خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شرایط تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

رپورتاژآگهی

دانشگاه سوربن فرانسه نه‌تنها یکی از بهترین دانشگاه‌های این کشور به‌شمار می‌رود، بلکه جزو بهترین و قدیمی‌ترین مراکز علمی در تمام دنیا است. اگر شما هم علاقه دارید با دریافت ویزای تحصیلی فرانسه در این دانشگاه تحصیل کنید، تا انتهای این مطلب همراه ما باشید؛ چراکه قرار است شرایط رسیدن به این هدف را بررسی کرده و همچنین، بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج از کشور را به شما معرفی کنیم.

شرایط دریافت پذیرش از دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه سوربن از کیفیت آموزشی و تحقیقاتی بالایی برخوردار است و همیشه جزو برترین دانشگاه‌ها در رتبه‌بندی‌های معتبر قرار دارد. درصورتی‌که واجد شرایط باشید، می‌توانید برای تحصیل در این دانشگاه، در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری درخواست دهید. اگر با درخواست شما موافقت شود، آینده تحصیلی و شغلی درخشانی پیش رویتان قرار می‌گیرد و می‌توانید بعد از اتمام تحصیل، در همان کشور فرانسه مشغول به کار شوید. البته که فارغ‌التحصیلان یک دانشگاه معتبر مثل سوربن، در سراسر دنیا برای پیدا کردن موقعیت‌های شغلی خوب به مشکل برنخواهند خورد.

این دانشگاه از سه دانشکده هنر و علوم انسانی، علوم و مهندسی و پزشکی تشکیل شده‌است که در هر دانشکده، رشته‌های مختلفی تدریس خواهد شد. شما باید باتوجه‌به سوابق تحصیلی و همچنین علاقه و استعداد خود، تصمیم بگیرید که قصد تحصیل در کدام رشته را دارید. برای پذیرش در این دانشگاه، نیاز به جمع‌آوری مدارک خاصی دارید و حتما باید شرایط لازم را داشته باشید که در ادامه، به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

مدارک موردنیاز برای دریافت پذیرش

مدارکی که برای دریافت پذیرش از دانشگاه سوربن فرانسه نیاز دارید، عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبر
  • آخرین مدرک تحصیلی به‌صورت ترجمه‌شده
  • ریزنمرات
  • رزومه و سوابق تحصیلی
  • انگیزه‌نامه تحصیلی
  • توصیه‌نامه در صورت درخواست برای مقطع کارشناسی ارشد یا دکتری

مهارت و مدرک زبان موردنیاز

تدریس در دانشگاه سوربن فرانسه برای اکثر رشته‌ها و مقاطع به زبان فرانسوی انجام می‌شود. درصورتی‌که قصد دارید در یکی از دانشکده‌های هنر و علوم انسانی یا علوم و مهندسی مشغول به تحصیل شوید، لازم است که سطح زبان فرانسوی شما حداقل B2 باشد؛ اما سطح زبان فرانسوی قابل قبول برای دانشکده پزشکی، حداقل C1 خواهد بود. دانشجویان بین‌المللی که به‌اندازه کافی به زبان فرانسوی تسلط ندارند، می‌توانند در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در دوره‌های رایگان آموزش زبانی که در همین دانشگاه برگزار می‌شود، شرکت کنند.

شرایط اسکان

یکی از مهم‌ترین مسائل برای دانشجویانی که قصد دارند در دانشگاه سوربن فرانسه تحصیل کنند، موضوع اسکان آن‌هاست. شرایط دریافت خوابگاه دانشجویی در این مرکز آموزشی به این صورت است که گزینه‌های اسکان در خارج از محیط دانشگاه به دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌شود؛ چراکه خوابگاه داخلی دانشگاه، ظرفیت کافی برای پذیرش دانشجویان را ندارد. پیدا کردن محل اسکان معمولاً زمان زیادی می‌برد و برای دانشجویان تازه‌وارد کمی دردسر دارد؛ پس، شما حتما باید قبل از مهاجرت به فرانسه، از یک موسسه مهاجرتی کمک گرفته و محل اقامت مناسبی را برای خود انتخاب کنید.

شرایط دریافت ویزای تحصیلی فرانسه

برای اینکه بتوانید به دانشگاه سوربن فرانسه رفته و در این دانشگاه تحصیل کنید، لازم است که ویزای تحصیلی این کشور را داشته باشید. برای دریافت این ویزا به مدارک زیر نیاز دارید:

  • پاسپورت
  • عکس با ابعاد استاندارد
  • مدارک هویتی
  • رزومه و مدارک تحصیلی به همراه ریزنمرات
  • مدارک مربوط به زبان
  • گواهی پذیرش از دانشگاه
  • انگیزه‌نامه
  • تمکن مالی
  • فرم تکمیل‌شده درخواست ویزا
  • رسید پرداخت هزینه‌های مربوطه برای دریافت ویزا

در تکمیل و آماده‌سازی مدارک خود دقت زیادی به خرج دهید؛ چراکه ریجکت شدن درخواست ویزای این کشور، در اکثر مواقع به دلیل ناقص بودن این مدارک صورت می‌گیرد.

هزینه تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه

یکی از مهم‌ترین چالش‌ها و دغدغه‌هایی که ذهن دانشجویان را درگیر می‌کند، هزینه‌های مربوط به مهاجرت تحصیلی آن‌هاست. در این خصوص، باید بگوییم که دانشگاه سوربن یک دانشگاه دولتی بوده و نیازی نیست هزینه خاصی بابت شهریه آن بپردازید. بااین‌حال، در هر ترم نیاز است هزینه‌هایی جزئی بابت ثبت‌نام بپردازید. این هزینه‌ها بسته به رشته و مقطع تحصیلی شما متفاوت خواهد بود. خوشبختانه، امکان پرداخت به‌صورت اقساطی هم وجود دارد تا فشار زیادی به دانشجویان وارد نشود.

درصورتی‌که در نیمسال اول تحصیلی جزو دانشجویان ممتاز باشید، در نیمسال دوم به شما بورسیه هم تعلق می‌گیرد. این دانشگاه حدود 200 بورسیه برای دانشجویان ممتاز در نظر گرفته‌است که حدود 25 الی 75 درصد هزینه‌های آن‌ها را پوشش می‌دهد. در کنار تمام این موارد، امکان انجام کار دانشجویی هم وجود دارد. شرایط این دانشگاه به‌گونه‌ای است که شما می‌توانید در هفته، به 20 ساعت کار پاره‌وقت مشغول شده و از این طریق، تا حدودی هزینه‌های خود را تامین کنید.

تحصیل در دانشگاه سوربن با کمک بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج

در این مطلب، سعی کردیم شما را با شرایط تحصیل در دانشگاه سوربن فرانسه آشنا کنیم. اگر علاقه دارید از طریق مهاجرت تحصیلی به کشور فرانسه بروید و در دانشگاه‌های خوبی مثل سوربن تحصیل کنید، به کمک یک مشاور مهاجرتی نیاز دارید. برای این منظور، ما موسسه سیم آخر را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

این موسسه با بیش از 21 سال سابقه و تجربه، در تمام مراحل دریافت ویزا و مهاجرت در کنار شما خواهد بود. کارشناسان موسسه سیم آخر به‌صورت رایگان به شما مشاوره داده و خدماتی مثل مکاتبه با دانشگاه و اساتید، تکمیل مدارک، دریافت پذیرش از دانشگاه، دریافت وقت سفارت، رزرو خوابگاه و محل اقامت و… را ارائه می‌دهند. به‌این‌ترتیب، ریجکت شدن درخواستتان به حداقل رسیده و فرایند مهاجرت شما خیلی سریع پیش می‌رود. به همین دلیل می‌توانید به‌عنوان بهترین موسسه اعزام دانشجو به خارج، روی آن حساب کنید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا