خرید تور تابستان ایران بوم گردی

فیلم | مطالبات نهضت آزادی از «دولتِ مسعود»

مطالبه بعد از رای اعتراضی

دبیر کل نهضت آزادی گفت: مهمترین مطالبه‌ی ما از رئیس‌جمهور پزشکیان این است که به ریشه های مسائل بپردازد، نهایت این ریشه‌ها برمی‌گردد به توزیع قدرت در جامعه،  آزادی‌های اساسی مردم، آزادی احزاب و تقویت جامعه مدنی یعنی مدافع حقوق ملت باشد که در فصل سوم و پنجم قانون اساسی تصریح شده است.

نهضت آزادی ایران در آستانه انتخابات ریاست جمهوری هشتم تیر در بیانیه‌ای با عنوانِ رای اعتراضی به نام دکتر مسعود پزشکیان برای پیگیری مطالبات ملی: «آزادی و حاکمیت ملت»، مشارکت در انتخابات و حمایت از پزشکیان را اعلام کرد.

دکتر محمد‌حسین بنی‌اسدی، دبیر‌کل نهضت آزادی، در خصوص انتخابات ۴۰۳ و دلایل مشارکت این حزب در این انتخابات به خبرنگار انصاف نیوز گفت: نهضت اصولاً به انتخابات اعتقاد دارد و انتخابات آزاد را مساوی با دموکراسی و مردم سالاری می‌داند، بنابراین از هر فرصتی که پیش آید نهایت استفاده را می‌کند ولو یک قدم به طرف انتخاب بهتر باشد.

بنی‌اسدی افزود: آقای پزشکیان در اشاره‌هایی نشان می‌داد از اعتقادش به تغییر؛ یعنی مسائل را پذیرفته بود و مدعی شد که می‌تواند اصلاحاتی را به‌وجود بیاورد، به نظر می‌آمد پزشکیان دریچه‌ای باشد که بتواند حداقلی را فراهم بکند به لحاظ آزادی و حقوق ملت و تغییر.

او در ادامه گفت: البته این به آن معنا نیست که آقای پزشکیان نامزد ایدئال نهضت است، کاندیدای ایدئال موقعی است که انتخابات کاملا آزاد باشد و انتخابات آزاد به آن معناست که نامزد ها فیلتر نشوند، حذف نشوند، چه بسا از میان آن هفتاد و چند نفر، افرادی را می‌داشتیم که اصلح می‌بودند، بنابراین رای ما به پزشکیان، رای اعتراضی به شورای نگهبان بود.

آقای بنی‌اسدی در مورد مطالبات از رئیس جمهور گفت: مهمترین مطالبه ما از رئیس‌جمهور  این است که به ریشه های مسائل بپردازد، نهایت این ریشه‌ها برمی‌گردد به توزیع قدرت در جامعه،  آزادی‌های اساسی مردم، آزادی احزاب و تقویت جامعه مدنی یعنی مدافع حقوق ملت باشد که در فصل سوم و پنجم قانون اساسی تصریح شده باشد، باید مطبوعات آزاد باشد و خبرنگاران ما احساس امنیت کنند، احزاب و جامعه مدنی احساس این فشار‌ها را نکنند و نهاد‌های مدنی به راحتی بتوانند به ثبت برسند؛ احزابی که بیش از ۶۰ سال سابقه دارند و مورد رسمیت شناخته نشدند، موانع از مقابل‌شان برداشته شود و بتوانند آزادانه در جهت منافع ملی و با استفاده از ظرفیت‌های موجود در قانون اساسی به نقد شرایط موجود بپردازند؛ این مطالبه‌ی ما از چنین رئیس جمهوری است.

او با تاکید بر مسئله‌ی زمان و تغییر در شرایط موجود گفت: مسلما تغییر در جامعه ایران یک شبه و به صورت ناگهانی رخ نمی‌دهد، لازم است جامعه ایران روی ریل درست قرار بگیرد و به طرف وضعیت درست حرکت کند.

دبیر‌کل نهضت آزادی در آخر گفت: عدم مشارکت ۵۰ درصد از جامعه در انتخابات، یک زنگ خطر است که ما دعا می‌کنیم هم رئیس جمهور و هم حاکمیت به آن گوش فرا دهند و به اصلاح طرز تفکر بپردازند.

فیلم کامل گفت‌و‌گو انصاف نیوز با محمد‌حسین بنی‌اسدی را در ادامه ببینید.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا