خرید تور تابستان ایران بوم گردی

اولین امام جمعه بوشهر بعد از انقلاب: احساس خطر می‌کنم و به پزشکیان رای می‌دهم

سایت خلیج فارس (بوشهر) نوشت: «برگزاری زودهنگام انتخابات ریاست جمهوری در ایران به دلیل فقدان ریاست جمهوری و کشیده شدن این انتخابات به دور دوم، بار دیگر دو جریان مهم سیاسی کشور را وارد رقابت جدی کرده است.

در این میان منتقدان و تحول خواهان از مسعود پزشکیان و مدافعان وضع موجود از سعید جلیلی حمایت می کنند. این رقابت در نوع خود یکی از پر افت خیزترین رقابت های ریاست جمهوری طی 40 سال گذشته می باشد. با این وجود مشارکت پایین واجدین شرایط در دور اول، رکورد تازه ای را در میان دیگر انتخابات های ریاست جمهوری ثبت نموده و باعث بروز سوالات متعددی در میان مردم و صاحب نظران شده است.

فرصتی دست داد تا با آیت الله میرزا ابراهیم دشتی به گفتگو بنشینیم. او که اولین امام جمعه بوشهر پس از پیروزی انقلاب است، سابقه نمایندگی استان بوشهر در اولین مجلس خبرگان و نمایندگی حوزه رودباران در دومین دوره مجلس شورای اسلامی را دارد، به سوالات ما درباره دلایل کاهش مشارکت عمومی و اولویت های رئیس جمهور آینده پاسخ گفت.

امام جمعه بوشهر: احساس خطر می‌کنم و به پزشکیان رای می‌دهم

به نظر شما دلایل کاهش مشارکت عمومی چه معنایی می تواند داشته باشد؟

ضمن تشکر از پایگاه خبری خلیج فارس بابت فرصتی که در اختیار اینجانب گذاشت، واضح است که دلیل کاهش چشمگیر مردم در انتخابات نارضایتی و خشم مردم از سیاست های جاری است که همه را به تنگ آورده و نه تنها معیشت مردم را تحت فشار شدید قرار داده بلکه شخصیت و حیثیت و عزت نفس آنها را در معرض خطر جدی قرار داده است. به نظر من اگر حاکمیت مقام و منزلت ملت ایران را ارج می نهادند و ثروت های ملی آنها را به طور بهتری برای آبادانی کشور و در جهت اعتلای فرهنگی هزینه می کردند، شاهد رضایتمندی بالاتری بودیم.

نظر شما درباره رویکرد آینده پزشکیان و جلیلی درباره موضوعاتی همچون قانون حجاب، اینترنت، فیلترینگ، برجام و شرایط اقتصادی و سیاسی چه خواهد بود؟

من جریان فکری امثال جلیلی را از ریشه می شناسم و آن را بسیار زیانبار و خطرناک می‌بینم. نه تنها در موضوعاتی مانند قانون حجاب و فیلترنیگ و برجام و شرایط اقتصادی و سیاسی بلکه تمرکز بر چنین روندهایی ویران کننده دین و معنویات و اخلاق می‌دانم.

از میان دو گزینه پزشکیان و جلیلی کدام یک را برای اداره کشور در چهار سال آینده مناسب تر می بینید؟

تصور اینکه دکتر پزشکیان به تنهایی و بدون موافقت و حمایت رهبری و بدون کنترل کارشکنی‌های قدرت‌های موازی بتواند به اصلاحات و تغییراتی اساسی اقدام نماید تصوری واقع بینانه نیست. اساسا اوضاع سیاسی و اقتصادی در هیچ شرایطی به طور کامل قابل پیش بینی نیست ولی وظیفه ما این است که بکوشیم و امید خود را از دست ندهیم و در جهت بهبود آینده خود و نسل های بعدی به خصوص برای حفظ دین و هویت و شأن ملت غیور و با فرهنگ ایران بلکه در جهت رشد و تعالی و آزادی همه ملت ها کوشا و هماهنگ باشیم. در یک کلام وظیفه ما این است که در این انتخابات شرکت کنیم و به کاندیدای مورد نظر تحول خواهان و اصلاح طلبان یعنی دکتر پزشکیان رای دهیم.

بسیاری از مردم تصور می کنند که شرکت آنها تاثیری در تغییر رویکرد حاکمیت نخواهد داشت. شما چه تحلیلی از مشارکت عمومی دارید. آیا معتقدید با توجه به سابقه انتخابات گذشته مشارکت امروز می تواند باعث اتفاقات جدیدی در رسیدن بخش معترض جامعه به خواسته هایشان داشته باشد؟

من هم مانند بسیاری چندان امیدی به نتیجه انتخابات نداشتم لذا در مرحله اول شرکت نکردم، ولی در این مرحله شرائط تغییر کرده و احساس خطر می‌‌کنم چون اگر ما شرکت نکنیم و به آقای پزشکیان رای ندهیم که خدا نکرده آقای جلیلی رئیس جمهور شود، کشور در معرض خطر قرار می گیرد و ممکن است با خسارات زیانبار و غیر قابل جبرانی رو به رو شویم. بنابراین از باب دفع ضرر و پیش از وقوع آن، وظیفه این است که به آقای پزشکیان رای دهیم هرچند که اطمینان کاملی به موفقیت ایشان در مقام عمل نداشته باشیم. چون این کار تنها کاری است که می توانیم انجام دهیم.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا