خرید تور تابستان ایران بوم گردی

انسجام داخلی، ابر پروژه پزشکیان

سیدسبحان بطحایی، عضو بخش تحلیلی انصاف نیوز، در یادداشتی نوشت:

1️⃣ نتایج انتخابات ریاست جمهوری مشخص شده است و مسعود پزشکیان چهاردهمین دولت جمهوری اسلامی را تشکیل خواهد داد. اما به واقع اولویت او در ساحت سیاست ایران چیست؟ تشکیل حزب، تضعیف افراط گرایان یا به طور مشخص ایجاد انسجام داخلی؟

2️⃣ فارغ از نتیجه و عقب نشینی اقلیت افراط گرایان و پاسخ قاطع مردم به یک دیدگاه خاص در اداره کشور، ایجاد انسجام داخلی باید مهمترین اولویت دولت چهاردهم باشد. دولت مسعود پزشکیان باید به 2 مولفه شایسته سالاری فارغ از گرایش سیاسی و  ایجاد همگرایی با نهادهای قدرت غیردولتی و شبه دولتی، درگیری های داخلی را به کمترین سطح ممکن بعد از انقلاب برساند.

3️⃣ مسعود پزشکیان میتواند با ایجاد زمینه های همکاری و مشارکت نهادهای قدرت در ایران، پروژه های خود را به راحتی پیش ببرد و فراموش نکند که چانه زنی جز لاینفک سیاست ورزی است و فراموش نکند که مقام ریاست جمهوری در ایران، قدرت بلامنازع برای ایجاد تغییر نیست، بلکه قدرتمندترین ابزار برای شروع اصلاحات خرد و در ادامه جراحی های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی است.

4️⃣ بزرگترین مانع در شروع کار، ترکیب پایداری‌ها در مجلس شورای اسلامی است. پزشکیان باید با همکاری قالیباف و فراکسیون اقلیت ضمن کنترل تندروها و اقناع نهادهای تاثیر گذار برای انتصابات، بتواند موج مثبت در جامعه ایجاد کند.

5️⃣ تمرکز دولت چهاردهم باید بر روی اطلاع رسانی و روابط عمومی باشد. اقناع افکار عمومی و همراهی مردم، تنها ابزار مسعود پزشکیان برای حراست و حفاظت از آرای ماخوذه است. در غیر این صورت، شاید دولت چهاردهم 4 سال خود را به پایان نرساند.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا