خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تشکیل ۲۱۳۰ پرونده قاچاق کالا و ارز در خراسان جنوبی

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در سه ماهه سال جاری در زمینه قاچاق کالا و ارز ۲۱۳۰ فقره پرونده تشکیل شده که متخلفین به یک هزار میلیارد ریال به جزای نقدی محکوم شدند.

به گزارش سایت نگاه خراسان جنوبی، «علی محدثی‌نژاد صبح پنج‌شنبه در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت‌های تعزیرات حکومتی، بیان کرد: این اداره‌کل در راستای رسیدگی به تخلفات صنفی، قاچاق کالا و ارز و بهداشت دارو و درمان با جدیت با قانون‌شکنان و متخلفین برخورد می‌کند.

او با بیان اینکه در سه ماهه نخست سال جاری ۳۸۰ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات وارد شعب تعزیرات حکومتی شده که برای ۳۶۱ پرونده رأی مقتضی صادر شده است، افزود: متخلفین در این حوزه به ۲۳ میلیارد ریال جزای نقد محکوم شدند.

محدثی‌نژاد با بیان اینکه ۶۷ فقره در بخش بهداشت دارو و درمان به شعب ارسال شده است، گفت: همچنین از این تعداد، به ۶۳ فقره رسیدگی شده و متخلفین به یک میلیارد ریال جزای نقد محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه قاچاق ۲۱۳۰ فقره پرونده تشکیل و ۲۱۱۰ پرونده مختومه شده که متخلفین به یک هزار میلیارد ریال به جزای نقدی محکوم شدند.

محدثی‌نژاد بیان کرد: در بخش اجرای احکام ۱۴۹۴ فقره پرونده وارد اجرای احکام و به ۱۴۵۹ فقره رسیدگی شده و بالغ بر ۷۵۵ میلیارد ریال جزای نقدی وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

او بیان کرد: در سال جاری پرونده‌های بهداشت دارو درمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳ درصد رشد و قاچاق کالا و ارز ۴ درصد کاهش داشته است.

بنا به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی، جرائم وصولی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است.

تشکیل ۱۱۰ فقره تخلف صنفی

محدثی‌نژاد بیان کرد: در راستای صیانت از حقوق مصرف‌کنندگان و به منظور جلوگیری از التهاب و سو استفاده سودجویان در بازار طرح‌های نظارتی در دستور کار این اداره‌کل قرار دارد.

او از فعالیت ۲۷۴ اکیپ گشت بازرسی در سال جاری خبر داد و گفت: در این گشت‌ها ۸۶۶ مورد بازرسی داشتیم که ۱۱۰ فقره پرونده تشکیل و رسیدگی شده است.

محدثی‌نژاد با بیان اینکه در این بازدید متخلفین به ۷۰ میلیارد ریال محکوم شدند، گفت: این طرح‌های نظارتی پیرامون کالاهای اساسی اعم از مرغ، تخم‌مرغ، برنج، شکر، گوشت قرمز در سطح استان برگزار شده است.

بنا به گفته مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی، بیشترین فراوانی تخلف‌ها در زمینه عدم درج قیمت، گران فروشی و کم فروشی و در زمینه قاچاق کالا و خدمات هم بیشترین پرونده ها مربوط به سوخت بوده است.

او با بیان اینکه آن دسته از واحدهای صنفی که تکرار تخلف داشته باشند، پلمپ می‌شوند، افزود: در سال جاری پنج مورد پلمپ واحدهای صنفی و هفت مورد نصب پارچه داشته‌ایم.

رسیدگی به ۴۱۹ فقره تخلف بهداشت دارو و درمان

محدثی‌نژاد با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته بیان کرد: طی این مدت ۲ هزار و ۲۴۶ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات وارد شعب تعزیرات حکومتی شده ۲ هزار و ۲۳۹ که برای پرونده رأی مقتضی صادر شده که متخلفین در این حوزه به ۲۹۸ میلیارد ریال جزای نقد محکوم شدند.

محدثی‌نژاد با بیان اینکه ۴۲۰ فقره در بخش بهداشت دارو و درمان به شعب ارسال شده است، گفت: همچنین از این تعداد، به ۴۱۹ فقره رسیدگی شده و متخلفین به بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال جزای نقد محکوم شدند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی بیان کرد: در زمینه قاچاق کالا و ارز ۹ هزار و ۳۹۱ فقره پرونده تشکیل و ۹ هزار و ۳۵۷ فقره پرونده مختومه شده که و متخلفین به چهار هزار میلیارد ریال به جزای نقدی محکوم شدند.

محدثی‌نژاد بیان کرد: در بخش بهداشت دارو و درمان ۳۶۵ فقره پرونده تشکیل و ۳۶۷ فقره مختومه شده که جرائم وصولی به میزان ۹ میلیارد و ۵۳۵ میلیون ریال به خزانه دولت واریز شده است.

او ادامه داد: در بخش اجرای احکام هزار و ۵۵۴ فقره پرونده وارد شعب اجرای احکام و به هزار و ۵۷۲ فقره رسیدگی شده و بالغ بر ۱۰۴ میلیارد ریال جزای نقدی وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

محدثی‌نژاد از فعالیت ۸۹۳ اکیپ بازرسی در سال گذشته خبر داد و گفت: این اکیپ‌ها سه هزار و ۶۹۳ مورد بازرسی داشته‌اند که در این بازرسی‌ها ۵۱۷ فقره پرونده تخلف تشکیل شده است.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا