خرید تور تابستان ایران بوم گردی

«مالیات‌های قزوینی‌ها برای امور عمرانی و رفاهی هزینه می‌شوند»

«همه مالیات‌های پرداختی از سوی مودیان در استان قزوین برای امور عمرانی، بهداشت و سلامت، ورزش، ساخت درمانگاه، جاده و طرح‌های مهم عمرانی و رفاهی هزینه می‌شود.»

به گزارش سایت ولایت قزوین، «موسوی، مدیر کل امور مالیاتی استان در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت هفته فرهنگ مالیاتی اظهار کرد: خرداد و تیرماه هر سال برای سازمان امور مالیاتی ۲ ماه ویژه محسوب می‌شود؛ چرا که در این مدت مهلت تسلیم اظهارنامه صنوف مختلف در منابع مالیاتی از جمله ارزش افزوده مشاغل و مستقلات است و به طور طبیعی بدون حضور اصحاب رسانه نمی‌تواند نمود ویژه‌ای داشته باشد.

او با اشاره به توزیع مالیات در همه بخش‌ها افزود: همه مالیات‌های پرداختی از سوی مودیان در استان قزوین برای امور عمرانی، بهداشت و سلامت، ورزش، ساخت درمانگاه، جاده و طرح‌های مهم عمرانی و رفاهی هزینه می‌شود.

موسوی در بخش دیگری ازسخنانش به کار ویژه این سازمان برای صاحبان مشاغل اشاره کرد و گفت: امسال از سوی سازمان امور مالیاتی کشور یک کار ویژه برای صاحبان مشاغل انجام شد و بر اساس ماده تبصره 100 و با استفاده از اختیار تکمیل واحدهای تک مالکیتی که تا مبلغ 18 میلیارد تومان درآمد دارند می‌توانند مالیات خود را مقطوع محاسبه کرده و قطعی کنند و برای مالکان چند شراکتی تا فروش 36 میلیارد تومان در سال می‌توانند از تسهیلات این ماده استفاده کنند.

به گفته او این افراد در زمان تسلیم اظهارنامه اگر فرم تبصره 100 را بپذیرند دیگر نیازی به اظهارنامه و نگهداری اسناد ندارند و مالیات قطعی شده است.

او اظهار داشت: مودیانی که فرم تبصره را بپذیرند از شش ماه تا 15 ماه از تقسیط مالیاتی برخوردار می‌شوند و کسانی که بیش از 36 میلیارد تومان درآمد داشته باشند می‌توانند از اظهارنامه تعاملی برخوردار شوند که در این روش میزان مالیات بر اساس فروش محاسبه می‌شود و بین 20 تا 30 درصد هم از مالیات تشخیصی تخفیف دریافت می‌کنند.

به گفته مدیر کل امور مالیاتی استان اگر اختلاف درآمد واقعی و عنوان شده مودی بیش از 15 درصد باشد مابه‌التفاوت را مطالبه می‌کنیم.

او در ادامه با بیان اینکه مالیات 47 درصد اصناف صفر و 94 درصد کمتر از 20 میلیون تومان است خاطرنشان کرد: همچنین 28 درصد مودیان استان مالیات تا 5 میلیون تومان، حدود 1.5 درصد بین 5 تا 10 میلیون تومان، حدود 3.5 درصد بین 15 تا 20 میلیون تومان، حدود 1.3 درصد بین 25 تا 30 میلیون تومان و 3.2 درصد مودیان بالای 30 میلیون تومان مالیات پرداخت می‌کنند.»

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا