خرید تور تابستان ایران بوم گردی

خاطرات هاشمی ۳۱ تیر سال ۸۰ | هزینه و درآمد دانشگاه آزاد

انصاف نیوز: خاطرات روزنوشت آیت‌الله اکبر هاشمی در اردیبهشت سال ۱۳۸۰ را در ادامه می‌خوانید:

یکشنبه 31 تیر 1380 | 1 جمادی‌الاول 1422 22 جولای 2001

با معاونان مرکز تحقیقات استراتژیک [مجمع تشخیص مصلحت نظام] جلسه داشتم. درباره خصوصی‌سازی و منافع و ضررهای احتمالی پیوستن به شانگهای 5 مذاکره‌ کردیم. آقای [حسین] مهرپور، [حقوقدان و رئیس هیأت نظارت بر اجرای قانون اساسی]، گزارشی از اقدامات مقدماتی، برای تشکیل دادگاه محاکمه خارجی‌ها در مقابله به مثل عمل آمریکا داد.

عصر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی جلسه داشت. ترازنامه مالی سال 1379 را تصویب کردیم. حدود 160 میلیارد تومان هزینه و همین مبلغ درآمد بوده است. شهریه سال آینده را 12 درصد بیشتر از سال‌جاری تصویب‌ کردیم و چند واحد جدید و شرایط تأسیس واحد جدید تصویب شد. مقرر شد، آیین‌نامه‌ای برای انتقال دانشجویان، برای تسهیل مشکلات مردم در شهرستان‌ها تهیه شود.

در روزنامه‌ها، مشاجره بر سر درگیری‌های دو جناح و قوه قضاییه و متهمان ادامه دارد و بازداشت اطرافیان آیت‌الله منتظری، با نامه‌ها و مصاحبه‌های فرزندان ایشان، در رسانه‌های خارجی انعکاس وسیعی دارد. اختلاف رأی دو دادگاه تجدیدنظر در پرونده [اکبر] گنجی هم مورد مشاجره است و دولت آمریکا از گنجی، در برنامه ویژه صدای آمریکا [VOA] حمایت کرده است.

سران گروه هشت، در بیانیه پایانی اجلاس جنوا، بر اعزام نیروهای [حافظ] صلح [سازمان ملل] به فلسطین تأکید کردند. در تظاهرات وسیع مردم علیه اجلاس، دو نفر کشته و 500 نفر زخمی شدند و با توجه به تکرار مخالفت‌های تُند مردمی، تصمیم گرفتند اجلاس‌های بعدی را در شهرهای کوچک منزوی برگزار کنند.

در اندونزی، به دنبال وقوع دو انفجار در دو کلیسای کاتولیک و اُرتدکس، ارتش اندونزی به خیابان‌ها آمد و در حقیقت برای حفاظت از اجلاس مجلس برای استیضاح و پیشگیری از شورش طرفداران [عبدالرحمن] وحید، [رئیس‌جمهور اندونزی]؛ او در نطقی مردم را دعوت به آرامش‌ کرده و در عین حال گفته است، اگر مخالفان حکومت را گرفتند، او مسئول نیست.

منبع: کتاب خاطرات هاشمی در سال ۱۳۸۰؛ «افراط در اختلاف»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا