خرید تور تابستان ایران بوم گردی

بهترین تور تابستانی سریلانکا

رپورتاژ آگهی

سریلانکا کشور سواحل پهناور، آسمان فیروزه‌ای، تپه‌های سرسبز، مزارع لاجوردی و مردمان خونگرم است. این کشور که در جنوب هندوستان واقع شده، نه‌تنها به‌خاطر طبیعت بکر و بادهای موسمی‌اش شهرت دارد، بلکه از تاریخچه‌ای چندین هزارساله برخوردار است. اگر شما می‌خواهید که تابستان را در سرزمینی متفاوت و اعجاب‌‌انگیز سپری کنید و از روزمرگی‌ها فاصله بگیرید، تور سریلانکا بهترین گزینه برای شما به حساب می‌آید. به همین خاطر، آژانس هواپیمایی الفبای سفر، امکان رزرو بهترین تور تابستانی سریلانکا را با ارزان‌ترین قیمت برایتان فراهم کرده است.

سریلانکا در تابستان هم خوش می گذرد

جنگل‌های استوایی، طبیعت دست‌نخورده، مزارع چای، سواحل زیبای شنی، کوه‌های انبوه از درختان و… تنها بخشی از زیبایی‌های بکر سریلانکا هستند. این کشور زیبایی‌های طبیعی و تاریخی خود را همان‌طور که بوده‌اند، حفظ کرده است و گردشگرانی که در تابستان به سریلانکا سفر می‌کنند، تجربه‌ای بکر و منحصربه‌فرد خواهند داشت.

تور سریلانکا تابستان فرصتی را برای شما فراهم می‌کند تا در دل طبیعت این کشور به گشت‌وگذار بپردازید، از بناهای تاریخی دیدن کنید و عکس‌هایی خاطره‌انگیز بگیرید. مردمان خونگرم این سرزمین نیز با فرهنگ بومی و خاص خود، میزبان گردشگران هستند و شما می‌توانید از غذاها و نوشیدنی‌های محلی سریلانکا لذت ببرید. یکی‌دیگر از ویژگی‌های سفر به این کشور، مواجه‌شدن با فرهنگ‌های متنوع است. درواقع، شما در هر بخش از این کشور، با رسومات متفاوتی روبه‌رو شده و غافل‌گیر می‌شوید. تنوع گونه‌های حیوانی این کشور نیز بسیار زیاد است و سواحل آن، حس‌وحال متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

مردمان سریلانکا به اقوام گوناگونی تقسیم می‌شوند که هرکدام مذاهب خاص خود را دارند. این فرهنگ‌ها و مذاهب باعث شده‌اند تا در هر تابستان، رویدادها و جشنواره‌های مختلفی در این کشور برگزار شوند. اغلب این جشنواره‌ها ماهیتی مذهبی دارند و با رژه‌های عظیم، حرکت فیل‌ها، رقص محلی و طبل‌زنی همراه هستند. برای مثال، در اواخر مرداد، جشنواره «کاتاراگاما» برگزار می‌شود و بومیان به حرکات محیرالعقولی، مانند راه‌رفتن روی زغال داغ، می‌پردازند.

قیمت تور سریلانکا تابستان 1403

 عوامل گوناگونی بر روی قیمت تور سریلانکا نقش دارند که برخی از مهم‌ترینِ آن‌ها عبارت‌اند از:

  • ویزا: سفر به کشور سریلانکا نیاز به اخذ ویزا دارد که شما باید هزینه آن را بپردازید. معمولاً این ویزا ۳۰ روزه است. یکی دیگر از هزینه‌های ضروری نیز عوارض خروج از کشور خواهد بود.
  • بلیط هواپیما: قیمت پرواز سریلانکا توسط ایرلاین‌ها و با توجه به کلاس پروازی و زمان سفر تعیین می‌شود.
  • اقامت: پیش از سفر به سریلانکا، حتماً باید محل اقامت خود را رزرو کرده باشید و نمی‌توانید بدون برنامه به این کشور سفر کنید. در این کشور، هتل‌های چندستاره، هاستل‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی متنوعی وجود دارند که هرکدام نرخ متفاوتی خواهند داشت. طبیعتاً برای رزرو هتل‌های ۵ ستاره، شما باید هزینه بیشتری را بپردازید.
  • غذا: هزینه غذا در سریلانکا نسبت به بسیاری از کشورهای خارجی، ارزان‌تر است. در این زمینه، شما می‌توانید از رستوران‌های لوکس، کافه‌ها و غذاخوری‌های محلی استفاده کنید. به‌طور کلی، بیشترین هزینه غذا مربوط به رستوران‌های لوکس و هتل‌ها خواهد بود.
  • حمل‌ونقل: یکی‌دیگر از هزینه‌های روزمره گردشگران در سریلانکا، مربوط به حمل‌ونقل است. در شهرهای مختلف این کشور، شما می‌توانید با تاکسی، توک‌توک (موتور سه‌چرخ) و اتوبوس رفت‌وآمد کنید. بااین‌حال، هزینه حمل‌ونقل نیز در سریلانکا زیاد گران نیست.
  • تفریحات: طبیعتاً برای استفاده از تفریحات مختلف شهرهای سریلانکا، شما باید هزینه‌ای را بپردازید. اگرچه طبیعت‌گردی و لذت‌بردن از جنگل‌ها و سواحل برای شما هزینه‌ای ندارد، اما برای تماشای بناهای تاریخی، رفتن به باغ‌ وحش، قایق‌سواری و… ، باید بلیط تهیه کنید.
  • سیمکارت: برخی از گردشگران علاقه‌مندند که با دوستان و آشنایان خود تماس بگیرند یا اینکه از اینترنت استفاده کنند. برای این کار، شما باید هزینه سیمکارت گردشگری را نیز مد نظر قرار دهید.

همان‌طور که دیدید، سفر به سریلانکا شامل هزینه‌های متعددی است که برخی از آن‌ها، مانند بلیط هواپیما، هتل، ویزا و… قیمت تور را تعیین می‌کنند.

چند راهنمایی برای خرید ارزانترین تور سریلانکا تابستان

حالا که از عوامل مؤثر بر قیمت تور سریلانکا مطلع شدید، خوب است که با روش‌های کاهش هزینه این تور نیز آشنا شوید. تاریخ سفر به سریلانکا نقش مهمی در تعیین قیمت تور این کشور دارد. در فصل بهار که آب‌وهوا بسیار معتدل و مطبوع است؛ هزینه سفر به سریلانکا افزایش چشمگیری دارد و به بالاترین حد خود می‌رسد. بااین‌حال، در فصل تابستان، میزان بارندگی کاهش پیدا کرده و دمای هوا افزایش می‌یابد. ازآنجایی‌که گرمای هوا برخی از افراد را آزار می‌دهد، در این فصل، گردشگران کمتری به این کشور سفر می‌کنند و تور سریلانکا ارزان‌تر می‌شود. بنابراین، شما می‌توانید با هزینه کمتری در تابستان به این کشور تماشایی سفر کنید.

علاوه‌بر آن، شما می‌توانید با انتخاب یک اقامتگاه اقتصادی، مثل هتل‌های ۳ ستاره و هاستل‌ها، اقامت ارزان‌تری در این کشور داشته باشید. کلاس پروازی بلیط هواپیما نیز در این زمینه اهمیت دارد و کلاس اکونومی، گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری برای شما خواهد بود. از طرفی، غذاخوری‌های محلی نه‌تنها قیمت ارزان‌تری دارند، بلکه به شما اجازه می‌دهند تا با فرهنگ سریلانکا بیشتر آشنا شوید. پس به‌جای رفتن به رستوران‌های لوکس، کمی به گشت‌وگذار در شهرهای این کشور بپردازید و غذافروشی‌های بومی را پیدا کنید. حمل‌ونقل با توک‌توک نیز باعث کاهش هزینه‌های روزمره شما در سفر می‌شود؛ ضمن اینکه تجربه‌ای منحصربه‌فرد را از گشت‌وگذار در شهر برایتان به ارمغان می‌آورد.

بهترین شهرهای سریلانکا برای یک سفر تابستانی لذت بخش

وقتی با تور تابستان سریلانکا به سفر می‌روید، باید شهرهایی را که در این فصل، آب‌وهوای مناسب‌تری دارند بشناسید تا بتوانید از سفر خود، لذتی حداکثری ببرید. به همین خاطر، در ادامه، بهترین شهرهای سریلانکا را برای سفر تابستانی، معرفی می‌کنیم:

  • کلمبو: این شهر که پایتخت تجاری سریلانکا است، بندری بسیار پرجنب‌وجوش محسوب می‌شود. در کلمبو، فرهنگ‌ها و نژادهای متفاوتی، مانند چینی‌ها، هندی‌ها و پرتغالی‌ها در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند. این شهر ترکیبی از بناهای تاریخی، معماری مدرن و سواحل تماشایی است. از جاذبه‌های تاریخی کلمبو، می‌توان به معبد دوهزارساله‌ی کلانیا راجاماها ویهارا اشاره کرد که توسط بوداییان اداره می‌شود. معبد پانگارامیا و پارک ویهار ماهادوی نیز از دیگر بخش‌های دیدنی کلمبو هستند.
  • سیجیریا یا سیگیریا: این شهر یکی از تاریخی‌ترین مناطق سریلانکا است که بسیاری از بناهای آن به ثبت جهانی یونسکو رسیده‌اند. قلعه‌ها و باغ‌های سیجیریا فرصتی را برای شما فراهم می‌کنند تا با تاریخچه کهن این سرزمین بیشتر آشنا شوید. از جاذبه‌های تاریخی سیجیریا می‌توان به صخره نمادین سیگیریا با ۱۲۰۰ پله، پارک ملی مینریا، پارک ملی کادولا و خرابه‌های تاریخی به‌جامانده از سال‌های دور اشاره کرد.
  • کندی: این شهر شباهت زیادی به تایلند و ویتنام دارد و در بخش‌های مختلفش، معابد بوداییان به چشم می‌خورند. کندی که با مزارع چای و جنگل‌های انبوهش شناخته می‌شود، مقصد گردشگری محبوبی برای افرادی‌ست که به شکلات علاقه زیادی دارند. در سفر به کندی، به‌هیچ‌وجه از تماشای معبد دندان‌های بودا، غار دامبولا، معبد لانکاتیلاکه راجاماها ویهارایا، باغ‌های سلطنتی و سایر دیدنی‌های این شهر غافل نشوید.
  • گال: این شهر یکی دیگر از بنادر تجاری سریلانکا به حساب می‌آید که سال‌ها تحت‌استعمار کشورهای مختلفی بوده است. به همین خاطر، در بخش‌های گوناگون گال، آثار به‌جامانده از پرتغالی‌ها، هلندی‌‌ها و سایر استعمارگران را مشاهده می‌کنید. برای مثال، در بخش جنوبی شهر، قلعه گال و فانوس دریایی از پرتغالی‌ها باقی مانده‌اند. همچنین، کلیسای سنت‌ماری و معبد شیوا از دیگر بناهای تاریخی هستند که حتماً باید به تماشای آن‌ها بروید.

بهترین زمان خرید تور سریلانکا در تابستان

سریلانکا آب‌وهوایی فصلی ندارد و در اغلب روزهای سال با تابش شدید آفتاب و گرما مواجه است. اگرچه در فصل‌های موسمی، بارش باران تاحدودی دمای این کشور را پایین می‌آورد؛ اما همچنان در این روزها نیز شاهد تابش خورشید هستیم. در تابستان، اگرچه کل کشور گرم و شرجی می‌شود، اما آب‌وهوای بخش‌های مختلف سریلانکا، تاحدودی با یکدیگر تفاوت دارند.

در این فصل، دمای هوا در مناطق ساحلی، بین ۲۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد است؛ درحالی‌که در ارتفاعات، دمای هوا بین ۱۵ تا ۱۸ درجه خواهد بود. معمولاً در تابستان، سواحل شرقی و مناطق شمالی، آب‌وهوای بهتری دارند؛ چراکه در سواحل غربی و جنوب غربی، باران‌های شدیدی می‌بارد. مناطق مرکزی و شمالی نیز در طول این فصل خشک هستند و بارشی را به خود نمی‌بینند.

اصولاً تابستان سریلانکا از اواخر اردیبهشت آغاز می‌شود و تا مهرماه ادامه پیدا می‌کند. دراین‌مدت، دمای هوا تا اواسط مرداد به بالاترین حد خود می‌رسد و کم‌کم در اواخر تابستان، باران‌ها شروع می‌شوند. به همین خاطر، اگر شما به باران‌های موسمی و دمای معتدل‌تر علاقه‌مند هستید، باید اوایل تیر و اواخر شهریور را برای سفر به سریلانکا انتخاب کنید. بااین‌حال، به‌خاطر تقاضای بیشتر، قیمت تور سریلانکا نیز در این اوقات افزایش می‌یابد. در عوض، اگر می‌خواهید با هزینه کمتری به تماشای این کشور استوایی بروید، می‌توانید تورهای مردادماه سریلانکا را رزرو کنید.

بهترین هتل های سریلانکا برای اقامت در تابستان

باتوجه به اینکه آب‌وهوای تابستان‌های سریلانکا گرم است، شما باید در انتخاب هتل مناسب، دقت زیادی را به خرج دهید. هتلی که در منطقه خوبی واقع شده باشد، امکان دسترسی به تفریحات تابستانی را برایتان فراهم می‌کند و باعث می‌شود تا حداکثر استفاده را از تابستان‌های سریلانکا داشته باشید. برخی از بهترین هتل‌های این کشور برای فصل تابستان، شامل موارد زیر هستند:

  • ترینکومالی: این هتل در ساحل جنگلی اوگا واقع شده و برخلاف ظاهر کاه‌گلی‌اش، اتاق‌هایی بسیار شیک و مدرن دارد. علاوه‌بر آن، پیاده‌روهای چوبی، رستوران‌های سرباز و غذاهای محلی سریلانکا از دیگر ویژگی‌های هتل ترینکومالی هستند.
  • هیلتون: هتل هیلتونِ شهر کلمبو تا ساحل اقیانوس هند ۵ دقیقه فاصله دارد و از پنجره‌های اتاق‌هایش، نمای دریاچه بیرا پیداست. از امکانات این هتل می‌توان به سالن‌های ورزشی، سونا، زمین تنیس و غذاهای محلی اشاره کرد.
  • پالم: این هتل در ساحل آهان گاما و در جنوب سریلانکا واقع شده است. اتاق‌های این هتل در میان شالیزارها و نخلستان‌ها به‌صورت مجزا قرار گرفته‌اند. بنابراین، با اقامت در این هتل، می‌توانید از گشت‌وگذار در بین درختان و آفتاب‌گرفتن در تراس اتاق اختصاصی خود لذت ببرید.
  • ارل ریجنسی: این هتل ۵ ستاره در دامنه کوه‌های تنه کومبورا واقع شده و از اقامتگاه‌های محبوب کندی است. ارل ریجنسی چشم‌انداز منحصربه‌فردی دارد و با خدماتی، مانند رستوران سرباز، اسپا، تالار رقص و… گزینه بسیار خوبی برای رهایی از هیاهوی زندگی شهری به حساب می‌آید.
  • تری لانکا:‌ این هتل ۵ ستاره به‌شکلی ساخته شده که دوست‌دار محیط‌زیست باشد. بنابراین، در ساخت هتل تری لانکا که در ساحل دریاچه کوگالا قرار گرفته، چوب‌های بازیافتی و گرانیت محلی به کار رفته‌اند. این هتل متشکل از ۱۱ سوئیت لوکس است و امکاناتی، مانند استخر، سالن یوگا و رستوران را به مسافران ارائه می‌دهد.
  • گال فیس: گال فیس که بنای آن از زمان استعمار در کلمبو باقی مانده، امروزه به هتلی مدرن و لوکس تبدیل شده است. این هتل، تنها استخر آب شور کلمبو را در اختیار دارد و علاوه‌بر امکان متعددش، یک موزه تاریخی را نیز برای مسافران تدارک دیده است.

با الفبای سفر، آسان تر به سریلانکا سفر کنید

تور تابستان سریلانکا فرصت مناسبی را برای شما فراهم می‌کند تا از طبیعت بکر و تفریحات جذاب این کشور تماشایی، با ارزان‌ترین قیمت لذت ببرید. بااین‌حال، برای اینکه به کامل‌ترین امکانات و بهترین قیمت دسترسی داشته باشید، باید به یک آژانس مسافرتی حرفه‌ای در این زمینه مراجعه کنید. به همین منظور، آژانس هواپیمایی الفبای سفر با تمام ایرلاین‌ها، هتل‌ها و مراکز تفریحی این کشور همکاری کرده است تا بهترین تور تابستان سریلانکا را با بهترین قیمت در اختیار شما بگذارد. برای مشاهده و رزرو تور، در وب‌سایت الفبای سفر (www.alefbatour.com/blog)، بر روی گزینه «تور» کلیک کرده و وارد بخش «تور سریلانکا» شوید.

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا