خرید تور تابستان ایران بوم گردی

شناسایی ۲ هزار میلیارد فرار مالیاتی در یزد

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد میزان فرار مالیاتی شناسایی شده در ۱۸ ماه اخیر را ۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری افق یزد، رضا نجف‌زاده در نشست خبری به مناسبت هفته فرهنگ سازی مالیاتی، درباره فرار مالیاتی در سطح استان یزد گفت: طی یک سال و نیم گذشته حدود ۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در استان یزد شناسایی و حدود ۱۵ نفر در این زمینه به مراجع قضایی معرفی شدند و تقریباً برای هفت نفر از این افراد حکم قطعی صادر شد.

او با اشاره به وصول حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از این فرار مالیاتی افزود: سال گذشته در یک مورد شناسایی فرار مالیاتی، فردی در استان شناسایی شد که هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان فاکتور صوری صادر می کرد که برای وی ۱۳۰ میلیارد تومان مالیات لحاظ و اخذ شد.

مدیرکل امور مالیاتی استان یزد ادامه داد: استان یزد در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۱٫۵ همت درآمد مالیاتی داشت و همچنین در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۶ همت درآمد مالیاتی داشته‌ایم و برای امسال نیز پیش‌بینی درآمد مالیاتی استان حدود ۲۴٫۵ همت در نظر گرفته شده است.

او کمک به شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، سلامت و ورزش را از وظایف اداره کل مالیاتی خواند و تصریح کرد: سال گذشته در زمینه توزیع عوارض در میان دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان ۳۵ درصد رشد داشته ایم که عدد آن به ۳ هزار و۱۱۷ میلیارد تومان رسیده است.

نجف‌زاده اظهار داشت: عوارض دهیاری‌ها و شهرداری‌های استان در شرایطی است که اعتبار عمرانی استان در سال حدود ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است. همچنین در سال گذشته حدود هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان برای زیرساخت های سلامت استان و ۱۲۰ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های ورزش استان هزینه شده است.

او با اشاره به رتبه چهارم استان در زمینه توزیع عوارض ادامه داد: به ازای هر نفر، ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان عوارض اختصاص‌یافته است.

نجف‌زاده تاکید کرد که به واسطه قانون دسترسی به حساب‌ها و دستگاه‌های پوز اتفاقات خوبی در سطح کشور به وقوع پیوست و شفافیت بسیار خوبی حاکم شد و استان یزد از لحاظ درآمد مالیات مقطوع رتبه سوم را در کشور کسب کرد.

مدیرکل مالیاتی استان درباره معافیت های مالیاتی خاطرنشان ساخت: سال گذشته در زمینه مالیات مقطوع استان یزد تقریباً ۳۵ هزار پرونده با درآمد صفر معاف از مالیات شدند، ۲۳ درصد از مؤدیان دیگر استان تا ۵ میلیون تومان درآمد پرداخت کردند و ۹۲٫۹ درصد از مؤدیان دیگر نیز زیر ۲۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کردند.

او تاکید کرد که از ۹۰ هزار مؤدی استان تنها ۲ هزار ۸۰۰ پرونده بالای ۳۰ میلیون تومان مالیات پرداخت کرده‌اند.

او افزود: بر اساس اطلاعات موجود متوسط مالیات پرداخت شده توسط دندانپزشکان استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ میلیون تومان بود که این عدد در سال ۱۴۰۱ به ۲۰ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به ۵۳ میلیون تومان رسید که این عدد برای پزشکان استان در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۴ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۱ به ۲۷ میلیون تومان و در سال ۱۴۰۲ به حدود ۴۰ میلیون تومان رسید.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا