خرید تور تابستان ایران بوم گردی

معرفی بهترین لباس کار برای فصل تابستان

رپورتاژ آگهی

اهمیت لباس کار مناسب برای هر فردی خصوصا آنهایی که در محیط‌های دشوار کار می‌کنند، بر کسی پوشیده نیست و طبیعتا میزان این اهمیت در گرمای طاقت‌فرسای تابستان نیز بیشتر می‌شود. از این رو، انتخاب لباس کار مناسب برای فصل تابستان می‌تواند علاوه‌ بر ایمنی و رعایت استانداردهای بهداشتی، خطر ابتلا به بیماری‌های مرتبط با گرما مانند گرمازدگی و حتی سکته را به شدت کاهش داده و باعث راحتی و افزایش بهره‌وری کارگران شود. به همین دلیل، امروز تصمیم داریم به اهمیت و معرفی بهترین لباس کار برای فصل تابستان و ویژگی‌های آن بپردازیم.

اهمیت لباس کار تابستانی

در روزهای گرم تابستان، بدن انسان به دلیل گرمای بیش‌از‌حد تحت فشار قرار گرفته و متعاقبا بسیار عرق می‌کند. ازاین رو، هنگام انجام فعالیت در هوای گرم تابستان با رطوبت زیاد و تابش مستقیم نور خورشید یا هنگام کار در محیط‌های با دمای زیاد، باید اقدامات ضروری برای محافظت از بدن انجام شود. در واقع گرمای شدید تاثیر فیزیولوژیکی بر بدن دارد که به نوبه خود بر مغز تاثیر می‌گذارد. این امر می‌تواند منجر به افزایش آسیب‌های ناشی از گرما، کاهش زمان واکنش و کاهش بازدهی شود. این وضعیت به‌ویژه برای کسانی مانند کارگران ساختمانی که در فضای باز، کار یدی شدید انجام می‌دهند، سخت‌تر بوده و خطر بیشتری آنها را تهدید می‌کند. بدیهی است این افراد باید لباس کار مناسبی بپوشند که موجب جلوگیری از مشکلات سلامتی مرتبط با گرمای بسیار شود.

بثورات گرمایی، گرفتگی عضلات، گرمازدگی، کم‌آبی یا دهیدراته شدن بدن، تشنج و حتی خطر احتمالی وقوع سکته، نگرانی‌های جدی هستند که نمی‌توان به سادگی از کنار آنها گذشت. چراکه در صورت برآورده نشدن نیازهای ایمنی و رعایت نکردن استانداردهای بهداشتی مناسب فصل تابستان، احتمالا بر میزان بهره‌وری افراد تاثیر زیادی گذاشته و حتی ممکن است مسئولیت کارفرما را نیز زیر سوال ببرد. از این رو، انتخاب جنس مناسب برای لباس کار در گرمای خفه‌کننده تابستان، نه‌تنها راحتی و ایمنی اولیه افراد را بالا می‌برد، بلکه باعث می‌شود انرژی آنها تحلیل نرفته و راندمان و بهره‌وری، افت محسوسی پیدا نکند.

جنس و ویژگی‌های بهترین لباس کار برای فصل تابستان

در هنگام انتخاب لباس کار مناسب باید میزان قرارگیری افراد در معرض خطرات گوناگون را در نظر گرفت. اگر آنها با مواد شیمیایی یا مواد غذایی کار می‌کنند، طبیعتا پوشیدن شلوارک یا تی‌شرت نخی آستین‌کوتاه و نازک، کافی نیست! لباس کار تابستانی نباید تنگ باشد زیرا آزادی عمل و حرکت موثر فرد را محدود می‌کند. اگر لباس کار تابستانی به اندازه کافی گشاد باشد باعث گردش و جریان هوا، تبخیر سریع عرق و در نهایت، خنک شدن بدن می‌شود. بنابراین لباس‌ کار تابستانی باید از موادی تهیه شود که بتواند سریعا خشک شود. در ادامه، به دیگر ویژگی‌های لباس کار مناسب تابستان پرداخته‌ایم:

وزن کم

پوشیدن لباس کار سبک در هوای گرم اهمیت بالایی دارد، چراکه باعث می‌شود فرد راحتی بیشتری داشته باشد. برای این منظور، لباس کار مناسب فصل تابستان باید از موادی مانند پنبه و چمبر که وزن کمی دارند تهیه شود. البته این نوع پارچه‌ها دارای تهویه نیز هستند و به بدن اجازه می‌دهند تا در هنگام افزایش دما به‌راحتی نفس بکشد و حتی در گرم‌ترین روزها از گرمای بیش‌از‌حد دور بماند. یک پیراهن پنبه‌ای نه تنها احساس خنکی ایجاد می‌کند، بلکه به حذف رطوبت از بدن نیز کمک کرده و کارگران را حتی زیر آفتاب سوزان، خشک و خنک نگه می‌دارد.

بنابراین مواد سبک مانند پنبه، تعریق را کاهش داده، از گرمای بیش‌از‌حد جلوگیری کرده و به افراد کمک می‌کنند تا روی کار تمرکز داشته و بهره‌وری بیشتری داشته باشند. البته برخی از پارچه‌های سبک، از بدن در برابر اشعه ماورای‌بنفش و سایر عوامل خارجی نیز محافظت می‌کنند. پارچه چمبری که ترکیب آن عمدتا از پنبه بوده و سبک است، به دلیل نخ‌های بیشتر و بافت ظریف، فرد را زیر اشعه‌های بی‌امان خورشید خشک نگه می‌دارد. علاوه‌بر فاکتور سبکی، کشسان بودن پارچه لباس کار تابستانی نیز مهم بوده و امکان حرکت و فعالیت آزادانه را تضمین می‌کند.

قابل‌تنفس

ویژگی مهم دیگر بهترین لباس‌‌ کار فصل تابستان، قابلیت‌تنفس و گردش هوا است. از این رو هنگام انتخاب جنس لباس کار تابستانی، توصیه می‌شود مواد با ویژگی تنفسی را انتخاب کنید که اجازه می‌دهند هوا پیوسته در گردش بوده و رطوبت به‌سرعت تبخیر شود. در واقع، پارچه‌های به کار رفته در تولید این لباس‌ها، به‌طور مبتکرانه‌ای طراحی شده‌اند تا گردش هوا و تهویه مناسبی داشته باشند و حتی با افزایش دما، افزایش جریان هوا را تضمین کنند.

از این رو، پنبه به‌عنوان انتخاب درجه یک برای روزهای سوزان تابستان، دارای ساختار فیبری منحصربه‌فردی است که با حداکثر عبور هوا به پوست اجازه تنفس می‌دهد، عرق را جذب کرده و فرد را به‌راحتی خشک نگه می‌دارد. این پارچه‌ها همچنین رطوبت را به خوبی جذب کرده و اطمینان حاصل می‌کنند که هنگام بالا رفتن دما، رطوبت به پوست شما نمی‌چسبد.

علاوه‌بر آن، انتخاب لباس‌های کار تولید شده از پارچه‌هایی مانند لینن و کتان نیز می‌توانند تفاوت قابل‌توجهی ایجاد کنند، چراکه آنها نیز قابلیت‌تنفس داشته، دفع رطوبت فوق‌العاده‌ای دارند و سریعا خشک می‌شوند. در واقع، این نوع پارچه‌ها گردش مداوم هوا را مقدور کرده و باعث خروج گرما می‌شوند. همچنین خطر تحریک پوست را کاهش می‌دهند.

رطوبت‌گیر

داشتن قابلیت دفع رطوبت، عملکرد لباس‌های کار تابستانی را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد. پارچه‌های دارای این ویژگی برای آن روزهای سختی که نمی‌توانید جلوی تعریق خود را بگیرید، عالی عمل می‌کنند. در حقیقت، این نوع پارچه‌ها عرق را از پوست شما دور کرده و باعث تبخیر آن می‌شوند. بدیهی است این امر بدن افرادی که در هوای گرم مشغول کار مداوم هستند را خشک و خنک نگه می‌دارد.

پارچه‌های تولید شده با تکنولوژی بالا که برای دفع رطوبت و عرق طراحی شده‌اند، راحتی مداوم را برای کارگران تابستانی فراهم می‌کنند. برای مثال پارچه‌های پرفورمنس فقط مخصوص ورزشکاران نبوده و می‌توانند برای فعالیت‌های مداوم زیر نور مستقیم خورشید یا حتی گرمای شدید فضاهای بسته مفید باشند.

پارچه‌های مخصوص لباس کار تابستانی با دور کردن رطوبت از پوست، به دفع باکتری‌ها و قارچ‌هایی که در محیط‌های مرطوب رشد می‌کنند نیز کمک کرده و باعث تمیزی طولانی‌مدت لباس‌ها می‌شوند. بنابراین چه درگیر یک روز کاری پرمشغله باشید و چه از یک رویداد و مهمانی در فضای باز لذت می‌برید، انتخاب لباس‌های دوخته شده از پارچه‌هایی که آب‌گریز بوده و سریع خشک می‌شوند، باعث می‌شوند در تمام طول روز خنک، راحت و تمیز بمانید.

ضدحساسیت

گزینه‌های ضد‌حساسیت در پارچه‌های تابستانی برای کسانی که پوست حساسی دارند، ضروری است. جنس پنبه به‌عنوان یک انتخاب عالی، با افزایش دما، پوست شما را به هیچ وجه تحریک نکرده و باعث آلرژی نمی‌شود. همچنین الیاف طبیعی آن بسیار نرم و لطیف بوده و خطر بثورات و ناراحتی‌های پوستی در روزهای طولانی و گرم را نیز کاهش می‌دهد.

پارچه بامبو نیز به دلیل توانایی در از بین بردن رطوبت و قابلیت تنفسی ایده‌آل و همچنین پارچه کتان به دلیل سبک بودن، زیست‌تخریب‌پذیری و اینکه دوستدار محیط زیست است، محرک‌های آلرژی را به حداقل می‌رسانند. کتان به دلیل قابلیت‌تنفس استثنایی خود، یک انتخاب برتر برای آب و هوای گرم است. زیرا اجازه می‌دهد هوا آزادانه در گردش بوده و با افزایش دما، بدن فرد به‌خوبی خنک شود. از این رو انتخاب این مواد، راحتی را بدون به خطر انداختن نیازهای بهداشتی تضمین می‌کند.

کلام آخر

دانستیم بهترین لباس کار برای فصل تابستان باید ایمنی، راحتی و بهره‌وری کارگران را کاهش نداده و آنها را قادر سازد تا وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند. انتخاب پارچه ایده‌آل برای فعالیت در روزهای گرم، می‌تواند تجربه کار تابستانی شما را متحول کرده و چیزی فراتر از ایمنی را به شما ارائه دهد. از این رو، لباس‌ کار تابستانی خوب می‌بایست از مواد سبک، ضد رطوبت و حساسیت و همچنین قابل‌تنفس تهیه شود.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا