خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۲۷ تیر سال ۸۰ | به رفسنجانی گفتند کشور «بحرانی» را تحویل گرفتید

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

چهارشنبه 27 تیر 1380 | 26 ربیع‌الثانی 1422 18 جولای 2001

«آقای [شاپور] مرحبا، نماینده سابق آستارا آمد؛ جانباز و از خانواده شهدا است. گفت، خانه‌نشین شده، چون وزارت کشور پُست مناسبی به او نداده؛ خواستار شغلی مناسب شد. از وضع اخلاقی و سیاسی و اقتصادی جامعه، ابراز نگرانی‌ کرد و گفت، شما پس از جنگ، کشور بحرانی را تحویل گرفتید و کشور را در مسیر سالم و پیشرفت قرار دادید و اکنون باز بحران به وجود آورده‌اند.

[آقای سیدمصطفی خاتمی]، امام‌جمعه و [آقای جامعی]، رئیس شورای شهر اشنویه آمدند. تشکر کردند که بخش اشنویه را تبدیل به شهرستان کردم و خواستار توجه بیشتر به قومیت‌ها و اقلیت‌ها و اهل‌ سنت شدند؛ از طریق به‌کارگیری آنها در مدیریت‌های سطح بالا و نیز از کمی اختیارات شورا هم گفتند و ضرورت ترمیم قانون. گفتند، سدی که در زمان ریاست‌جمهوری شما برای منطقه در نظر گرفته شده بود، هنوز به مرحله اجرایی نبرده‌اند.

اخوی محمد، [معاون اجرایی رئیس‌جمهور] آمد. از مذاکراتش با آقای [سیدمحمد] خاتمی، [رئیس‌جمهور]، درباره کابینه آینده‌ گفت؛ فکر می‌کند، تغییرات زیادی در کابینه نیست. عفت، همراه بستگان برای زیارت به مشهد رفت. محسن، [مدیرعامل دفترنشر معارف انقلاب] آمد. [کتاب کارنامه و] خاطرات سال 1361 [= پس از بحران] را که پس از چاپ، اصلاحات جدیدی در عکس‌ها شده است، آورد.

در جنوای ایتالیا که کنفرانس وزرای امور خارجه هشت‌کشور صنعتی برپاست، مخالفت‌های مردم اوج‌ گرفته و شهر، چهره پلیسی به خودگرفته و دو بمب امروز منفجر شد. مخالفان جهانی‌شدن فشار زیادی می‌آورند.

مجلس‌ که بنا بود، در مورد سه حقوقدان شورای نگهبان، امروز رأی بدهند، رأی‌گیری را برای دو هفته به تأخیر انداخت؛ با چهره‌های معرفی‌شده از سوی رئیس قوه قضاییه، موافقت ندارند. دیشب و امروز، در غرب و شمال باران داشتیم و دیشب نم‌نمی در تهران.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا