خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۶ تیر سال ۸۰ | خلع لباس یک روحانی

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

سه‌شنبه 26 تیر 1380 | 25 ربیع‌الثانی 1422 17 جولای 2001

دکتر [علیرضا] بهرام‌پور، مدیرعامل شرکت مخابرات و آقای حامد مرعشی آمدند. از مشکلات وزارت [پست و تلگراف و تلفن] و شرکت [تعاونی صادرکنندگان پسته رفسنجان] و عقب‌افتادگی موبایل گفتند و نگران تعویض وزیرشان هستند و استمداد کردند. تذکر دادم که اختلاف مجتمع صنعتی رفسنجان و بانک تعاونی رفسنجان و دانشگاه [ولی‌عصر] رفسنجان، بر سر سهام را که در دادگاه است، با توافق رفع نمایند.

[آقای اسماعیل حسینی مقدم]، امام جمعه قروه، همراه فرماندار سابق بانه آمدند. از عدم رونق عمران و کم‌شدن سازندگی استان و از زیادشدن جمعیت اهل‌ سنت در قروه و کم‌ شدن شیعیان و ضعف‌ کار نمایندگی رهبری در استان و آسیب زیاد آفت سن به محصولات گندم قروه گفتند.

عصر آقای [عباسعلی] سرفرازی آمد. از همکاران سابق در حزب [جمهوری اسلامی] و جامعه روحانیت [مبارز تهران] بود. از ظلم دادگاه ویژه [روحانیت] و [وزارت] اطلاعات به او در ده سال قبل‌ که منجر به خلع‌ لباس و جریمه مالی‌اش شد، شکایت‌ کرد و گفت، علی‌رغم اینها، به انقلاب وفادار است و خواست، پول‌هایی که از او گرفته‌اند، پس داده شود؛ معتقد است، حاج‌ احمدآقا [خمینی]، باعث‌ گرفتاری‌اش شده است.

به خاطر انفجار دیروز در شمال تل‌آویو و کشته شدن سه نفر و زخمی‌شدن جمعی دیگر، اسراییل امروز ضمن حملات مخربی به فلسطینی‌ها با هلی‌کوپتر، جمعی را شهید و زخمی کرده و خبر از وجود هشت هزار موشک کاتیوشای ایرانی، در دست حزب‌الله لبنان داده است.

سفر [پرویز] مشرف، [رئیس‌جمهور پاکستان] به هند پایان یافت و نتوانستند بر سر اعلامیه پایان سفر به توافق برسند؛ بیشتر به خاطر کشمیر. در جریان سه روز سفر، درگیری در مرزهای کشمیر، تلفات زیادی به جای گذاشته است. اتحادیه اروپا به آمریکا هشدار داد که از تمدید تحریم علیه ایران و لیبی، خودداری کند و دیگر توسل به قوانین فراملی نشود. روسیه و چین، قرارداد دوستی بیست ساله منعقد کردند. ادامه تلاش آمریکا در توسعه صنایع موشکی، برخلاف قرارداد سالت، چین و روسیه را به هم نزدیک کرده است.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا