خرید تور تابستان ایران بوم گردی

نشست فعالان اقتصادی و رئیس جمهور منتخب/ پزشکیان: ظلم آن است که آنچه را دوست داریم به مردم تحمیل کنیم/ افراد باید بر اساس مسئولیت پاسخگو بوده و گزارش دهند/

مسعود پزشکیان رئیس جمهور منتخب در دیدار فعالان بخش خصوصی ، تعاونی ها و اصناف گفت: اگر مملکت بخواهد پیشرفت کند با کمک شما اتفاق خواهد افتاد. ما در دولت وظیفه داریم؛ بستری را فراهم کنیم تا همه‌ی شما کار کنید و هیچ نیتی غیر از این نداریم و حالا اسمش را کابینه خودتان یا هر چیز دیگری که می‌خواهید بگذارید. بنده به دکتر طیب نیا پیشنهاد دادم که افرادی از دانشگاه، اتاق تعاون و اصناف و بازرگانی و از افراد دولتی، وزارت خارجه نیز در کارگروه‌ها حضور داشته باشند.

به گزارش جماران؛ مسعود پزشکیان تصریح کرد:  چه کسی ظالم تر از فردی است که زمانی حرف حق می‌شنود، قبول نکند. ظلم این است که حرف درست و راه درست را نپذیریم. ظلم آن است که آنچه را دوست داریم به مردم تحمیل کنیم نه آن چیزی که درست است.

رئیس جمهور منتخب در دیدار  فعالان بخش خصوصی ، تعاونی ها و اصناف گفت:  اگر مملکت بخواهد پیشرفت کند با کمک شما اتفاق خواهد افتاد. ما در دولت وظیفه داریم؛ بستری را فراهم کنیم تا همه‌ی شما کار کنید و هیچ نیتی غیر از این نداریم و حالا اسمش را کابینه خودتان یا هر چیز دیگری که می‌خواهید بگذارید. بنده به دکتر طیب نیا پیشنهاد دادم که افرادی از دانشگاه، اتاق تعاون و اصناف و بازرگانی و از افراد دولتی، وزارت خارجه نیز در کارگروه‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: باید تکلیف ما در دولت مشخص شود تا جلسات به صورت فصلی و ماهیانه برگزار شود.  زمانی که پایداری وجود داشته باشد تاجران و صنعتگران می توانند زندگی کنند، بدون صنعت، دولت و امنیت بی‌معنی است. اگر امنیت وجود داشته باشد، همه می‌توانند کار کنند. اگر نظرات کارشناسان جمع‌آوری شود، فورا جلسه‌ای را تشکیل خواهیم داد تا بتوانیم بر اساس صلاحیت افرادی را انتخاب کنیم در آن صورت به یک ثباتی می‌رسیم. نباید تا آن زمان  تصمیمی بگیریم. باید حرف محکم بزنیم زیرا حرف محکم پایدار است.

پزشکیان با اشاره به اینکه بدون دعوا می‌توان کار را پیش برد، گفت: همه شما بنشینید حرف بزنید و به یک نتیجه‌ای برسید که بتوانیم روی آن حساب کنیم و بایستیم. نمی‌توان در مقابل علم ایستاد و دعوا کرد در حالی‌که در مقابل حرف حق باید سرخم کرد و آن را پذیرفت. من تنها حرف حق نمی‌زنم بلکه حق حرفی است که کارشناسان و خبرگان و باتجربه‌ها می‌زنند و روند آن نیز از نظر علمی مشخص است.

رییس جمهور منتخب در خصوص انتخاب افراد بر اساس شاخص ها، گفت: باید شاخص‌ها را درست و جمع بندی کنیم و طبق آن‌ها افراد را انتخاب کنیم. به سادگی نمی‌توانیم افرادی را انتخاب کنیم به هرحال از اصولگرایان نیز باید افرادی حضور داشته باشند. نباید دعوا کنیم باید حرف حق را بپذیریم. حق و عدالت اصولی هستند که بنده به آنها پایبند هستم. اگر کسی حرف درست زد نگویید شما بیخود کردید بلکه بپذیرید.

پزشکیان تصریح کرد: در قرآن از متقین نام برده شده است. متقی فردی است که یا حرف حق بزند یا اگر حرف حق شنید سرخم کند. چه کسی ظالم تر از فردی است که زمانی حرف حق می‌شنود، قبول نکند. ظلم این است که حرف درست و راه درست را نپذیریم. ظلم آن است که آنچه را دوست داریم به مردم تحمیل کنی نه آن چیزی که درست است . مقام معظم رهبری هرسال بر روی تولید تاکید می‌کنند اگر قرار است تولید انجام گیرد بنده باید سنگ‌ها را از سر راه بردارم .نمی‌توانیم برای افراد مشکل درست کنیم بعد انتظار تولید هم داشته باشیم. 

پزشکیان با تاکید بر استمرار جلسات، گفت: باید مسئولیت هر فردی و گروهی مشخص شود و بر طبق یک زمانبندی، مجددا جلسه برگزار می‌کنیم و افراد باید در جلسه گزارش دهند که چه کارهایی انجام دادند و افراد باید پاسخگو باشند، هر کسی در جایگاه خودش باید پاسخ دهد. باید تولید ، اقتصاد و صنعت را کنار دریا بکشیم .سرمایه گذاری‌هایی که در تهران انجام می‌شود یک روزی به مشکل خواهد خورد. زیرا تهران آب ندارد و دولت به سادگی نمی‌تواند آب را انتقال دهد این یک امر بدیهی است و نمی‌توان به این شکل ادامه داد. هر دولتی روی کار بیاید امکان پشتیبانی از تولید و صنعت و اقتصاد را نخواهد داشت.

وی در پایان افزود: ما سعی می‌کنیم قوانین را بگونه‌ای تعریف کنیم که سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری یعنی مشارکت و تولید در عمل شکل بگیرد. شما تصمیم بگیرید و ما بستر را فراهم خواهیم کرد.

انتهای پیام

بانک صادرات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا