خرید تور تابستان ایران بوم گردی

جنگ روانی و تبلیغاتی برای مایوس سازی از مشارکت حداکثری

/ آقای منصوری! این اخلاق انتخاباتی نیست /

رضا رئیسی، روزنامه‌نگار، در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

موسم قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده اما بسیاری از شهروندان از اقصی نقاط ایران صبح خود را با شبنامه های انتخاباتی که عنوان  «نامه از یک هم محلی» داشت، آغاز کردند. شبنامه های تخریبی با مشتی دروغ و اراجیف علیه مسعود پزشکیان، البته این پایانی بر این دست اقدامات نبود، در شبکه های اجتماعی نیز براندازان و مخالفان جمهوری اسلامی در حجمی عظیم و مستمر مشغول تخریب و تخطئه هستند و دو راهبرد مشخص دارند، از یک‌طرف آنان تقلیل مشارکت مردم در انتخابات را هدف دارند و از سوی دیگر نوک پیکان حملات آنان متوجه کاندیدای اصلاح و تغییر است.

البته که هدف گذاری هوشمندانه ای است، آنان نیک می دانند رقیب اصلی پزشکیان، مشارکت در انتخابات است و در این لحظات حساس و تعیین کننده با همه توان به میدان آمده اند تا مانع بهبود وضعیت و شرایط کشور با حضور و مشارکت مردم شوند، بارها و بارها در سال های مختلف نوشته ایم و گفته اند: که افراطی های آنور آبی با تندروهای داخلی در نهایت و غایت به مثابه دو لبه یک قیچی در برابر هرگونه اصلاح و بهبود شرایط هستند و علیرغم تضاد وثیق و عمیق گفتمانی و شعاری در بزنگاه های حساس و تعیین کننده، همسو با هم عمل می کنند و چه مثالی واضح تر و آشکارتر از همین کنش های رسانه ای و تبلیغاتی تخریبی امپراطوری دروغ و تزویر علیه مشارکت انتخاباتی و کاندیدایی که متکی به مشارکت حداکثری است و برگ برنده و باطل السحر او آرای یکان یکان شهروندان است.

بازی عجیب و جنگ روانی و رسانه ای

یکی از جالب ترین حربه های جریان تندرو و همپوشانان آنسوی آبی آنان، ایجاد تشکیک و شک و شبهه در روند و فرایند برگزاری انتخابات است. آنان در قالب دلسوزی و دغدغه مندی از یکطرف آمار تخیلی و غیرواقعی درباره پیروزی قطعی و با اختلاف پزشکیان را ترویج می کنند و با یک تیر دو هدف می زنند، اول ایجاد غرور کاذب از تمام بودن کار و عدم لزوم و حساسیت برای رای دهی و تلاش برای راضی کردن مرددان به حضور در انتخابات، دوم القای اینکه اختلاف فاحش است و اعلام نزدیکی آرا در نظرسنجی ها نشان دهنده قصد و غرض محافل قدرت در مسیری مغایر با سلامت فرآیند رای گیری و اعلام صحیح نتایج تا شهروندان مردد را از تاثیر گذاری رای خود مایوس کنند و در مشارکت پایین مقصود حاصل شود. آنان به هر طریقی و از هر دری وارد می شوند تا عزم و اراده عمومی را برای حضور در پای صندوق رای مخدوش کنند، نکته ای که دور از اذهان ارکان ستاد انتخاباتی دکتر پزشکیان هم نبوده و مهندس عبدالعلی زاده در دومین کنفرانس خبری خود، گفت: مردم با دقت بنویسند پزشکیان ما هم با دقت مراقبیم که رای آنان درست خوانده شود. 

فضاسازی رئیس ستاد انتخاباتی جلیلی

آقای منصوری معاون اجرایی دولت مستقر برای حضور در ستاد انتخاباتی دکتر جلیلی، البته مرخصی گرفته و 24 ساعته پای کار نامزد متبوع خود بود و در این مسیر از بذل همه امکانات و توانمندی ها و نیز هیچ کوشش و تلاشی دریغ نورزید اما گویا ایشان حتی نمی خواهد این اندک فرصت باقیمانده را نیز از دست دهد و ساعتی پیش در قالب یک پست در شبکه اجتماعی ایکس نکته جالب توجه و البته قابل تاملی را مطرح ساختند. 

آقای منصوری مدعی شد که بنابر نظرسنجی موثق یک نهاد که پیش بینی دور اول آن نیز دقیق بود، آقای سعید جلیلی با 50.7 درصد حائز اکثریت آرا است و آقای پزشکیان با 49.3 در رتبه دوم قرار دارند. بگذریم که چنین فضاسازی آنهم در این ساعات منع قانونی تبلیغات از سوی یک رئیس ستاد چه معنایی دارد، این حرف چند نکته دارد. 

اول آنکه در انتخاباتی با چنین نزدیکی و فشردگی چگونه می توان تا دهم درصد را پیش بینی کرد و جامعه آماری نظرسنجی را به کل رای دهندگان تعمیم داده و آماری با چنین دقت موشکافانه ای انتشار داد؟ 
دوم آنکه اعداد و ارقام آنچنان دقیق و میلیمتری در نظرسنجی چینش شده که هیچ جایی هم برای آرای باطله یا تخمین میزان مشارکت در آن ذکر نشده و تنها فاکتور موثق و قطعی رای آوری جلیلی و ریاست جمهوری ایشان است. 

سوم آنکه بازگردیم به ابتدای مطلب، القای اینکه رای شما موثر نیست و گزینه ها و گزاره های فرامتنی موثر است و نه رای شما و مشارکت انتخاباتی، حالا این پست آقای منصوری را دوباره بخوانید تا فضاسازی مستتر در آن را متوجه شوید. 

آخرین نکته هم اینکه اگر چنین حرف و سخنی از سوی رئیس ستاد انتخاباتی یا ارکان ستادی دکتر پزشکیان مطرح می شد، طیف مقابل چه غوغایی براه انداخته و چه موج سواری به انجام نمی رسید؟! 

مردم ایران البته هوشیار و آگاه و نکته سنج هستند و در این ساعات و لحظات تعیین کننده نیک می دانند که چه طیف و جریانی درصدد مایوس سازی آنان از رای تعیین کننده ایشان در وضعیت حال و آینده کشور هستند که این درد مشترک جدا جدا درمان نمی شود. 

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا