خرید تور تابستان

فتنه عظیم کرسنت

حجت الاسلام احمد حیدری در یادداشتی که در اختیار انصاف نیوز قرار داده است، نوشت:

✅ سالیانی است کشورمان گرفتار «فتنه» است، فتنه‌ای عظیم، گمراه کننده، اختلاف انداز، و…؛ فتنه‌ای که به واقع مادر فتنه‌های 88، گروه انحرافی[احمدی نژادی‌ها]، و … است. این فتنه همان وضعیت آشوبناکی است که «راست و دروغ» در آن قابل شناسایی نیست. کسی هم برای این فتنه درمانی نمی‌جوید بلکه حتی وجودش را اقرار نمی‌کنند!
✅ یک نمونه آشکار؛ «فتنه کرسنت» است. “کرسنت”، قراردادی برای فروش و صادر کردن روزانه معادل ۵۰۰ میلیون فوت مکعب گاز ترش میدان نفتی سلمان با احداث خط لوله به قیمت هر هزار متر مکعب 18 دلار به مدت ۲۵ سال- از آغاز سال ۲۰۰۵- به امارات بود. این قرارداد در سال ۱۳۸۱ – زمان وزارت نفت زنگنه در دولت خاتمی- مابین شرکت کرسنت پترولیوم و شرکت ملی نفت ایران منعقد شد. عملیات اجرایی آن دو سال به طول می‌انجامید و پس از آن ایران طی 25 سال‌، ۱۸ میلیارد دلار درآمد کسب می‌کرد.
✅ در سال ۸۴ محمدرضا رحیمی رئیس وقت دیوان محاسبات کشور، از این قرارداد به «خیانت» تعبیر کرد و خواستار لغو آن شد و گروهی آن را “ترکمنچای جدید” خواندند و مانع اجرای آن شدند. دادگاه لاهه در سال ۲۰۱۳ رأی به لازم‌الاجرا بودن آن داد ولی ایران به این رأی گردن ننهاد لذا آن دادگاه ایران را به پرداخت جریمه‌ای معادل ۶۰۰ میلیون دلار به ادعای وزارت نفت، 14 و نیم میلیارد دلار به ادعای مرحوم رئیسی و 18 میلیارد دلار به ادعای آقای نعمت‌زاده وزیر صنعت وقت، به طرف اماراتی محکوم ساخت.
✅ این قرارداد در مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری اخیر از بحث‌های محوری بود و آقای جلیلی و زاکانی آن را به عنوان نشانه خیانت آقای زنگنه -وزیر نفت دولت آقای روحانی- مطرح کردند و آقای زنگنه هم آقای جلیلی را خائن و مانع اجرای این قرارداد و سبب تحمیل جریمه سنگین به کشور شمرد.
✅ آقای پورمحمدی در مناظره چهارم کاندیداها خطاب به آقای جلیلی گفت که در زمان مسئولیتش در سازمان بازرسی بنا بود «پرونده فساد کرسنت» حل شود، چرا جلوی آن را گرفتید؟ چرا حاضر به مناظره درباره کرسنت نیستید؟ چرا حاضر نیستید با متهمی که میگویید خیانت کار است و پرونده‌ای که ۱۸ سال از طرحش گذشته و اموال مردم به تاراج رفته و به خاطر آن علیه این ملت پرونده ساخته شده و در مورد آن حکم گرفته‌اند. بحث کنید؟ یا آقای زنگنه مجرم است یا دوستانی که جلوی قرارداد را گرفتند.
✅ آقای جلیلی که به ممانعت از اجرای این قرارداد متهم شده، بعد از انتخابات با رهبری ملاقات کرد و به ادعای او رهبری در این ملاقات گفته‌اند: «من از این حرکت شما که در آن جهاد تبیین صورت گرفت، خیلی راضی هستم. یک دلیلی که مشارکت بیشتر شد همین حضور روشنگرانه شما عزیزان بود.»
✅ از طرف دیگر برای فرار از جوابگویی به ادعاهای آقای زنگنه حول این قرارداد، می‌گوید: «این عرصه، عرصه جنگ است؛ تهمت می‌زنند، تخریب می‌کنند. این چیزهای کوچک که خب بعضی‌ها هم متاثر می‌شوند و درخواست می‌کنند به آنها جواب داده شود؛ نه، ما وقت برای[جواب به] آنها نداریم»!
✅ حال این سؤل مطرح می‌شود که چگونه به ادعای او رهبری بحث‌های وی در مناظرات و تبلیغات ریاست جمهوری را مصداق «جهاد تبیین» و شایسته قدردانی شمرده ولی از طرف دیگر ایشان این پرونده را چیز کوچکی دانسته که وقت برای صرف در آن و شرکت در مناظره برای روشن شدن زوایایش ندارد؟
✅ از طرف دیگر ایشان در جواب تقاضای مناظره از جانب آقای زنگنه گفته است: «با کسی که[اقای زنگنه] متهم است نباید مناظره کرد، چرا که جای متهم در دادگاه است. باید برود دادگاه و حکمش را بگیرد و نه اینکه در تلویزیون بیاید مناظره کند!»
✅ با توجه به ابعاد گستره و تخریبی این فتنه بر افکار عمومی و عدم اقدام مؤثر قوه قضائیه و گردن ننهادن آقای جلیلی به مناظره تبیینی؛ از تصمیم‌گیران به جدّ خواهانیم دستور برگزاری این مناظره تبیینی را صادر کنند تا در محضر عموم، ابعاد فتنه روشن شود و بعد از روشن شدن ابعاد ماجرا، مقصر [آقای زنگنه یا جلیلی یا هر دو] به دادگاه معرفی و کیفر گردند تا برای همیشه، پرونده این فتنه بسته شود. طولانی شدن غیر عادی این پرونده خود گویای آن است که جز با چنین مداخله‌ای حقیقت این فتنه عظیم روشن نمی‌گردد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

پیام

    1. از سال ۸۸ این عزیزان این روش رو پسندیدن!
      به جای محکمه و دادگاه، بریم مناظره کنیم!بریم کف خیابون! بریم پشت تریبون!
      مناظره بهتر است از دادگاه!!!

    2. هرکس جای زنگنه باشد جلوی صدا و سیما بست می نشیند تا صدا و سیما و زنگنه را مجاب به مناظره و پاسخ گویی کند تا این غائله فیصله یابد

  1. شاید باید بخواهیم احزاب باشند شاید بتونند بعصی هاشون جلوی اصلاحطلبها را بگیرند …

    40
    151
    1. این مطالب چیه نوشتین ، آقای زنگنه با دلالی فرزند هاشمی و …این قرارداد ننگین را امضا کرده که همزمان 250دلار یعنی قیمت واقعی با ترکیه بسته می شه..! این در حالی هست که به قیمت 18دلار با امارت بسته شده ،لطفا اطلاعات کامل بزارید تا مردم قضاوت کنند و فرافکنی و دروغ پردازی نکنید!!

    2. دقیقا باید این پرونده در مقابل دوربین و در صدا و سیما باشد تا مردم بدانند چه کسانی و به چه قصد و نیتی اقدام به چنین کاری کرده آند و چطور توانستن ی همچین ضرر بزرگی را به گردن این ملت بگذارند و چطور می‌توانند پاسخگوی این ضرر باشند .

    3. جای مناظره نیست اسناد خیانت روشن است و شما پادوهای رسانه ای هر کاری کنید دیگه نمیتونید جمعش کنید! قطعا محاکمه خواهند شد! مخصوصاً زنگنه و روحانی و ….

    4. نه تنها من بلکه اکثر دوستان بشدت خواهان مناظره و قضاوت واقعی و بدور از مصلحت مردم هستند و بعد از مناظره خود بخود شفافیت و عدالت اجرا خواهد شد .

    1. که ما هم بفهمیم چه خبره تو این کشور، این پولایی که هزینه میشه مال مردمه نه ارث بابای اینا ، باید بیان توی تلویزیون مناظره کنن

    2. در خصوص جریان انحرافی هم که ابعاد آن ، اگر ادعا و نسبت انحراف ، صحیح باشد ، از کرسنت بزرگتر مینماید نیز بحث و مناظره جدی و در رسانه ملی برگزار کنید ، مطمئن هستم که احمدی نژاد تمام قد آماده حضور و پاسخگویی است .
      یا علی

    3. جناب حیدری شما باید جواب بدی که از چه کسانی جیره و مواجب میگیری که اینطوری میخوای پرونده کرسنت رو بپوشونی .
      درود بر جلیلی که مردانه پای افشای این فساد ایستاده
      نتیجه اون هم در دادگاه مشخص میشه

    4. این که زنگنه فاسد است و فساد کرده اظهرو من الشمس است من بازنشسته نفت هستم و دیده ام وزیری را که به صندوق بازنشستگی که حق الناس است دست اندازی کرد و متاسفانه بدعتی گذاشت که بعد از خودش هم ادامه دارد. زنگنه حتی خدمات بیمه نفت را هم کاهش داد تا جایی که میخواست بیمارستان ها را واگذار کند کسی که دست در جیب بازنشسته کند به پول نفت و گاز رحم میکند ؟ حتی در دفتر ایشان دستگاه پوز پیدا شد که لاپوشانی کردند . از چه چیز زنگنه حمایت میکنید. برای شما فقط منافع حزبی مهم است و مردم برای شما ذره ای دغدغه ایجاد نمی‌کند . امیدوارم خداوند خودش جواب دزدان و مدافعان دزدان را بدهد

  2. جلیلی اگر حزف حساب داشت مناظره می کرد. یه مشت اسناد واهی و جعلی درست کردند بردند دادگاه تا بگن زنگنه مقصره!! اگر مقصره آقای جلیلی از چی می ترسی بیا مناظره

  3. فتنه یعنی همین که راست و دروغ را با هم قاطی کردی و می خواهی قرارداد ننگین کرسنت را توجیه کنی! جای متهم در دادگاه و بعد از آن در زندان است نه در صدا و سیما!

  4. مردم در جریان مناظره قرار میگیرند
    بررسی در دادگاه برای یک نفر است
    هر دو نفر باید باشند

  5. جهت پیگیری حقوقی ملت ایران به پرونده رسیدگی شود،تاحاشیه درست نکردند و از دم تیغ عدالت فرار، سریع رسیدگی شود

  6. طرح مناظره برای تقلیل‌ محاکمه و عادی سازی جرم است.
    وقتی دادگاه د‌ر‌ حال بررسی موضوع است چه نیازی به مناظره.

  7. آقای جلیلی معلوم نیست چه چیزی مهمتر از ۱۸ میلیارد دلار را و برای چه کسانی! تبییییین نموده اند که چنین لقبی گرفته اند.. تا کنون جوابی حتی یه دونه در هر موضوعی از جلیلی شنیده اید؟فقط دروغ و فرااااار از پاسخگویی..

  8. خداراشکر جلیلی رییس جمهورنشدوگرنه کشوررابه بادمیدادفرارکردن ازمناظره خودگویای خیانت ایشان به ملک وملت است وبایدبه عنوان متهم دردادگاه صالحه محاکمه شود

  9. دادگاه هر کی بگه اون درسته بقیه رو ول کنید زنگنه قرارداد رو امضا کرده باید پاسخگو باشه

  10. باید مناظره عمومی بشه تا مردم بدونندچی شده وسپس محاکمه علنی صورت بگیره.چطور برای رای جمع کردن مناظره میکنند ولی برای حق الناس وقت ندارن

  11. شما خودتون با درج اینگونه اخبار عامل شیوع فتنه اید حاضرین بخاطر ویو خبرتون هر مسئله ای رو چه دروغ چه راست منتشر کنین مردم خودشون به اندازه کافی دغدغه دارن ببرین تو دادگاه این بازیهای کثیف سیاسی رو حل کنین مگه هر خلافی صورت گرفت باید بیارین تو تلویزیون مناظره ش کنین؟

  12. حالا گیرم که از دادگاه و محاکمه این دنیا فرار کردید. در دادگاه عدل خداوندی چه می کنید.

  13. سلام وقت بخیر
    فکر میکنم شما هنوز بیدار نشدید ! یه سری به رسانه ها بزنید یا اطلاعات قضایی در مورد آقای زنگنه کسب کنید البته آخرین اطلاعات قضایی

  14. ماجرای سقوط هواپیمای اکراین و جمله سردار حاجی‌زاده که گردن ما از مو باریکتر…. از یک سو
    و پیگیری در دادگاه بین‌المللی و محکویت هواپیمای اکراین در دادگاه کانادا از سوی دیگر نشان داد
    راه درست تنها از دادگاه میگذرد…

    در مناظره تنها اسناد متقن لوث می‌شود و آنکه به منابع مالی بیشتر دسترسی دارد و قادر است پول بیشتری برای تیم‌های حرفه‌ای بازاریابی و شکل‌دهی افکار مخاطب هزینه کند و از قدرت رسانه برای تحمیق و دستکاری ذهن جامعه هدف بهره برد، برنده است…

  15. سلام.بنظرمیرسد ،اگرحق باجلیلی بود تاکنون مناظره انجام میشد.وجلیلی ازمناظره فرار نمیکرد.

  16. قرائن گویای خیانت جلیلی است.شاید تخلفاتی در انعقاد قرار داد رخ داده باشد.ولی لغو یکطرفه آن خیانت بزرگی به کشور بود که میلیاردها خسارت به مردم تحمیل کرد.ربطی به جناح و حزب هم ندارد.خیانت به مردم است.

  17. کاملا موافقم باصحبت ایشان یک عده این مملکت رابه گندکشیدندبایدمذاکره صورت گیردکه ایادولت درسایه که چیزمسخره ای است حقیقت میگویدیاوزیرنفت.

  18. چقدر گرفتید تا این خبر را منتشر کنید مه با هم جمع شده‌اید تا زنگنه را نجات بدهید

  19. هر انسان آگاهی میدونه که زنگنه و مهدی هاشمی رسمنجانی و پورمحمدی خیانت به کشور کردند ،امروز پاکدستی جلیلی برای همه روشنه حتی خودتان که از او واهمه و ترس زیادی دارید،انشالله که حق ملت از مفسدان اقتصادی و خائنین به وطن گرفته بشه،

  20. به نظر می رسد اگر واقعآ آقای زنگنه مقصر این همه خسارات به کشور شده بود تا حالا که آقای جلیلی در
    رآس کار بوده برعلیه زنگنه هزاران بار شکایت کرده بود
    ولی خاموش بودن آقای جلیلی حکایتی دیگر را معنا
    می کند.

  21. من دلیل مناظره نکردن جلیلی رو توی مناظره با پزشکیان فهمیدم چون جلیل مثل طرف مقابلش نمیتونه دروغ بگه مغلطه کنه هوچی گری در بیاره و…. کاری که پزشکیان تو مناظره انجام داد و اصلاح طلب های فاسد استاد این کارها هستن و اگه مناظره کنند حتما برنده میشن ولی با دروغ گویی کلک مغلطه تازه اگه زنگنه بی گناهه چرا به گریه و زاری افتاده

  22. در مناظره چه چیزی قرار است حل شود؟ در مناظره کسی پیروز است که قوت بیان بهتری داشته باشد و نه مجالی برای ارایه ی سند و مدرک وجود دارد و نه راستی آزمایی. هر کس ادعایی را مطرح می کند که نمی توان صحت آن را بررسی کرد. این مسأله باید در دادگاه حل شود.

  23. در مناظره عدالت وجود نداره، در مناظرات
    هر کس که قوه بیان بهتری داشته باشه میتونه با حرافی و دروغ و کلک رفع اتهام کنه،
    دادگاه جای محکوم کردن دزدان هست نه صدا و سیما،
    این رو بچه ۵ ساله هم میدونه

  24. اگرآقا جلیلی چیزی ثابت واثبات کرده ومردم حرف ایشان راپذیرفتندپس چرا آرای ایشان به پزشکیان نرسیدومردم میدانندایشان هم مانند زاکانی دروغگو وقدرت طلب وریاکاراست

  25. بحران بسازید و خودتان مدعی بحران شوید در طول انقلاب این خط و دنبال کرده اید واقعا نمیدونم دنبال چی هستید بحران سازان مدعیه بحران

  26. انجه که واضح است دروغگویی آقای جلیلی است
    چون ترس از انتشار حقیقت دارد از رهبری مایه می گزارد

  27. عه چ خوب بلدن بپیچونن و خبر رو عوض کنن. اصل فساد و خیانت اونجاست ک این گاز ک ب قیمت 18 دلار فروخته شده اصل قیمتش حدود 40 دلار بوده! بعد رفتن با ترکیه 40 دلار قرارداد بستن تازه صدای ترکیه در اومده. چ جالب! خوب بلد ملتو بپیچونن.

  28. با عرض سلام و ادب. بله باید کاملا مشخص بشه این قرارداد کرسنت که در دولت خاتمی توسط وزیر نفت وقت آقای زنگنه با شرکت اماراتی بسته شده اولا آیا فساد پشت پرده در قالب پورسانت های کلان( رشوه) داشته یا نداشته دوما چه افراد و چه کسانی از این قرارداد سود و منفعت میبردند. سوما بررسی شود در زمان عقد قرارداد توسط آقای زنگنه قیمت جهانی گاز چقدر بوده

  29. چرا شفافیت نیست چرا فقط وفقط باید اعتماد کنیم وبعد دوباره متهم کنیم ودوره بعدی دوباره اعتماد کنیم وبعد دوباره متهم کنیم چه کسانی توجیح نیستند وچه کسانی به اینها اعتماد میکنند

  30. سلام ، این متن هیچ مطلب جدیدی نداشت ،
    اصل ماجرا را مطرح کنید.
    مدارک ارایه کنید
    به شعور مردم بیش از توهین نکنید و ذهن انها را درگیر فرعیات نکنید
    پرونده را در دادگاه به رسیدگی می گذاریم و هر کس مجرم بود مجازات شود و مسئله بهشکل قانونی و موشکافانه رسیدگی شود و این روش خلکه زنکی مطبوعات معلوم الحال پایان یابد.
    دیدارتان در دادگاه…. بزودی

  31. ففعلا کل نظام در حال رفع مشکل چند تار موی زنهاست و وقت برای این وارها ندارند.

  32. سلام .باید مناظره انجام بشه تامسببین خیانت به مردم معرفی بشن البته از ظاهر قضایا مشخص هست وروشن.جناب جلیلی شانه خالی میکنه وجوابهاش اصلا قانع کننده افکار عمومی نیست.این نمیشود که یکنفر بنا به تشخیص خودش یک قرداد که برای یک ملت هست رابه تنهایی نقض کنه وجلوش بگیره.چرا در سیستم به یکنفر باید چنین قدرتی بدن که چنین کنند اصلا هرکس در هر جایگاهی.نباید قدرت مطلق بشه.چون قدرت فسادافرین هست.به هرحال تنها راه باقی مانده مناظره هست برای روشن شدن افکار عمومی.مگراینکه اقای دکتر جلیلی بخواهند از قدرت سواستفاده کنند ونه تنها مناظره نکنند بلکه اقای زنگنه را گناهکار معرفی کنند .امکانات وابزار که دارند.اقای زاکانی که تکلیفش وگناهش در خیلی موارد ازجمله قرداد باشرکت واسطه خرید اتوبوس معلوم هست واینکه بانصف مبلغ پرداخت شده ایشون چین در ترکیه کارخانه خودرو سازی را راه بندازه تا خودروی مارا تحویل بده.خدا میدونه چه مبلغ زیادی حیف ومیل کرد اقای زاکانی که نصف مبلغ تو این قرداد کل قردادرا پوشش قرارداد.این از سومدیریت زاکانی هاست.

  33. بعد از ۴۵ سال مصلحت اندیشی را جمع کنید.به فکر منافع کشور ومردم باشید .تا کار به جاهای باریکتر نرسیده.

  34. بااین فرمایش شما باید دادگاهها جمع بشه و بجایش مناظره گذاشته بشه؟ وقتی پرونده خیانت کرسنت در دادگاه هست چه جایی برای مناظره هست؟ مسببین باید در اسرع وقت محاکمه و مجازات شوند

  35. افرین! آنرا که حساب پاک است از محاکمه چه باک است؟
    اشتباهی به کامنت اول لایک کردم.

  36. چی میگی؟
    مگه اسناد و مدارک کرسنت دست مردمه که بخوان قضاوت کنند؟ قضاوت سندو مدرک میخواد،الکی که نیست
    در مناظره هرکس زبون درازتری داشته باشه و دروغ بیشتری بگه برنده مناظره هست

  37. دادگاه برگزار شود و خیلی شفاف مردم در جریان روند برگزاری دادگاه از طریق رسانه های بی طرف قرار بگیرند.

  38. جناب حیدری
    با توجه به صحبت های شما میبایست
    با شهرام جزایری
    بابک زنجانی
    مه آفرید خسروی
    خاوری
    و دیگر اختلاسگران و مفسدین هم بجای محاکمه مناظره میکردند
    این چه نوع استدلالی است که شما دارید امروز بجای تشکر از کسیکه جلوی فساد را گرفته اورا متهم میکنید مشکل از تنظیم قرارداد کرسنت شروع شد و با وزارت زنگنه در دولت روحانی تشدید شد
    مرد باشید و بجای منافع حزبی به منافع ملی فکر کنید خدا شاهد اعمال و گفتار شماست و باید جوابگوی تهمت‌های ناروا را خواهید داد

  39. نظراینکه آقای زنگنه وزیر وقت چراواکنش نشان نداده مثلاً همان موقع توسل به استفا می شدکه باوجودبالادستیهاکه تاییدجلیلی رامی کرده اندبازهم اثرگذارنبود

  40. این کشور! قوه قضائیه دارد! باید به آن رسیدگی کند!
    مناظره چه صیغه ای هست!
    مگه تو مناظره ، درست بودن ادعاها معلوم میشه!
    اگه تو مناظره! یکی دروغ گفت! چطوری باید اثبات شود!

    2
    1
  41. این آقای حیدری ، ادعا کرده! قیمت نفت قرار بود ۱۸ دلار باشد!
    بنده هم مطالب در مورد کرسنت را مطالعه کرده آن قیمت قرار بود ۲ دلار باشد!
    صمنا فرمول بندی خاصی نداشت و قرار بود ۲۵ سال با همین قیمت فروخته شود!
    شرکت فرانسوی که واسطه رشوه شرکت کرسنت به مقامات ایرانی بود در دادگاه فرانسه محکوم شد!

    رأی پرونده در دولت احمدی نژاد به نفع ایران بود و متاسفانه بعد از اینکه در دولت حسن روحانی! جناب زنگنه! به عنوان‌ وزیر نفت دولت تدبیر و امید انتخاب شدند! پرونده مجددا به جریان افتاد و متاسفانه این بار رأی پرونده به ضرر ایران صادر شد!

  42. سلام، باید فشار بیاورند به قوه قضائیه برای انجام وظیفه اش، مناظره دردی را دوا نمیکنه. اگر آقای جلیلی جلو این قرارداد را نمی گرفت، باید امروز به عنوان ترک فعل در زمان دبیری شورای امنیت ملی در دادگاه مورد بازخواست قرار می گرفت.

    1
    1
  43. همون مناظره ایی که با شارلاتان بازی و های و هوی راه انداختن و هتک حرمت، اجازه نمیدن حرف حق کسیکه خودش را ملزم به رعایت ادب و اخلاق میدونه، شنیده بشه؟! همون مناظره ایی که یکی مثل پزشکیان، وقتی میبینه داره حرف مفاسد اعوان و انصارش زده میشه، به سخیف ترین شکل ممکن سعی میکنه مانع حرف زدن رقیبش بشه؟!
    مطالبه ملت اینه که هر کسی که در این پرونده حرف از تقصیرش هست پای میز محاکمه و دادگاه علنی بیاد و حقایق مو به مو روشن و شفاف بشه!!!
    مناظره رد گم کنی هست!!!!

  44. یک جوری میگید که این مسأله کوچک نیست و باید مناظره بشه انگار اگه مناظره بشه اون 16 میلیارد دلار بر میگرده! قوه قضاییه باید بدون مماشات بررسی کنه و دادگاه بگیره و متهم رو اعلام کنه، مناظره چه ربطی به روند پرونده داره؟

  45. یه جوری حرف میزنه، انگار از یه کهکشان دیگه اومده اینجا.
    برادر من اینجا ایرانه، کسی بخاطر کاری که کرده جواب پس نمیده.
    اونوقت شما انتظار داری زنگنه و جلیلی و تو دادگاه محاکمه کتند.
    فقط جهت یادآوری بگم، دست کم 5 میلیون نفر دیگه هستند که هم ردیف این دو نفر جرم، کلاهبرداری و اختلاس و خیانت و دزدی و چپاول و غارت کردند. تو سانتیاگو برنابئو هم جا نمیشن. پس کشش نده.

  46. فتنه جدید خودتی شما هنوز نمیدونید کی خیانت کرده یامیخاید برای زنگنه جاده صاف کن وگریز درست بکنید….بعد شما خودتو معرفی لطفا…

  47. جای متهم دادگاه است . چرا دادگاه را ملزم به رسیدگی نمی کنید به جای مناظره دادگاه باید یه صورت علنی برگزار شود

  48. شما رو ارجاع میدم به کلیپ جدید زنگنه که مثل موش ترسیده و التماس میکنه میگه با من پیرمرد چکار دارید چرا من رو به دادگاه احضار کردید؟
    حتما این کلیپ رو سرچ کنید و ببینید داداش گلم

  49. این همه سر و صدا و آوردن دختران زنجیر زن بی حجاب و لخت در روز تاسوعا به خیابان و دیگر صداهای نا مفهوم از طرف اصلاحات برای این است که صدای کرسنت و کرسنتها به گوش مردم نرسد و اگر بخاطر ناشکری ها خدا سید را از ما نمیگرفت همانطور که محکومیت ۳۲/۵ میلیاردی ایران را در دادگاه کرسنت حاکم کرد و نگذاشت هیاهو کنند در آینده نزدیک مسببین آنرا نیز بی سرو صدا محاکمه میکرد اما خدا نخواست که از ماست که بر ماست

  50. باید مناظره برگزار شه اگر واقعا حکومت مدافع منافع ملی و حق الناس است باید متهم رو هرکه هست معرفی و عقوبت سخت کنه که بازی با حق الناس مردم ایران اینقدر برای افراد این دوجناح آسان نباشه و ملت به جان لب رسیده ایران اینقدر از نظام و دین و مذهب فاصله نگیرند و متنفر نشن مردم بفهمن نظام جمهوری اسلامی نظام مهربان و عدالت محور است نه ترامپ ..نه پوتین..نه نتانیاهو ..جرات چپ نگاه کردن به ایران را نخواهند داشت ولی این فرصت سوزی ها و خیانت به بیت المال ایرانی ملت ایران را دشمن جمهوری اسلامی خواهد کرد ..

  51. با سلام خدمت دوستان عزیز آقایان جلیلی و زنگنه خوب است بیایید و مثل دو انسان با هم بشینید وصحبت کنید نمی‌خواهید هم دیگر را بخورید که وتکلیف آن برای همیشه روشن میشود و خائن ها دستشان رو میشود ولی از قرار معلوم این آقای جلیلی هست حاضر به مناظره نیست مگر نه آقای زنگنه چندین بار اعلام کرده حاضر است

    1. آقا رسول داداش! محرمانه میدونی چیه؟ یک چنین پرونده ای پره از اسناد محرمانه. کسی که برای چنین پرونده‌ای درخواست مناظره میکنه قطعا خائنه چون میدونه طرف مقابل یا باید اسناد محرمانه رو ارائه بده یا اینکه زیر بار مناظره نره. یعنی یارو خودش که چاهه؛ میخواد یکی دیگه رو هم با خودش بکشه. مناظره بی مناظره فقط مجازات متهم

  52. من‌بابت‌کرسنت‌چیزی‌ننوشتم‌فط‌می‌گویم‌دولت‌سایه‌از‌اول‌در‌انگلیس‌شروع‌شد‌من‌حرف‌محسن‌رضایی‌واقای‌ولایتی‌دا‌قبول‌می‌کنم‌بابت‌جلیلی‌دولت‌سایه‌یا‌اخلال‌ایجاد‌می‌کند‌تا‌براندازی

  53. کسی از مناظره ای که مصداق جهاد تبیین است فرار کند یا کوتاهی کرده یا گنهکار است.

  54. سنگ پای قزوین را شنيدی؟نوع خوبش ،این يارو همان است. روزی کاکل اش بالا و روزی کاکلش پایین، دومنظوره است.

  55. بهتر است بدانید پرونده کرسنت، به عنوان یکی از عجیب ترین و بزرگترین پرونده‌های ارتشا (رشوه) بین المللی که قطعا همراه فساد بوده در بعضی دانشگاه های دنیا ( مثلاً کانادا) تدریس می شود آن وقت در ایران صحبت کردن درباره آن فتنه است بعد این ملّای نادان به جای تاکید بر برگزاری علنی دادگاه بر طبل مناظره می کوبد، مناظره که با که؟؟

  56. واقعا نمی‌فهمی یا خودتو به نفهمی میزنی
    مناظره به چه درد میخوره،دقیق باید کارشناسی و… انجام‌بشه و اگر کسی مجرم هست دادگاهی و…
    اگر هم کسی تهمت زده معلوم بشه
    انصاف نیوز خودت دقیقا دنبال چی هستی؟؟؟

  57. بعد از اینکه آقای جلیلی گفت که مناظره نه ودر دادگاه باید برود گفت که اگر ما حرف بزنیم اینها باید دنبال سوراخ موش بگردن

    خب چرا مناظره نمیکنی تا اینا دنبال سوراخ موش بگردن؟

  58. فتنه جدید خودتی شما هنوز نمیدونید کی خیانت کرده یامیخاید برای زنگنه جاده صاف کن بشی وگریز درست بکنید….بعد شما خودتو معرفی لطفا…

  59. جناب شیخ قلم به مزد ظاهر اگر دولت پزشکیان جلو احکام دادگاه را نگیرند احکام صادر می شود

  60. هر کی تو این مملکت گردن کلفتی می کنه به جای اینکه محاکمه بشه باید مناظره کنه آخه این چه منطق غلطیه

  61. آقای حیدری! شما اول بفرما آقای جلیلی این وسط چه کاره بود؟ داداش ! خود دادگاه خارجی تشخیص داده که در این معامله فساد صورت گرفته و در ایران هم این فساد محرز شده و پرونده هم در دست بررسی است. عواملی هم که در این قرارداد رشوه گرفتند هم مشخص شده و دادگاهی شدند. اما نکته ای که ضرورت دارد این است که هرچه زودتر این پرونده به نتیجه برسه و اعلام عمومی بشه.
    من با این حرف آقای جلیلی موافقم که نباید به متهمی که پرونده اش در دادگاه در دست بررسیه بیاورند توی تلویزیون که بخواد از خودش دفاع کنه بلکه اگر دفاعی داره در همون دادگاه انجام بده . اگر اینجوری باشه که باید یک کانال تلویزیونی به نام « مجرم تی وی » تأسیس بشه تا همه متهمان از قاتل و قاچاقچی و دزد و اختلاسگر بیان در تلویزیون حرف بزنند و مناظره کنند.

  62. حالت خوبه جناب؟ شما دقیقا چه کاره اید؟ هنوز به راهکار مناظره نرسیده ای آقای جلیلی رو محکوم کردین؟ زهی به انصاف نداشته ات . انگار تازه خواب نما شدی مثل روز جمعه مرادت مش حسن روحانی

  63. بهترین راه تعیین تکلیف موضوع در دادگاه است، تا سره از ناسره مشخص شود.

  64. چرا باید ظریف که الان باید زندان می‌بود به خاطر همه خیانت هاش تو دوره ۸ ساله روحانی همه کاره کشور باشه؟؟؟ آخرش هم بعد از کلی چاپیدن و دور زدن مردم بگه کار رهبر بود!!!! چه خبره …وااای از جهل مردم

  65. مغزهای کوچک زنگ زده
    ما را ببین خدایا
    جلیلی شده دولت سایه مملکت ما
    وای بر ما
    داد بر ما

  66. هر دو طرف متهم هستند ، نفر اول به چه حقی با قیمت پایین با طرف مقابل قرارداد می‌بنده و نفر دوم وقتی تعهدی بسته میشه باید اجرا کنه ولو با قیمت پایین چرا لغو می‌کنه( چون تعهد دادی )

  67. این فتنه محسوب نمیشه.بلکه این قراردادخیانت به ایرانه.ودلیلی برای مناظره نیست چون یک پرونده حقوقی ملیه وبایددردادگاه علنی به ان رسیدگی بشه وکلیه جلسات دادگاه هم ازتلویزیون پخش بشه.وتمام عوامل دخیل دراین قراردادبه دادگاه فراخوانده بشن وبازجویی بشن.تاهیچ حقی ضایع نشه وهیچ متهمی هم قصردرنره

  68. سلام قطعا برگزاری مناظره در رسانه باعث روشن شدن ابعاد موضوع خواهد شد و بسیار ضروری می باشد .

  69. مگر در جلوی چشم ملت حقیقت روشن شود بداست بگذارید مردم قضاوت کنند خائنین به کشور ومردم را نترسید از مناظره

  70. شما کجا دیده آید که با کسی که متهم به خینتکاری شده بنشینند و مناظره کنند آقای دکتر احمدی جانب انصاف را در نظر بگیرید در مناظره انتخاباتی آقای پور محمدی تنمدانم چقدر راست گفته باشد ولی علت زندانی کردن مهدی هاشمی رفسنجانی پس بیخودی بوده است

  71. اصول گراها همیشه با توهین و ایجاد ترس و تخریب کار رو پیش میبرند البته خیلی خوب میشد هم جلیلی هم زنگنه به دادگاه کشیده بشن

  72. چرا از دادگاه و قانون ترسیدی ؟با این فرافکنی و جو سازی ها نمی تونید از قانون فرار کنید.برو دنبال سوراخ موش بگرد

  73. نمی‌دانید یا خود را به ندانستن زده اید؟ البته با توجه به سابقه یادداشت های جنابعالی مورد دوم محتمل تر است.

    کدام عقلی حکم می‌کند که یک پرونده امنیتی که پر از اسناد محرمانه است؛ در رسانه و به صورت عمومی مورد بحث قرار بگیرد؟ زنگنه کم خیانت کرد که اکنون به دنبال آشکارشدن مسائل محرمانه در رسانه است؟
    خیلی جالب است متهم شخص دیگری است؛ آن وقت مطالبه پاسخ را از دیگری می‌کنند. وقیح ها

  74. آقا خواهشا پارتی بازی نکنید و همه کامنتها را چاپ کنید!! چرا فقط دوست دارین اون چیزیکه خودتون دوست دارین را بشنوین؟؟؟ این جور تفکرات همیشه رو به زوال است حالا هی بخورد مردم اون چیزی دوست دارین را تحویل بدهید کو گوش شنوا رسانه محترم؟؟ مردم راه خودشونو میرن نظام هم راه خودشود و این یعنی تناقص و در نهایت بریدن از نظام حالا هی مثل همیشه بکارهای تکراریتان ادامه دهید ولی خروجیش چی میشه خدا داند!!!!!!!

  75. این مسئله نظر شخصی نیست که مناظره انجام شود این یک مسئله حقوقی بسیار پیچیده است که فقط با دادگاه میتوان حلش کرد افرادی که به جای دادگاه خواستار مناظره هستند خوب میدانند که به غیر از مغلطه راه نجات دیگری ندارند

  76. آقا بابت خسارتش،ماشین حساب من جواب نداد،عددEمیزنه،وقتی در دلار ضرب میکنم،فکر کنم یعنی نه تنها ما داریم گاز رو رایگان میدیم، بلکه یه چیزی هم روش گذاشتیم داریم خر حمالی میکنیم تا گازمون برسه به کشور طرف قرداد،خخخ

  77. مناظره چه معنی داره. کسی که پرونده اتهامش در قوه قضاییه در جریان هست، مناظره آدرس غلط دادن هست.
    لطفا جو سازی نکنید و بیشتر از این افکار عمومی را منحرف نکنید.

  78. جالب است متهم شخص دیگری است آن وقت شما دیگری را بازخواست میکنید. فقط چون از حزب شما نیست حضرت حجت الاسلام؟!

  79. چرا از دادگاه می ترسیم بزار دادگاه بر گذار شود معلوم شود دوم توی8سال ریاست جمهوری آقای روحانی نتونستن مشکل پرونده خسارت حل کنند

  80. کرسنت به جاهای خوبس رسید ،زینفعان ورسانه هاشون درهول ولا هستند.دقیقا جای متهم دادگاه هست وباهر سن وسالی ،جناب زنگنه گفتن من روبااین سن وسال درگیر آمد ورفت کردن،جناب بااین سن وسال چطور اگه دویاره ویزیر انتخابت کنن قبول میکنی.ازهمین ی جمله میشه فهمید درداستان کرسنت کت تن کیه،وبزودی معلوم خواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا