خرید تور تابستان ایران بوم گردی

متن و حاشیه‌ی انتخابات 8 تیر

از ساعت 8 صبح 8 تیر چهاردهمین دوره‌ی انتخابات ریاست جمهوری آغاز شد. در این انتخابات مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف با هم رقابت می‌کنند.

علیرضا زاکانی و امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی دو کاندیدای جریان اصولگرا بودند که در ساعات پایانی تبلیغات انتخابات علی‌رغم اظهارات اولیه‌ی خود انصراف دادند.

رهبری در دقایق ابتدایی رای‌گیری با مشارکت در انتخابات خطاب به افرادی که برای شرکت در انتخابات تردید دارند، تاکید کردند: من وجهی برای تردید پیدا نمیکنم. این کار آسانی است که نتایج مهمّی دارد. چرا انسان برای انجام یک کاری که خرج ندارد، زحمتی ندارد، مایه‌ای ندارد، وقت‌گیری‌ای ندارد، فشاری ندارد ولی فواید زیادی دارد، باید تردید داشته باشد؟ تردید نکنند.

سیدمحمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره‌ی عملکرد شورای نگهبان در انتخابات در گفت‌وگو با انصاف نیوز گفت: اقدام شورای نگهبان متفاوت بود. استقبال خوبی شده و ممکن است برخلاف نظرسنجی‌ها در همان دور اول انتخابات تمام شود.

او در ادامه خطاب به افرادی که تردید دارند افزود: دنیای سیاست دنیای واقعیات است نه ایدئال‌ها. این گروه برای ایران پای صندوق‌های رای بیایند.

حجت الاسلام رسول منتجب‌نیا به خبرنگار انصاف نیوز گفت: امیدوار هستم که شخصیت متفاوتی در این انتخابات در همان دور اول رأی بیاورد. مرددین برای احقاق حق باید حضور موثر در صحنه داشت و با تردید نمی‌شود کاری کرد.

حجت الاسلام احمد مازنی، نماینده‌ی مردم در مجلس دهم، پس از شرکت در انتخابات گفت: اگر همین میزان مشارکت ادامه پیدا کند شاید در مرحله‌ی اول آقای پزشکیان انتخاب شود.

محمد شریعتمداری، از اعضای کابینه دولت خاتمی و روحانی، گفت: انصراف دو نامزد اصولگرا در انتخابات هیچ تاثیری نخواهند گذاشت. مشارکت خیلی بیشتر از حد تصور ماست. واقعاً از حضور گسترده‌ی رنگین کمان ملت ایران خوشحالم.

بنا بر مشاهدات میدانی خبرنگاران انصاف نیوز حضور مردم از ساعت 6 بعد از ظهر افزایش داشته است و برخی از احتمال اثرگذاری این سیر صعودی بر نتیجه‌ی انتخابات سخن می‌گویند.

در دقایق اخیر کانال تلگرامی رجانیوز نزدیک به یکی از کاندیداها یک خبر جعلی را به نقل از ستاد دکتر پزشکیان منتشر کرده است.

ستاد رسمی مسعود پزشکیان در واکنش به این خبر جعلی اعلام کرد:

ساعتی قبل کانال رجانیوز، رسانه‌ی همسوی یکی از رقبای انتخاباتی، در خبری دروغ مدعی شد یکی از پسران دکتر پزشکیان جملاتی را نسبت به مولوی عبدالحمید، از بزرگان اهل سنت، مطرح کرده است.

نه کانالی که در تصویر این خبر از آن استفاده شده متعلق به ستاد و یا دفتر دکتر پزشکیان است و نه پیامی که فوروارد شده از حساب کاربری مهدی پزشکیان ارسال شده است.

مهدی کروبی از چهره‌های شاخص جریان اصلاح‌طلبی و میانه‌روها پس از شرکت در انتخابات خطاب به مردم گفت: «از مردم عزيزمان مى خواهم به دكتر پزشكيان اعتماد كنند. مى دانم در صورت پيروزى راه سختى در پيش دارد اما يقين دارم در مبارزه با فقر، فساد و تبعيض جدّى ست. از فرداى پيروزى من هم متعهدام مطالبات به حقّ مردم را پيگير شوم»

مسعود بهنود، نویسنده و روزنامه‌نگار مجرّب ایرانی در توییتی از رای خود به مسعود پزشکیان خبر داد.

وزارت کشور در گام نخست تا ساعت 20 و در اطلاعیه‌ی دیگر زمان انتخابات را تا ساعت 22 تمدید کرده است.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف در ساعات اولیه رای‌گیری در انتخابات شرکت کرده‌اند.

این خبر تکمیل می‌شود…

بانک صادرات

نوشته های مشابه

یک پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا