خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۱۲ تیر سال ۸۰ | گفتند بی‌غلط‌ترین قرآن، در ایران چاپ می‌شود

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 12 تیر 1380 | 11 ربیع‌الثانی 1422 3 جولای 2001

«دکتر [محمدرضا] حافظ‌نیا، [رئیس مرکز مطالعات آفریقا] و دو نفر از همکارانش در کمیته ادبیات آفریقا از دانشگاه تربیت مدرس آمدند. گفتند، بعد از سفر شما به آفریقا و تشکیل شورای عالی‌ آفریقا، چند کمیته برای برنامه توسعه روابط با آفریقا، تأسیس و کمیته ادبیات و اطلاع رسانی در دانشگاه ایجاد و فعال شد. در دولت، توجه به آفریقا کم شد وک سی توجه به آن کمیته ندارد.

گفتم، دولت طرح جامعی برای توسعه همکاری با کشورهای جهان سوم، به‌خصوص کشورهای اسلامی داشت و کارهای اجرایی وسیعی آغاز شد؛ منجمله ایجاد خط هوایی و دریایی، توسعه نمایندگی‌ها و حضور جهاد [سازندگی] و [سازمان] هلال احمر و مهم‌تر از همه برنامه سازندگی، صادرات خدمات فنی و مهندسی مناسب آنها و برای این منظور بنیاد آسیا و آفریقا طراحی شد؛ اگر به طور همه جانبه عمل شود جواب می‌دهد. گفت، دولت فعلی توجه خود را معطوف به اروپا کرده و چند سفارت را در آفریقا تعطیل‌ کرده است. قرار شد، کمکشان کنم.

مدیران مؤسسه «دارالقران» آمدند؛ تابع سازمان تبلیغات اسلامی است، آقای [محمود محمدی] عراقی، [رئیس سازمان تبلیغات اسلامی] و سایرین از فعالیت‌های هشت‌ساله گزارش دادند و گفتند، امروز بی‌غلط‌ترین قرآن، در ایران چاپ می‌شود و مصحح‌های قرآن ایران، پنج غلط به قرآن چاپ آقای فهد، [پادشاه عربستان سعودی] گرفته‌اند که سعودی‌ها هم پذیرفته‌اند. برای تقویت مؤسسه، جهت کنترل ترجمه‌ها، استمداد کردند.

عصر، [آقای احمد محمد صوفان]، وزیر برنامه [ریزی و توسعه] یمن آمد. صحبت درباره توسعه همکاری‌ها و ایجاد فضای سالم در منطقه و همکاری در مقابل اسرائیل بود. دعوت کرد که به یمن بروم. رئیس کمیسیون مشترک است که در زمان دولت سازندگی تأسیس شده است.

شورای سیاست‌گذاری اسراییل، امروز تصویب‌ کرده‌ که با فلسطینی‌ها، با شدت برخورد کندکه به معنای لغو آتش‌بس است. دادگاهی در بلژیک، آریل شارون، نخست‌وزیر اسرائیل را به عنوان جنایتکار جنگی علیه فلسطینی‌ها، تحت پیگیرد قرار داده است. بازماندگان شهدای اردوگاه‌های صبرا و شتیلا در لبنان، شکایت کرده‌اند و شارون سفر خود به بلژیک را لغو کرده است. [اسلوبودان] میلوشویچ، [رئیس‌جمهور سابق صربستان]، در دادگاه لاهه، از گرفتن وکیل خودداری کرده و گفته که دادگاه سیاسی است و به زور تحمیل شده است.»

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا