خرید تور تابستان ایران بوم گردی

تجمع رانندگان تاکسی آنلاین و پیک‌های موتوری در قبرس

اعتصاب یک روزه رانندگان تاکسی و پیک موتوری‌های آنلاین در بخش یونانی‌نشین قبرس با هدایت تشکل‌های کارگری به همراه تجمعات محدود در چند منطقه انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از فدراسیون جهانی اتحادیه‌های کارگری «WFTU»، طی هفته گذشته برای اولین بار سال‌های اخیر یک اعتراض صنفی گسترده در قبرس برای اعاده حقوق کار توسط رانندگان برگزار شد. 

رانندگان تاکسی‌های اینترنتی و پیک‌های موتوری ارسال رایگان فعال در پلتفرم‌های اینترنتی در روزهای گذشته پس از یک سال و نیم مذاکرات، اجتماع برگزار کردند. این درحالی است که پس از این اجتماعات و اعتصاب موقت، مقامات فورا برای اصلاح قراردادها با شرکت‌ها نمایندگان کارگران را در قبرس فراخواندند. 

این اعتصاب در بخش یونانی‌نشین قبرس با هدایت تشکل‌های کارگری به همراه تجمعات محدود در چند منطقه انجام گرفت. 

این اولین قرارداد جمعی کارگران این بخش در قبرس حاصل بسیج این کارگران در مجموعه‌های تشکل‌ها و اتحادیه‌های کارگری‌ است که حدود دو سال با دولت و شرکت‌ها مذاکره کردند. 

قرارداد جمعی ۲ساله منظم و تنظیم جامع قرارداد کار کارکنان این بخش به همراه بیمه و تامین تجهیزات، از جمله مطالبات هزاران نیروی کار فعال در این بخش بوده است. این مطالبه شامل افزایش تعرفه‌ها و حقوق‌ها نیز شده و امید می‌رود روندها پس از اعتصاب اصلاح شود. 

آنچه شایان ذکر است، موضع مثبت پلتفرم «ولت» (سکوی اینترنتی اصلی فعال در کشور قبرس) نسبت به مطالبه کارگران پس از پافشاری آنان است. سایر پلتفرم‌های کوچک دیگر اما حاضر به مذاکره برای اصلاح قراردادها و تعرفه‌های خود نشدند و درصد سود خود را حفظ کردند. 

کارگران سایر سکوهای اینترنتی برخط نیز اعلام کردند تا تسلیم سایر شرکت‌ها و عدم حمایت دولت محلی، به اعتصاب ادامه خواهند داد.

انتهای پیام

بانک صادرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا