خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۱ تیر سال ۸۰ | بحث‌هایی درباره‌ی «خریدن» قاضی!

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

دوشنبه 11 تیر 1380 | 10 ربیع‌الثانی 1422 2 جولای 2001

«[آقای اورا تورینه]، سفیر کوبا، برای خداحافظی آمد. صحبت‌ها در کیفیت توسعه روابط بود و گفت، آقای [فیدل] کاسترو، [رهبر کوبا]، در سفر به ایران، از سئوالات شما درباره اوضاع کوبا، تحت تأثیر قرار گرفته و به سفیر گفته است‌ که کنجکاوی آقای هاشمی را نشانه علاقه‌مندی به کوبا و وسعت اطلاعات می‌داند.

در مورد بیهوش‌ شدن آقای کاسترو در جریان سخنرانی چند روز قبل گفت، عامل آن خستگی، پیری، بی‌خوابی شب قبل، گرمای شدید و آفتاب بوده و پس از دقایقی به هوش آمده، ولی با توصیه اطبا به سخنرانی ادامه نداده و فقط به مردم گفته است، بقیه صحبت‌ها را از تلویزیون خواهد گفت.

آقای [عباسعلی] علیزاده، رئیس دادگستری تهران آمد. توضیحاتی در مورد رأی دادگاه تجدیدنظر آقای [اکبر] گنجی داد. معتقد است، قاضی را خریده‌اند؛ دیوان عالی‌ کشور، رأی دادگاه تجدیدنظر را نقض‌ کرده و تردید دارد که آقای [هادی] مروی، [معاون اول رئیس قوه قضاییه و رئیس دادگاه عالی انتظامی قضات] بی‌تأثیر نبوده. در مورد پرونده ملی مذهبی‌ها گفت، با اعمال نفوذ، حکم چند نفر از آنها آماده شده بوده که با اطلاع رئیس قوه قضاییه مانع شده‌اند.

از مشکلاتی که در خصوص پیگیری پرونده‌های سیاسی و جناحی دارند و اشکالات قوه قضاییه، منجمله [آقای علی مبشری]، رئیس دادگاه انقلاب [تهران] گفت. از آقای مروی شکایت داشت که دادگاه انتظامی قضات، توبیخی علیه او به خاطر مسأله‌ای که هشت سال قبل در کرمان اتفاق افتاده، صادر کرده است.

عصر آقای دکتر [عیسی] کلانتری، [وزیر سابق کشاورزی] و دکتر [حسنعلی] روبانی، [مشاور وزارت جهادکشاورزی] آمدند. اسلایدهایی از کشاورزی کشورهای پیشرفته ارائه دادند و پیشنهادهایی برای تقویت کشاورزی ایران داشتند و گزارشی از تلاش برای تشکیل شرکت اصلاح بذر که به مشکل برخورده، ارائه کردند.

دو انفجار [خودرو] در شرق تل‌آویو رخ داده که تلافی کشتار دیروز فلسطینی‌ها توسط اسراییل اعلام شده است. در اتریش، تظاهرات وسیعی علیه جهانی‌ شدن اقتصاد برپا شده؛ این روزها هرجا که جلسات مربوط به توسعه کشورهای اتحادیه اروپا یا جهانی‌شدن اقتصاد برپا می‌شود، وضع همین است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا