دارای افزایش پیدا می‌کند حتی اگر به ذات و در واقع پتانسیل و ارزش بالایی نداشته باشد. البته در این شرایط ارزش توکن ه صورت موقت بالا می‌رود و در ادامه کاهش پیدا خواهد کرد. شما باید به دنبال توکن‌هایی باشید که پتانسیل بالایی برای رشد دارند یکی از روش‌ها برای پیدا کردن بهترین ایردراپ‌ها مراجعه به وب سایت‌هایی مانند Airdrops.io و Coinmarketcap است. این وب سایت‌ها همواره فهرستی از عرضه اولیه توکن‌های رایگان را در اختیار شما قرار می‌دهند و شما می‌توانید با کلیک روی هر کدام از توکن‌ها اطلاعات کاملی در مورد پروژه آنها به دست بیاورید.

در ادامه با برخی از روش ‌های پیدا کردن توکن رایگان آشنا می ‌شوید:

شما می‌توانید با مراجعه به آدرس Coinmarketcap.com/airdrop فهرست عرضه‌های رایگان توکن را مشاهده کنید و یک پروژه را انتخاب کنید. در این وب سایت هر هفته حداقل یک ایردراپ فعال پیدا خواهید کرد.

وب سایت دیگری که می‌توانید برای پیدا کردن توکن رایگان به آن مراجعه کنید وب سایت Earni.fi است. کافی آدرس کیف پول خود را در این وب سایت وارد کنید تا ایردراپ‌های آینده به شما اطلاع داده شود.

روش بعدی مراجعه به وب سایت Dappradar.com/hub/airdrops است. اطلاعات این وب سایت به اندازه نمونه‌های قبلی به روز نیست اما باز هم گزینه مناسبی برای بررسی وضعیت توکن‌های رایگان بازار است.

چگونه ایردراپ بگیریم؟

با فرض اینکه شما یک پروژه مناسب را برای خود انتخاب کرده‌اید اکنون نوبت به دریافت توکن از راه می‌رسد برای انجام این کار باید چند قدم ساده را بردارید تا بتوانید توکن را دریافت کنید:

 کیف پول بسازید

هر وقت صحبت از ارز دیجیتال به میان می‌آید اولین قدم تهیه یک والت است برای نگهداری آن ارز دیجیتال.شما می‌توانید از والت‌های سخت‌افزاری یا نرم‌افزاری برای این منظور استفاده کنید.

بهتر است برای دریافت ایردراپ اندکی از ارزهای مهم مثل اتریوم یا بیت کوین را در مقدار هر چند کم در والت خود داشته باشید.

 یکی از برنامه ‌ها را انتخاب کنید

با استفاده از روش‌هایی که در تیتر قبلی به آنها پرداختیم ایردراپ مورد نظر را انتخاب کنید و درباره آن اطلاعات به دست بیاورید. بل از اینکه توکنی را تهیه کنید بهتر است از پتانسیل آن پروژه اطمینان حاصل کنید و این کار تنها با تحقیق روی فناوری‌های ارائه شده و جزئیات آن پروژه امکان‌پذیر است.

 قوانین را دنبال کنید

 اگر ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کرده‌اید و می‌خواهید آن را به دست بیاورید کافیست قوانین معرفی شده از سوی شرکت توزیع کننده را دنبال کنید و پس از تکمیل وظایف ارز دیجیتال رایگان بگیرید. 

چطور کلاهبردارها را شناسایی کنید؟

همانطور که گفتیم بسیاری از پروژه‌هایی که با عنوان عرضه توکن رایگان وارد صحنه بازار می‌شوند اعتبار و پتانسیلی ندارند و فقط برای کلاهبرداریو افزایش تصنعی ارزش ارز خود به میان می‌آیند. این قبیل پروژه‌ها به دنبال سرقت اطلاعات و سرمایه کاربران هستند برای اینکه بتوانید چنین پروژه‌هایی را شناسایی کنید این اقدامات را در نظر داشته باشید:

  • اگر یک پروژه رمز عبور یا کلید خصوصی شما را می‌خواهد مطمئن باشید که با یک کلاهبردار طرف هستید. برای دریافت توکن رایگان از یک ایردراپ معتبر کافیست آدرس عمومی یا نام کاربری خود را با آنها در میان بگذارید و هرگز نیازی به ارائه کلید خصوصی نیست.
  • توجه داشته باشید که ایردراپ رایگان است و شما نباید برای دریافت آن هزینه‌ای بپردازید. بنابراین اگر یک پروژه از شما درخواست واریز کرد به کلاهبردار بودن آن شک کنید.

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا